چگونه کانتر مناسب آشپزخانه را انتخاب کنیم : شرح معایب و مزایا و ارائه ایده های متفاوت

کانتر مناسب آشپزخانه

چگونه کانتر مناسب آشپزخانه را انتخاب کنیم : شرح معایب و مزایا و ارائه ایده های متفاوت

در این بخش خط معمار قصد داریم تا شرح دهیم که چگونه کانتر مناسب آشپزخانه را انتخاب کنیم. یکی از عملی ترین و کاربردی ترین فضاهای هر پروژه مسکونی آشپزخانه است. سطوح مختلفی چون کانتر، نیمکت آشپزخانه و سایر اجزا از تجهیزات کاربردی در دکوراسیون آشپزخانه می باشند. بنابراین ، ساختن آشپزخانه هایی با مواد مقاوم و بهداشتی بسیار ضروری است. گذشته از این الزامات ، توجه به زیبایی شناسی و سودآوری نیز ضروری است ، ضمن اینکه فضا را با پویایی هر خانواده تطبیق می دهد. در ادامه برخی از متداول ترین مواد آشپزخانه مورد استفاده امروز را جمع آوری کرده و به مزایا و مضرات هرکدام اشاره خواهیم کرد.

گرانیت

گرانیت یک سنگ طبیعی دارای طرح ها و رنگ های منحصر به فرد است. از آنجایی که نسبتاً مقاوم در برابر حرارت است ، گزینه ی ترجیحی برای آشپزخانه ها، حمام ها و سرویس های بهداشتی می باشد.

مزایا: ماندگاری، نگهداری و نظافت آسان، مقاوم در مقابل ضربه، و مقرون به صرفه بودن 

معایب: در مقابل محصولات غذایی و اسیدی مقاوم نیست.

سنگ مرمر

این سنگ به دلیل ظاهر زیبا و فریبنده، ممکن است که در میان سایر متریال در الویت قرار بگیرد. از آنجا که از سنگ آهک طبیعی ساخته شده است ، هر لایه از ترکیب آن بی نظیر استک

مزایا: از نظر زیبایی زیبایی و مقاوم در برابر حرارت. این ماده یکدست و تمیز کننده ای آسان است.

معایب: بسیار گران است به دلیل وجود بالای آن باید با رنگ آمیزی آنتی باکتریال و رزین ضد باکتریایی آب بندی شود. مقاومت در برابر ضربه کم.

سنگ های مصنوعی

سنگهای مصنوعی معمولاً از مواد معدنی خرد شده طبیعی مانند سنگ مرمر یا کوارتز ساخته می شوند که با یک رزین خاص مخلوط می شوند. هنگام طراحی با سنگ های مصنوعی ، برای اطمینان از کیفیت آنها ، باید با ارائه دهندگان یا شرکت ها تضمین گرفته باشید

مزایا: با توجه به تولید صنعتی آنها ، سنگهای مصنوعی یک ماده استاندارد و یکدست هستند. سطوح ساخته شده از این ماده متخلخل نیستند و لکه ای ندارند ، بنابراین می توان آنها را به راحتی نگهداری و تمیز کرد.

آنها طیف گسترده ای از رنگ ها وطرح ها را دارند.

معایب: در مقایسه با گزینه های معمولی پر هزینه تر است. مقاومت کم در برابر گرما و جذب. 

کاشی چینی

میزهای ساخته شده از کاشی پرسلن روند زیادی دارند و برای ماندن در اینجا هستند. آنها نسبتاً مقاوم هستند ، به علاوه دوام و نفوذپذیری آنها از مزایای اصلی آنهاست. چینی بدون شک یکی از موادی است که بیشترین گزینه های طرحی را ارائه می دهد ، زیرا از همان روکش ساخته شده است که مخصوص کف و دیوارها است و از این طریق پروژه هایی با ترکیب های منحصر به فرد امکان پذیر است. همچنین این تنها گزینه ای است که می توان از آن برای شبیه سازی سایر مواد مانند سنگ مرمر ، چوب ، یا بتن در میان دیگران استفاده کرد.

مزایا: گذشته از تعداد زیاد گزینه های نهایی ، به سختی آب را جذب می کند و در برابر ساییدگی فیزیکی و شیمیایی بسیار مقاوم است. چینی ها نیز به راحتی تمیز می شوند. 

معایب: هنگام طراحی با کاشی چینی ، برای تضمین مقاومت در برابر ضربه ، لازم است با شرکت های تخصصی همکاری کنید.همچنین این متریال باید با یک ساختار تقویت شده اجرا شود.

استیل ضد زنگ

استیل ضدزنگ گزینه ای است که به دلیل عدم نفوذپذیری آن یکی از بالاترین میزان آنتی باکتریال را تضمین می کند. به دلیل مقاومت در برابر گرما و باکتری ها یکی از بهترین مواد برای استفاده در آشپزخانه های صنعتی است و احتمالاً در صورتی که به دلیل هزینه بالای تولید آن نباشد ، در آشپزخانه های مسکونی نیز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایا: بسیار بهداشتی ، عملی و ماندگار است.

معایب: بسیار گران و خراش بسیار آسان است.

بتن

چوب و بتن به طور مشابه برای انواع آشپزخانه های روستیک و همچنین برای ویژگی های سبک های امروزی بیشتر موثر است. این ماده بسیار مقاوم و اقتصادی است. تکنیک های زیادی برای رنگ آمیزی بتن وجود دارد که انواع اشیای ممکن برای استفاده را گسترده تر می کند.

مزایا: ظاهر آن روان است و تولید آن اقتصادی است و تنها به بتن ، شن و ماسه و آب نیاز دارد.

معایب: برای جلوگیری از نفوذ ، نیاز به استفاده از محصولات خاص است. بسیار متخلخل است و در برابر لکه ها مقاومت کمی دارد. بتن یک ماده بهداشتی نیست و توصیه می شود هنگام استفاده از مواد غذایی در اطراف آن از میزهای سنگی یا شیشه ای استفاده شود.

چوب

یکی از متنوع ترین مواد برای ساخت لوازم مختلف ، از روستایی تا معاصر. این متریال گرما را فراهم می کند و نصب آن در فضا بسیار کاربردی است. بلوط ، گردو و راش بیشترین کاربرد را در ساخت و سازها دارند.

مزایا: نصب بسیار کاربردی

معایب: مقاومت کم در برابر گرما و مقاومت کم در برابر اشیاء تیز. برای تماس مؤثر با آب نیاز به حفاظت و نگهداری دقیق دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانهکانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه کانتر مناسب آشپزخانه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,011

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *