معماری و طراحی داخلی ساختمانی برای طرفداران لگو، گروه معماری BIG


معماری و طراحی داخلی ساختمانی برای طرفداران لگو، گروه معماری BIG

امروز قصد داریم معماری و طراحی داخلی  ساختمانی که توسط شرکت معماری BIG برای طرفداران لگو ساخته‌شده را با هم بررسی کنیم. لگو در سال ۱۹۳۲ توسط یک دانمارکی در همین کشور اختراع شد. تصمیم گرفته شد ساختمان ۱۲۰۰۰ متری سالن قدیمی شهر دانمارک را تبدیل به مجتمعی برای طرفداران لگو بکنند. معمارها به دنبال محلی بودند که قدرت مردم در تصویرسازی دنیاهای جدید و هیجانی را نشان دهد و همچنین ابزارها و موقعیت‌هایی فراهم کنند که بازدیدکننده بتواند دنیای ذهنی‌اش را بسازد. درنهایت ساختمانی باشکوه طراحی و ساخته شد که محیطی خلاقانه برای کودکان و بزرگسالان خود فراهم می کند.
 نمای بیرونی ساختمان از ۲ راه‌پله پیکسلی ساخته‌شده که بازدیدکنندگان ازآنجا به سمت سالن‌های ساختمان می‌روند. تراس‌های رنگی از میدانی که ساختمان را احاطه کرده قابل‌دیدن نیستند و تنها کاشی‌های سفید لعاب‌دار دیده می‌شوند.
در داخل ساختمان درختی از جنس لگو در کنار راه‌پله قرار دارد که طبقه اول را به طبقه‌ای که مدل‌های لگویی دایناسورها در آن قرار دارند، متصل می‌کند. همه‌چیز در این ساختمان از لگو ساخته یا الهام گرفته است.
سالن ها با رنگ‌های مختلف رنگ‌آمیزی شدند تا از طریق آن ها بتوان مسیر حرکتی را مشخص کرد. همچنین قسمت‌های بازی در طبقه اول و دوم بارنگ‌های قرمز، آبی، سبز و زرد تقسیم‌بندی شده تا جنبه‌های مختلف یادگیری یک کودک را نشان دهد.
 در بالاترین طبقه ساختمان نیز یک گالری‌ برای نمایش دست‌ساخته‌های بازدیدکنندگان طراحی‌شده که با ۸ چراغ سقفی – الهام گرفته از پایه‌های اتصال‌دهنده لگو- روشن می‌شود. در طبقه پایین هم فضایی وجود دارد که طرفداران لگو می‌توانند نسخه‌های اولیه و کیت‌های مشهور لگو را مشاهده کنند.
با ما برای دیدن تصاویر این ساختمان زیبا همراه باشید.

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Dezeen

 

تعداد بازدید: 1,186

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *