نکات مهم در طراحی کافی شاپ

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

نکات مهم در طراحی کافی شاپ

در این بخش قصد داریم تا به برخی نکات مهم در طراحی کافی شاپ بپردازیم. صاحبان کافی شاپ و رستوران ها معمولا می خواهند فضایی داخلی کافی شاپ شان به گونه ای باشد که علاوه بر ایجاد جذابیت برای افراد، راحتی و آرامش را نیز برای آن ها فراهم آورد. در این راستا در این بخش به برخی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ می پردازیم.

موقعیت 

موقعیت مکانی کافی شاپ شما براساس نوع مشتری که شما قصد جذب آن را دارید، در درجه اهمیت قرار می گیرد. موقعیت مکانی کافه شما مشتری، نوع منو و تعداد مشتریان مراجعه کننده را مشخص می کند. سه موقعیت مکانی جزو بهترین موقعیت ها برای کافی شاپ وجود دارد:

۱. مرکز خرید ۲. فضای دنج و خلوت ۳. نبش خیابان های اصلی

نمای بیرونی

یکی از مهم ترین مسائل در طراحی کافی شاپ و رستوران، نمای بیرونی آن می باشد. نمای بیرونی باید طوری طراحی شود که نگاه عابران را در هنگام گذر از خیابان به خود جلب کند. نمای بیرونی کافه شما حداقل تا حدی نمایانگر فضای داخلی نیز باشد. بدین منظور شما باید پنجره های بلند را نصب کنید که زیبایی فضای داخلی را نمایش دهد.

نورپردازی

نورپردازی مناسب همیشه مدعی یک طراحی قوی و درخشان می باشد، اما اهمیت آن هنگام طراحی داخلی به خصوص برای فضاهایی همانند طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران که غذاخوردن در آن ها مطرح است، دو برابر می شود. نورپردازی در این گونه فضاها معمولا بسیار بیش تر و روشن تر از فضاهای داخلی مسکنی یا تجاری می باشد. نورپردازی مناسب حس ناخودآگاه مثبتی در افراد ایجاد می کند و اشتهای آن ها را تحریک می کند. نورپردازی فضای داخلی کافه، به منظور ایجاد یک فضای صمیمی و دوستانه باید روشن و با نشاط باشد. 

رنگ و متریال

زیبایی شناسی هر فضای داخلی، از طریق ترکیب رنگ ها و متریال طرح ها نمایش داده می شود. ترکیب زیبایی از هردوی آن ها می تواند ویژگی های بصری فضا را تقویت کند. از آنجایی که کافی شاپ ها برای جلب رضایت مشتری نیاز به داشتن تصاویری زیبا و جذاب دارد، انتخاب رنگ های مناسب همراه با متریال ضروری می باشد. در بخش های گذشته راجع به انتخاب رنگ مناسب در کافی شاپ صحبت کردیم. شما می توانید از طریق لینک زیر به آن ها دسترسی یابید:

بهترین رنگ برای کافی شاپ

در این بخش در خط معمار برخی از نکات مهم در طراحی کافی شاپ پرداختیم. در بخش های بعدی قصد داریم تا به بررسی سبک های موجود در طراحی داخلی کافی شاپ بپردازیم. خط معمار برای شما مجموعه ای تصاویر کافی شاپ های مختلف را برای شما آماده کرده و اراده خواهد داد. در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپ نکات مهم در طراحی کافی شاپتحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,453

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *