نور در دکوراسیون داخلی منزل با پلان باز

نور در دکوراسیون منزل با پلان باز

نور در دکوراسیون داخلی منزل با پلان باز

در این پروژه آن چه بدان پرداخته می شود نور در دکوراسیون داخلی منزل است که دارای پلان باز می باشد. طراح در طی طراحی این آپارتمان سعی کرد که فضایی را ایجاد کند که تمامی بخش های آن غرق در نور باشد. نخستین معیار این بود که طراح یک فضایی با پلان باز برای نورپردازی طبیعی ایجاد کند. طراح فضاهای تاریک را از بین برد و فضاهایی وسیع و بی نظیری را براساس علایق کارفرما ایجاد کرد که در آن فضاهای داخلی و خارجی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، و تراس با هم ادغام می شوند.

استفاده از رنگ سیاه یکی از درخواست های کارفرما بود، بنابراین این رنگ به صورت یکپارچه در وسایل آشپزخانه، سرویس بهداشتی و نشیمن به کار رفت و بین سطوح مات و شفاف کنتراست و انعکاس ایجاد کرد. یکی از ویژگی های خاص و منحصر به فرد در پروژه "دوپوسته" بودن کانسپت آن بود، یک رویکرد طراحی که برای هر فضا و وسایلی دو عملکرد در نظر می گیرد. برای مثال می توان گفت یک سالن مابین فضای غذاخوری و آشپزخانه قرار دارد که افراد می توانند هنگام آشپزی در این بخش تردد کنند و  وهمچنین عده های غذایی را در این بخش میل کنند. دومین دوگانگی طراحی در این پروژه مبلمان می باشد که به عنوان یک واحد دوجانبه در نظر گرفته شده است. 

طراح جهت ایجاد فضایی صمیمی و آرام بر ایجاد تعادل میان رنگ ها و بافت ها ی پارکت و پنل ها تأکید می کرد. علاوه بر این یک اتاق شیشه ای در مرکز خانه برای دفتر کار خانگی برای تمامی اعضای خانواده در نظر گرفته شد. این فضا می تواند در صورت نیاز به کاهش نور و حفظ حریم خصوصی توسط پرده پوشیده شود.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز نور در دکوراسیون منزل با پلان باز

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم 

شرکت معماری آوگون

منبع: Homeadore

تعداد بازدید: 649

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *