بهترین رنگ برای کافی شاپ

بهترین رنگ برای کافی شاپ

بهترین رنگ برای کافی شاپ

اغلب برای افراد پیش می آید که بهترین رنگ برای کافی شاپ کدام است؟ بدین ترتیب انتخاب رنگ مناسب برای طراحی داخلی کافی شاپ و رستوران یکی از اولین گزینه ها می باشد. قطعا برنامه رنگی می تواند هویت نام تجاری افراد را منعکس کند و به علاوه نیز بر روحیه مشتریان نیز تأثیری مستقیم خواهد داشت. رنگ ها می توانند به مشتریان انرژی دهد، اشتهای آن ها را تحریک کند و به علاوه استفاده صحصح آن ها فضاهای کوچک را  بزرگتر جلوه دهد. اما اگر به درستی به کار نرود می تواند تاثیری منفی در مشتریان داشته باشد.

بنابراین درک این موضوع که انتخاب رنگ فضای داخلی کافی شاپ چه تأثیری در کل فضا دارد مهم است. اکنون که شما می دانید که رنگ ها تأثیری مستقیم بر روی مشتریان دارد، این نکته را هم باید بدانید که چگونه رنگ ها را کنار هم قرار دهید و یک کانسپتی با رنگ بندی دلپذیر ایجاد کنید. برای انجام این این کار در ابتدا باید شما راجع به روانشناسی رنگ ها بدانید و سپس بیاموزید که چگونه رنگ ها را در کنار یکدیگر قرار دهید. در ادامه خط معمار ایده هایی را برای انتخاب رنگ مناسب برای فضای داخلی کافی شاپ ارائه خواهد داد.

تم رنگی روشن

رنگ های عاج فیلی، بژ، سفید، زرد روشن، و خاکستری روشن جزو طیف رنگی روشن مناسب برای چنین فضاهایی می باشند. رنگ های روشن اغلب برای دیزای فضاهای کوچک به کار می روند تا بزرگتر جلوه کنند. علاوه بر این رنگ های روشن آرامش را برای افراد ایجاد می کنند و به عنوان یکی از بهترین طیف رنگی برای دکوراسیون کافی شاپ و رستوران ها انتخاب شده اند. اما به دلیل طیف رنگی آرام برای فضاهایی که می خواهند گردش مالی بالایی داشته باشند ایده آل نمی باشد.

طیف رنگی تیره

رنگهای زرشکی، قهوه ای، بنفش، آبی و شبز تیره را جزو دسته رنگ های تیره برای طراحی کافی شاپ قرار می دهیم. استفاده از این دسته رنگ برای ایجاد فضای صمیمانه و عاشقانه بهترین گزینه می باشد. اما اگر از تنالیته های تیره این طیف رنگی زیاد به کار ببرید ممکن است که فضای شما را گرفته و کسل کننده سازد.

طیف رنگی گرم

رنگ های گرم شامل رنگ های زرد، قرمز متمایل به قهوه ای، نارنجی، قرمز و طلایی می باشد. از آنجا رنگ های گرم هیجان انگیز و شفاف و روشن می باشند، اگر در فضای داخلی به کار بروند موجب تحریک بصری می شود و توجه مشتریان را جلب کرده و آن ها را به وجد می آورند. اما از آنجایی که این رنگ ها بسیار روشن می باشند ممکن است که در مدت زمان طولانی آزار دهنده نیز باشد. این امر برای رستوران هایی که گردش مالی بالایی دارند بهترین گزینه می باشد. زیرا افراد به سرعت جذب فضای داخلی می شود و به سرعت نیز فضا را ترک می کنند. رنگ های گرم به ویژه رنگ های قرمز و نارنجی محرک عصب می باشد و انرژی مثبت به افراد منتقل می کند. به علاوه کاربرد این رنگ ها در فضا اشتهای افراد را نیز افزایش می دهد. در مجموع می توانیم بگوییم که رنگ های گرم گزینه ای مناسب برای فضای داخلی کافی شاپ می باشند. در کنار استفاده از رنگ های مناسب نورپردازی صحیح، یکی از بهترین راه ها برای ایجاد فضای جذاب می باشد. نورهای گرم می توانند به همان اندازه رنگ های گرم اشتها را بر انگیزانند. بنابراین توصیه می شود که علاوه بر رنگ به نحوه نورپردازی نیز توجهی ویژه داشته باشید. 

طیف رنگی خاکی ( یا زمینی)

ما رنگ های قهده ای، سبز زیتونی، بژ، قهوه ای متمایل به زرد و نارنجی تیره را در این دسته قرار می دهیم. این طیف رنگی معمولا به طبیعت اشاره می کنند و منعکس کننده طبیعت در فضای داخلی می باشند. این دسته رنگ ها بهترین گزینه برای طراحی کافی شاپ ها است که ایجاد فضایی آرام هدف نهایی طراح می باشند. این طرح رنگی اخیراً نیز محبوبیت زیادی یافته است ، بنابراین می توانید آن را در بسیاری از کافی شاپ ها و رستوران های مرسوم ، مد روز نیز پیدا کنید.

رنگ های پاستلی

آبی آسمانی، صورتی، زرد روشن، بنفش کمرنگ، و سبز روشن نیز جزو رنگ های پاستلی می باشند. این طیف رنگی بسیار سبک و روشن می باشند و معمولا برای کافی شاپ ها که فضاهایی غیر رسمی می باشند کاربرد دارد. باتوجه به این که رنگ های پاستلی روشن و سبک هستند، با انواع دکوراسیون ها سازگار می باشند. این دسته رنگی به عنوان رنگ های پرکاربرد در دهه ۱۹۸۰ انتخاب شده بود، و همچنین در سال های اخیر هم طرفداران زیادی پیدا کرده است.

علاوه بر نکات گفته شده، یکی از نکات قابل توجه در انتخاب رنگ در طراحی داخلی کافی شاپ این است که علاوه بر رنگ مناسب، نسبت به کارگیری رنگ ها را نیز توجه داشته باشیم. به طور مثال برای ایجاد تعادل میان طیف رنگی از رنگ های مکمل، ترکیب آن رنگ با سیاه و سفید آن رنگ را نیز لحاظ کنید. بسته به اندازه و فضای کافی شاپ شما ممکن است بخواهید از رنگهای روشن تر در سقف و رنگهای تیره تر برای کف و مبلمان استفاده کنید. این ترفند مهلم از طبیعت به ایجاد فضایی راحت، بزرگ و آرامش بخش کمک می کند.

اما در ادامه باید بگوییم که از چه رنگ هایی نباید در دیزاین کافی شاپ استفاده کنیم. در میان ااین رنگ های می توانیم به رنگ آبی اشاره کنیم. آبی جزو دسته رنگ هایی است که استفاده آن در کافه ها ورستوران ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. یکی از دلایل منع به کار گیری این رنگ می توان به این اشاره کرد که رنگ آبی در هیچ یک از غذا ها دیده نمی شود و ممکن است که مشتریان اشتهای خود را از دست دهند. رنگ سفید نیز از این دسته رنگ ها می باشد. ممکن است که وجود بخش کمی از رنگ سفید در فضای داخلی جذابیت ایجاد کد اما به عنوان طیف رنگی اصلی برای دیزاین کافه توصیه نمی شود. رنگ مشکی هم کاربردی همچون رنگ سفید دارد. طراحان می توانند با به کارگیری اندک این رنگ در فضای کافه جذابیت ایجاد کنند، اما در طیف وسیع علاوه بر این که جذاب نیست، بلکه کسل کننده هم می باشد.

در ادامه خط معمار مجموعه از فضاهای داخلی کافی شاپ را برای شما ارائه خواهد داد که با به کارگیری درست و به جای رنگ ها فضایی دلچسب را ایجاد کرده اند. با دیدن تصاویر ما را همراهی کنید.

بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ بهترین رنگ برای کافی شاپ

تحریریه خط معمار

نگارنده : مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 12,107

3 دیدگاه‌

  1. هاله گفت:

    خیلی کامل و عالی بود. سایت تون کیفیت بالایی داره. ممنونم

  2. جلالي گفت:

    ممنون عالي بودشماره تماستون لطفا به شماره ٠٩١٤١١٦١٦٥٤ ارسال بفرماييد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *