معماری ساختمان اداری ردیاب

ساختمان اداری ردیاب / دفتر معماری VOO و Engenharia

طراحی معماری، ساختمان اداری ردیاب

دفتر ردیاب ساختمانی است که در یک منطقه شهری با روندی برجسته از رشد مسکونی، تجاری و شرکتی در شهر بلومناو کشور برزیل واقع شده است. در میان ساختمان ‌های بلندتر و با ویژگی سازه ‌ای بین شیروانی‌ های کور، زمین کاهش ‌یافته، پیشنهاد ساختمانی را دارد که با هدف انجام کارکرد، امکان انطباق با کاربری‌ ها و نیازهای کاربر را به ارمغان می ‌آورد. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی این مقاله پرداخته می شود.

شرح پروژه:

این ساختمان از پنج طبقه همپوشانی تشکیل شده است که زمین را اشغال می کند تا مقدار بیشتری از نماهای تهویه شده و روشن مربوط به محیط اطراف را فراهم کند. تحت پیلوتیس، طبقه اول آزاد و تا حدی باز است تا عملکردهای مختلف را جذب کند. دو طبقه بعدی شبیه یکدیگر هستند و در رابطه با محیط اطراف متفاوت هستند و در نتیجه راه حل های متفاوتی برای طراحی نما به وجود آورده اند: که گاهی ناظر را به تأمل در افق گسترده دعوت می کند، و گاهی او را به منظره آزاد گوشه خیابان هدایت می کند.

ارتباط میان قسمت های مختلف

با جذب بیشتر انعطاف پذیری پیشنهادی برای ساختمان، در طبقات چهارم و پنجم، هدف این است که طبقات را از طریق یک سقف دو ارتفاع با دسترسی مستقل به نیم طبقه به یکدیگر مرتبط کنند.

اصلاح دسترسی عمودی به نیم طبقه منجر به پیکربندی متفاوتی در دو طبقه آخر می شود که امکان اجرای کاربری مسکونی مستقل از سایر طبقات را دارند. نیم طبقه همچنین امکان دسترسی به دریچه بیرونی ساختمان را فراهم می کند که به صورت جانبی از حجم اصلی عقب افتاده است، که آخرین طبقه را ممکن می کند و همچنین امکان مشاهده چشم انداز افق و غروب خورشید را از منظری جدید برای ناظر فراهم می کند.

از نظر عمودی، ساختمان حجم های خود را از طریق تصور ساختار ظاهری بتن مسلح، حفظ سبکی از طریق اشکال مختلف استفاده از تیرها، گاهی اوقات به روشی رایج، گاهی اوقات معکوس، بررسی می کند.

بکارگیری بتن در فضای داخلی اداری

این وضعیت تیرها که با ارتباط با محیط اطراف و لبه‌ های کوچک در حجم ‌های بیرونی همراه است، درک ورقه‌ های نازک بتن در طبقه اول را در نگاه اول ممکن می‌ سازد و مقیاسی دلپذیر از خیابان ایجاد می‌کند. تجربه در به کارگیری پیکربندی مواد گنجانده شده در فضایی بودن سازه، نه تنها خواندن واضح پروژه را امکان پذیر می کند، بلکه امکان نمایش نور و سایه را نیز فراهم می کند که در طول روز در ساختمان متفاوت است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از طراحی معماری ساختمان اداری ردیاب دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریع عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 296

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *