نگاهی به معماری یک آسمانخراش چینی، برج taiyuan

معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری

نگاهی به معماری یک آسمانخراش چینی، برج taiyuan

همواره وقتی به شهرهای بزرگ و صنعتی جهان نگاه می کنیم، چهره متفاوتی نسبت به آنچه در شهرهای کوچک اتفاق افتاده است را خواهیم دید. بخشی از این چهره متفاوت به دلیل وجود آسمانخراش هایی است که در این شهرها وجود دارند و نمای متفاوتی به شهر داده اند.

کافی است نگاهی به شهرهایی نظیر توکیو، نیویورک، لندن، پکن، شانگهای و … بیاندازید. تعداد زیادی آسمانخراش خواهید دید که چهره ای متفاوت، صنعتی و شاید مدرن به شهر داده اند. این آسمانخراش ها، معمولا به عنوان فضای اداری مورد استفاده قرار می گیرند و در شهرهایی وجود دارند که نیاز به دفاتر و فضای کاری بسیار زیادی دارند.

در این مطلب قصد داریم نگاهی به یکی از همین آسمانخراش ها بکنیم و شاید برای شما هم جالب باشد که معماری یکی از این برج های بلند قامت را مورد بررسی قرار دهید. برج Taiyuan که در شهری با همین نام در کشور چین واقع شده است. این برج، ۱۷۴ مترارتفاع دارد.

اطلاعات برج Taiyuan

معماری: شرکت مهندسین آلمانی henn

موقعیت: چین، taiyuan

متراژ: ۸۰ هزار مترمربع

سال: ۲۰۱۸

وضعیت: تکمیل

برج Taiyuan توسط شرکت مهندسی آلمانی henn برای گروه مهندسی راه آهن چین طراحی گردیده است. فضای اداری تعبیه شده در این آسمانخراش، فضایی در حدود ۶۰ هزار مترمربع می باشد که هم به منظور استقرار شرکت مهندسی راه آهن چین مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم برای مصارف دیگر نظیر اجاره به دیگر شرکت ها.

اگر به پلان این آسمانخراش بر روی زمین نگاه کنید، متوجه نقشه هشت ضلعی زمین خواهید شد. در حقیقت سایت پروژه یک هشت ضلعی در نظر گرفته شده است که روی ۴ ضلع روبروی هم از مجموع این اضلاع، یک مثلث از زمین تا بام برج ادامه پیدا کرده است. این مثلث روی این ۴ ضلع روبروی هم قرار دارد. ۴ ضلع دیگر نیز به شکلی از زمین تا بام برج بالا آمده اند که جمع شدگی حاصل از اضلاع مثلث را تکمیل کنند. البته باید گفت این اشکال هندسی به طور قطع مثلث نیستند. بلکه همانطور که روی نمای ساختمان مشاهده می نمایید، اضلاع به شکلی کرو گونه روی نما از کف تا بام آسمانخراش حرکت می کنند.

به این شکل، حجم کلی این آسمانخراش طراحی گردیده است. تصاویر مربوط به نمای برج از زوایای شمالی، جنوبی، شرقی و غربی در انتهای این مطلب قرار داده شده است تا بهتر بتوانید نمای برج و روند طراحی آن را مشاهده نمایید.

نمای این آسماتخراش ساخت آلمان که در چین واقع شده است، از جنس فلز و شیشه است. استراکچر فلزی سرتاسر نمای این ساختمان را پوشانیده و بر روی این استراکچر فلزی، از شیشه استفاده شده است. استفاده از متریال شیشه بر روی نمای برج ها، یک امر طبیعی است و البته نیاز به محاسبات پیچیده ای دارد تا در صورت بروز حوادث طبیعی، ساختمان بتواند مقاومت لازم را از خود نشان دهد.

در ادامه، دعوت می کنیم تصاویر این آسمانخراش را مشاهده نمایید. در انتهای این مطلب نیز پلان، سکشن و … قرار داده شده اند تا درک بهتری از این برج داشته باشید.

معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری

معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری

معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری  معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری معماری آسمانخراش ، طراحی نمای برج، طراحی نمای ساختمان اداری

در این مطلب به بررسی معماری آسمانخراش چینی با نام برج taiyuan پرداخته ایم. اگر در رابطه با طراحی این برج، ایده یا نظری در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: henn

تعداد بازدید: 505

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *