نکاتی که توجه به آن اتاق خواب کودک شما را جذاب و با انرژی تر می سازد!

اتاق خواب کودک ایرانی

نکاتی که توجه به آن اتاق خواب کودک شما را جذاب و با انرژی تر می سازد!

دکوراسیون اتاق کودک می تواند مسأله ای چالش بر انگیز در طراحی داخلی منزل باشد. طراحی این فضا به گونه ای است که به ناچار کودک درون طراح را بیدار می کند. کودکان معمولا زمان زیادی را در اتاق خواب خود می گذرانند. اتاق خواب کودکان علاوه بر فضای خوابشان، مکانی آرام برای استراحت، بازی و سرگرمی آن ها می باشد. بدین ترتیب، دکوراسیون اتاق خواب آن ها می تواند منعکس کننده شخصیت آن ها نیز باشد. بنابراین برای این که بتوانید فضایی جذاب، با انرژی و در عین حال منسجمی را برای کودک خود طراحی کنید، توجه به نکاتی که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت می تواند برایتان الهام بخش بوده و شما را در ایجاد اتاق خواب ایده آل و رویایی فرزندتان راهنمایی کند.

رنگ اتاق خواب

رنگ توانایی الهام بخش بودن، ایجاد هیجان، تسکین، التیام و حتی تحریک کردن را دارد. بنابراین به جرأت می توان گفت که اتاق خواب کودکان بهترین مکانی است که می توان رنگ های درخشان و با انرژی را به کار برد. زیرا ایجاد یک تم رنگی پویا برای کودکان می تواند برای آن ها سرگرم کننده بوده و اتاق خوابشان را به یک پناهگاه برای خواب و استراحت آن ها تبدیل کند.

یکی از رنگ هایی که طراحان در هنگام طراحی اتاق خواب کودکان توصیه می کنند، رنگ های خنثی و خاکستری  می باشد، زیرا این طیف رنگی قابلیت ترکیب با سایر رنگ ها را دارد. همچنین می توانید فضای خاکستری رنگ را با سایر اکسسوری های رنگین تزئین نمایید. هنگامی که از دو طیف رنگی برای رنگ آمیزی اتاق انتخاب می کنید، سعی کنید که تنالیته های مشابه را نیز به کار ببرید. این کار باعث می شود تا در فضا تعادل رنگی ایجاد شود. در ادامه آن می توانید برای تکمیل طیف رنگی فضا، از یک رنگ شفاف و جسورانه استفاده کنید. بنابراین نباید اهمیت انتخاب رنگ مناسب اتاق کودک را دست کم بگیریم و سعی کنیم در هنگام انتخاب رنگ، هوشمندانه عمل کنیم.

 قرمز: رنگ قرمز توانایی تزریق انرژی به بدن و برانگیختن ذهن را دارد، همچنین ضربان قلب را افزایش می دهد. با وجود این، کارشناسان توصیه می کنند تا هنگام به کارگیری این رنگ حساسیت داشته باشیم، زیرا استفاده بیش از حد آن باعث پرخاشگری و عدم تمرکز در میان کودکان می شود.

نارنجی: نارنجی از دسته رنگ هایی است که در عرصه طراحی داخلی اتاق خواب کاملا به فراموشی سپرده شده است. کاربرد این رنگ گرم و با انرژی در اتاق کودکان، بسیار جالب توجه می باشد و به گفته کارشناسان اعتماد به نفس، برون گرایی و حس استقلال را در میان کودکان بر می انگیزاند. ماهیت اجتماعی این رنگ، کودکان را در آرامش قرار می دهد و مشوق ایجاد ارتباط و همکاری می باشد.

زرد: بیش تر افراد رنگ زرد را نمادی از شادی و خوشحالی دانند. مطالعات اخیر نیز این رنگ را با شادی و انرژی برابر می دانند. با این حال در هنگام استفاده از رنگ زرد باید محتاطانه عمل کنید و از استفاده بیش از حد آن بپرهید. استفاده از این رنگ در سطوح بزرگ ممکن است که محرک عصبانیت می شود.

سبز: این رنگ آرامش بخش و تسکین دهنده برای کودکان می باشد. بسیاری از دانشمندان معتقدند که این رنگ می تواند میزان درک و یادگیری در کودکان را افزایش دهد.

آبی: این رنگ برخلاف رنگ قرمز، باعث کاهش اضطراب و پرخاشگری می شود و فشار خون و ضربان قلب را می کاهد. این رنگ برای کودکانی که دارای مشکلات رفتاری هستند، مناسب می باشد و تأثیر روانی مثبتی بر روی آن ها دارد.

بنفش: این رنگ معمولا جزو خانواده رنگ های سلطنتی قرار دارد و نمادی از اعتماد به نفس و جاه طلبی می باشد. همچنین این رنگ معرف شور، خلاقیت، خرد و معنویت می باشد. این رنگ برای ایجاد و القای حساسیت و شفقت در میان کودکان موثر می باشد. اما اگر کودک شما دارای روحیه ای حساس است، سعی کنید در میزان محدودی از این رنگ استفاده کنید.

صورتی: اگر چه این رنگ معمولا برای اتاق های دخترانه کاربردی تر است، اما به علت آرامشی که از لحاظ روانی به کودک منتقل می کند، می توان این رنگ را برای اتاق پسرانه نیز استفاده کرد. سعی کنید این رنگ را به تنهایی به کار نبرید. استفاده از تنالیته های مختلف صورتی و ترکیب آن با انواع خاکستری ها می تواند در ایجاد تعادل در فضا کمک کند.

رنگ های گرم: رنگ های گرم باعث ایجاد شادی، دلگرمی و راحتی در میان افراد و به خصوص کودکان می شود. رنگ های گرم می توانند فضای باز و صمیمی تری را برای کودکان و حتی نوجوانان ایجاد کنند.

رنگ های سرد: اگرچه به طور کلی رنگ های سرد برای دکوراسیون اتاق کودک توصیه نمی شود، اما برخی از طیف های خنک و ملایم می تواند اثر آرامش بخشی بر روی کودکان داشته باشد. به علاوه این دسته از رنگ ها برای اتاق های کوچک نیز مناسب است و باعث می شوند تا فضا بزرگتر از آن چه که هستند، به نظر برسند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر اتاق خواب کودک دعوت می نماید.

اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی اتاق خواب کودک ایرانی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 637

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *