طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی با استفاده از آجر

چگونگی استفاده حداکثری از سایتی باریک و عمیق در معماری ساختمان مسکونی

آجر یکی از متریال های پر طرفدار در معماری و طراحی نما در سبک های مدرن امروزی است. رنگ گرم این متریال در ترکیب با سایر مصالح مورد استفاده جذابیت بصری و چیدمان دلنچین ایجاد می کند. در این مقاله به معرفی پروژه ای در این زمینه پرداخته می شود.

آجر در طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی

شرح پروژه:

صاحب پروژه یکی از سه خواهر و برادر است. از آنجایی که هیچ یک از خواهر و برادرها فرزند ندارند، صاحب خانه قصد دارد برای مادر و خواهر و برادرش خانه ای بسازد تا با هم زندگی کنند و بتوانند از یکدیگر مراقبت کنند. پس از بازدید از سایت، معمار متوجه شد که سایت باریک و عمیق است، بنابراین، اگر ساختمانی را در عرض آن بسازیم، باد نمی تواند وارد سایت شود. با شرایط هدف و سایت، معماران ایده T.U.B.E را مطرح کردند. خانه، “تونل” باد که “اخوان” و خانواده را با هم متحد می کند در حالی که در مورد “محیط زیست” سایت است.

فضای لوله ای که به موازات محل قرار می گیرد به باد اجازه می دهد تا از توده جریان یابد و به هر اتاق در خانه جریان یابد و تهویه متقاطع در خانه ایجاد شود. معماری به صورت خانه ۲ طبقه طراحی شده است. صاحب خانه می تواند از طریق میانبر لوله وارد خانه شود، اما میهمان باید در امتداد حیاط سنگریزه تا اتاق نشیمن قدم بزند. در طبقه اول یک اتاق خواب مستر برای مادر وجود دارد که مرکز این خانه است.

در طول روز، او در اتاق نشیمن زندگی می کند که به گونه ای طراحی شده است که یک دهانه متصل به فضای لوله دارد تا باد به اتاق نشیمن جریان یابد و یک ارتباط بصری بین فضای زندگی خانواده ایجاد کند. در طبقه دوم فضای لوله و دو اتاق خواب وجود دارد. فضای لوله راهرو اصلی طبقه دوم است و می تواند به عنوان فضای تفریحی در خانه مانند فضای مطالعه یا فضای گالری مورد استفاده قرار گیرد. جدا از مسئله تهویه، این لوله همچنین یک اثر اکو ایجاد می کند که به اعضای خانواده در خانه اجازه می دهد تا از گوشه های مختلف خانه با یکدیگر صحبت کنند.

با این برنامه ریزی، باغ های جیبی زیادی با محیط های مختلف در اطراف خانه وجود دارد. باغ جلویی حریم خصوصی و نمای اتاق خواب اصلی را می دهد، باغ سنگریزه یک باغ پذیرایی برای مهمان و منظره اتاق نشیمن است، این باغ در طول روز توسط توده لوله سایه می اندازد، بنابراین برای بیرون آمدن مناسب است. و از هوای تازه لذت ببرید باغ جیب غربی در کنار پله اصلی جلوی تابش مستقیم نور خورشید را قبل از ورود به اتاق نشیمن می گیرد و پنجره های زیادی در کنار این باغ وجود دارد که می توان آنها را برای ایجاد تهویه متقاطع به فضای نشیمن باز کرد. باغچه حیاط خلوت کنار کانال به دلیل تابش نور خورشید در تمام روز برای کاشت درختان استوایی مناسب است.

در پروژه طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی با آجر برای ساخت فضای لوله از آجر به دلیل کیفیت ضد آب و هوای آن استفاده شده است، بنابراین، در طول روز، دمای بیرون گرمتر از داخل است، این اجازه می دهد تا باد در فضای لوله جریان یابد در حالی که در طول شب، آجر گرمای جمع آوری شده را آزاد می کند. ، ایجاد اختلاف دمایی بین داخل و خارج لوله که عامل وزش باد است. دسترسی به فضای پشت بام از راهروی طبقه دوم امکان پذیر بود، این فضا می توانست برای مهمانی یا برای نشستن و استراحت استفاده شود. فواصل بین سایت و شهر مرکزی وجود دارد، بنابراین، در طول شب، ستاره ها می توانند از این تراس روی پشت بام قابل مشاهده باشند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی نمای مدرن ساختمان مسکونی با آجر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 611

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *