طراحی نما و داخلی ویلای I House، حداقل استفاده از دیوار

طراحی ویلا مدرن

طراحی نما و داخلی ویلای I House، حداقل استفاده از دیوار

معمار: Jorgelina Tortorici

موقعیت: آرژانتین

معماران همراه: Nicolás Lanza, Alejo Fernández

مهندس:Claudio Iannece

مساحت: ۲۸۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۵

عکاسان:‌ Federico Kulekdjian

امروز قصد بررسی طراحی نما و طراحی داخلی خانه ای مدرن در آرژانتین را داریم.

گروه معماری Jorgelina Tortorici  این پروژه را در مساحت ۲۸۰ متر مربع طراحی و اجرا کرده است. هدف نهایی از طراحی این خانه دستیابی به یک فضای مرکزی باز، دسترسی آسان به طبقه همکف، هماهنگی درون و بیرون، حداقل استفاده از دیوار در داخل ساختمان و تهویه مناسب است.

در جلوی خانه پاسیویی برای دسترسی های متعدد ساخته شده است و فضای نشیمن و نهار خوری با مرزهای مشخصی از هم جدا شده اند.طبقه همکف با طراحی ساده ای که دارد به راحتی از طبقه بالا قابل تفکیک است. با نوار باریکی حریم مناطق مختلف وهمچنین چشم انداز طبقه همکف و فضای بیرونی را مشخص می شود. در طبقه بالاتر اتاق خواب ها با ارتفاع های مختلفی ادغام شده اند و بدین ترتیب قسمت همکف با طبقه بالا مرتبط می شود و فرمی L مانند می سازند.نور خورشید به همه قسمت ها می تابد و تهویه در تمام مناطق به علت صرفه جویی در انرژی ثابت در نظر گرفته شده است. دیوار های جانبی حریم کلی خانه را مشخص کردند و در فضای داخلی استفاده از دیوار به حداقل رسیده است.

فضای کلی خانه با ۲ دیوار بتنی تقویت شده و از اطراف به ایوانی که فضای مرکزی خانه را احاطه کرده است، دسترسی دارد. طبقه همکف با حجمی آجری تعریف شده و اتاق اصلی و سرویس بهداشتی در آن جای گرفته اند. همچنین در طبقه بالا دو اتاق خواب برای مهمان با ارتفاع های مختلف و یک اتاق مطالعه طراحی شده است. پوسته ای آهنی، دیوارهای بتنی را در هر طرف از نما جدا می کندو دسترسی به سالن را آسان می سازند. نمای شمال غربی اتاق خواب ها با یک کرکره متحرک مشبک پوشانده شده است. طراحی داخلی این پروژه هم بر عهده تیم Jorgelina Tortorici بود. برای طراحی داخلی تلاش شده با استفاده از متریال طبیعی با تن خنثی محیط هماهنگی ایجاد شود و فضا افزایش پیدا کند. تنوع کم نظیر در متریال و رنگ های این خانه، آن را منحصر به فرد کرده است.

 در ادامه با ما برای دیدن تصاویر همراه باشید.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

پلان ها، دیاگرام ها، سکشن ها و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 1,210

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *