معماری و نمای ساختمان مسکونی آجری، چالش ۲٫۵ متری

نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه

نمای ساختمان مسکونی آجری، چالش ۲٫۵ متری

معماری: MUKAarquitectura

موقعیت: اسپانیا، سیوداد

متراژ: ۱۳۵ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

همانطور که در عنوان ذکر شد، در این بخش قصد داریم به سراغ ساختمانی در یکی از شهرهای اسپانیا برویم . نگاهی به معماری و طراحی داخلی این ساختمان بیاندازیم. پروژه ای که به تازگی توسط معمار اسپانیایی Moisés Royo به سرانجام رسیده است. طراحی این ساختمان، چالشی بس بزرگ پیش روی معماران این پروژه بوده است. چرا که زمین این ساختمان تنها ۲٫۵ متر عرض دارد.

همانطور که در تصاویر مشاهده می نمایید، این ساختمان دو طبقه است. نمای ساختمان با متریال آجر کار شده است و بی شباهت به ساختمان آجر پوش نیست هرچند تفاوت های کلیدی دارند.

در طبقه دوم ساختمان روی نما از یک لوور استفاده شده است و بدین صورت نمایی متحرک طراحی شده است که قابلیت باز و بسته شدن دارد. در حالت بسته بودن لوور، یک نمای یک دست خواهیم داشت.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر نمای ساختمان را مشاهده و در انتها نیز پلان ها و سکشن قرار داده شده است تا با نحوه ی حل کردن پلان ساختمان توسط تیم معماری آشنا شوید.

نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه نمای ساختمان دو طبقه آجری،معماری ساختمان دو طبقه

پلان ها، نقشه ها، دیاگرام ها و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 1,519

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *