معمار کلینیک زیبایی و نمای شیشه ای

معماری کلینیک زیبایی Wind

معماری کلینیک زیبایی و نمای شیشه ای

 

معماری کلینیک زیبایی Wind متعلق به یک پروژه کلینیک زیبایی است که در مرکز شهر استان اوبون راتچاتانی تایلند واقع شده است.  این بنا از اسکلت فلزی طراحی و ساخته شده است. ساختار اصلی پروژه و متریال مهم نما بلوک شیشه ای است. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی این فضا می پردازیم.

نیاز کارفرما در طراحی پروژه

به تقاضای مالک دکتر Bas به ساختمانی نیاز داشته که برای عبور و مرور مردم در محدوده این تقاطع چشم نواز باشد و ساختمان نباید خیلی گرم باشد زیرا ساختمان رو به غرب است بنابراین همچنان به نور طبیعی در پروژه و فضای داخل نیاز در این طراحی نیاز بوده است.  در واقع این پروژه، پروژه “بلوک شیشه ای” است.

این گزینه ای بوده است که طراحان آن را به عنوان ماده اصلی انتخاب کردند زیرا می تواند به چیزهای زیادی برای ما پاسخ دهد. بنابراین تصمیم بر این بوده است که پروژه دارای نور طبیعی باشد.

درختان داخل محوطه پروژه نیاز به نور دارند بدون اینکه داخل آن خیلی داغ باشند و درخشش نور خورشید در بعد از ظهر به ساختمان می تابد تا بنا به نیاز صاحب پروژه ساختمان برجسته به نظر برسد.

پیوند ایده خلاقانه و نیاز کارفرما

طراحی این پروژه ممکن است آزمایشی باشد که کار جدیدی برای آن ها  انجام دهد و بتوانند ایده های خلاقانه و مشکل اصلی مورد نظر صاحب پروژه را با هم پیوند دهند. مشتریان باید بیایند و احساس راحتی کنند.

آنها تمایلی به آمدن به کلینیک عمومی ندارند. امیدواریم هنگام ورود به فضا، پروژه و فضایی که با درختان و باغ ها به هم متصل می شوند، احساس آرامش کنند که این ساختمان را هم در داخل و هم در خارج برجسته می کند و تبدیل به یک کلینیک زیبایی جدید می شود که نیازهای مشتریان و صاحبان پروژه را به خوبی برآورده می کند.

 در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری کلینیک زیبایی و نمای شیشه ای دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 270

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *