معرفی دکوراسیون داخلی بوتیک هتل نیلو، آرش احمدی

دکوراسیون داخلی بوتیک هتل

معمار مسئول: آرش احمدی

تیم طراحی: مهناز موبرهم بنوب، مهرناز موفقی، سمیرا حیدری، سمانه حیدری

موقعیت: ایران، تهران، خیابان ولیعصر

مساحت: ۷۲۰۰ مترمربع

سال آغاز پروژه: ۱۳۹۱

سال اتمام پروژه: ۱۳۹۶

عکاس: شهریار خانی زاد

شرح پروژه

آنچه در این بخش خط معمار قصد دارد برای شما به اشتراک بگذارد، دکوراسیون داخلی بوتیک هتل نیلو می باشد. این پروژه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته شد. همچنین باید افزود که بعدها قسمتی نیز به این هتل افزوده شد. ایده اصلی در طراحی پروژه چنین بود که معماری اش بین معماری ایرانی و غربی باشد و به علاوه کانسپت واحدها در تمامی بخش های هتل متفاوت باشد. سرانجام این بوتیک هتل در سال ۲۰۱۵ میلادی کامل شد و به بهره برداری رسید. پیش از شرح کامل این پروژه بهتر است در ابتدا به تعریف بوتیک هتل بپردازیم.

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل نوعی هتل است که در آن کل فضای هتل به صورت یک بوتیک می باشد. این نوع هتل برای نخستین بار در لندن احداث شد. بدین صورت که اگر کاربران در اتاق و یا مشاعات بوده و از کالایی خوششان آید، می توانند تماس بگیرند و آن کالا را سفارش داده و خریداری کنند.

در این پروژه نیز طراحان تمامی اجناس را ادغام کرده و در فضای هتل پراکنده ساخته تا از این اجناس هم به عنوان عنصر دکوری بوده و همچنین به عنوان کالای فروشی به حساب آیند. این بوتیک هتل یک سایت کوچک و حداقل ۷۲ واحد اقامتی دارد. هنگامی که افراد وارد هتل می شوند، هیچ کالای تکراری در آن جا نمی بینند. تمامی واحدها، طبقات و محیط ها متفاوت از یکدیگر می باشند. ایده طراحان برای کانسپت اصلی این بود که از معماری ایرانی الگو گرفته و آن را به نیازهای هتل پنج ستاره در قرن بیست و یکم بیفزایند. از این رو آن ها تمامی استانداردها و ابعاد هتل را رعایت کرده و به این فضا همچون یک چهارباغ ایرانی که فضاهای مختلفی را تعریف می کنند، نگاه کردند.

طراحان نمی خواستند تا فضای بوتیک هتل نیلو همچون یک هتل سرد و استاندارد باشد. آن ها قصد داشتند تا در این بنا حس صمیمی بودن را فراهم آورند. بنابراین برای ایجاد چنین حسی از متریالی چون گچ، آینه و چوب به دو حالت مدرن و صنعتی استفاده کردند و این تلفیق کانسپت “هتل نیلو” را تعریف می کند. هتل بوتیک محیطی نیست که یک قفسه و یا مغازه باشد و به عنوان بوتیک از آن استفاده شود.

این پروژه دارای دو فاز بازسازی و نوسازی می باشد. همچنین از نظر سازه، یک سازه فلزی به حساب می آید که سیستم تأسیساتش بر اساس مدرن ترین و به روزترین سیستم های بی المللی می باشد. همانطور که می دانید یک هتل صرفا مکانی برای استراحت مسافران نبوده، بلکه همچون ویترینی است که فرهنگ آن کشور را به میهمانان  یازدیدکنندگان هتل به نمایش می گذارد. یکی از نکات مهم در طراحی و دکوراسیون بوتیک هتل نیلو این است که با وجود ارائه نمای خارجی ساده، اصالت بافت شهری را نیز حفظ کرده است.

نمای این بوتیک هتل از طبقه‌ی همکف تا طبقات بالایی هتل از سمت جنوب رو به پارک عمومی و بنای تاریخی و از سمت شمال رو به سوی کوه های البرز است. مکانیسم این هتل همچون یک ساعت چشمگیر و پیچیده می باشد. از جمله قدم های اوّلیه ‌ی ساخت پروژه ی هتل نیلو، استفاده از محصولات تولید ملی بوده است. جز در مورد تأسیسات مکانیکی، برقی، آسانسور و بقیه‌ی موارد از تولیدات ملی ساخته شده‌اند. در طراحی داخلی این بوتیک هتل تلفیقی از طراحی اروپایی و ایرانی جهت حفظ احترام میان دو کشور در نظر گرفته شده است.

در آخر باید افزود که هتل نیلو دارای ۷۴ اتاق، لابی، یک رستوران، دو سالن کنفرانس و همایش، دو روف گاردن، استخر، لاندری صنعتی، پارکینگ و همچنین دو موتورخانه و امکانات سکونت خدماتی است.

در ادامه با دیدن تصاویر دکوراسیون داخلی بوتیک هتل نیلو خط معمار را همراهی نمایید.

دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتلدکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل دکوراسیون داخلی بوتیک هتل

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 775

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *