معماری دفتر اداری کاریاشالا

معماری دفتر اداری کاریاشالا

معماری دفتر اداری کاریاشالا

معماری دفتر اداری کاریاشالا فضای کاری یک شرکت معماری است، ایده ای که در پس آن از آرزوی ایجاد ترکیبی از یک احساس خانگی و همچنین یک محیط استودیو محور سرچشمه می گیرد. چشم انداز طراحی و ساخت فضای کاری جدید این مجموعه این بوده است که ایدئولوژی تمرین طراحی پایدار و سفر دو دهه ای را در قالب یک تجلی فیزیکی بیاورد. در ادامه به شرح این پروژه خواهیم پرداخت.

جهان بینی طراحی دفتر کاریاشالا

در پروژه تصمیم بر این بوده است که مکان و زمینه، سازماندهی فضا، مصالح ساختمانی و روش شناسی، و آثار هنری، فرآیندی روح انگیز داشته باشد. طراحی در مورد زیبایی شناسی جذاب، مبلمان پیچیده، یا نور فنی نیست، بلکه در مورد ایده نقل مکان به یک دهکده است. در واقع این طراحی معماری در مورد این است که مردم را به ایده بازیافت نه تنها مادی، بلکه فضا و زمینه را بازیافت باور کنند. در دنیایی که توسط «آنچه به چشم می آید» اداره می شود، این مکان ماست که «قلب را لمس می کند»، احساسی که تنها با بودن در آن مکان می توان آن را تجربه کرد.

کاریاشالا حول محور ایده اصلی پایداری، مفهوم سازی شده است. همه چیز اعم از جرم گیری، مقطع، پالت مواد یا جزئیات، نقطه شروع استفاده مجدد از همه چیزهایی بودند که در دفتر قدیمی و مکان جدید وجود داشته است. استفاده مجدد، بازیافت و بازچرخانی پیش درآمدهای این طراحی بودند. هر دو، فرآیند فرم و عملکرد محصول جانبی آن ها همراه با واکنش قوی به آب و هوا بودند.

استفاده از تضاد به عنوان فرصت

فرم ساده طرح، تجلی فلسفه کلاسیک شرکت برای ادغام افراد، مکان، بافت و فرهنگ است. در حالی که بخش حجیم نگرانی های ما را در مورد واکنش اقلیمی مشخص می کند. مفهوم سازی کاریاشالا فرآیندی پر مصرف برای دستیابی به امور غیررسمی در میان رسمی، و مهمتر از همه ایجاد تعادل بین همزیستی سنت و تغییر بوده است. ایده یافتن فرصت هایی در منسوخ شدن و زیبایی در خرابه ها طراحان این پروژه را برانگیخت تا معنای زیبایی شناسی را در کاریاشالا دوباره تعریف کنند.

طرح خطی به گونه‌ ای مشتق شده است که بیننده را به یاد خانه‌ های سنتی نوع گالا شهر سورات  هند می‌ اندازد. که با ۳ نوع حیاط، حیاط جلو، حیاط و حیاط خلوت ترکیب شده‌ اند. مجموعه‌ ای از سه حیاط که به‌ عنوان جیب‌ های مشترک عمل می‌ کنند، فضاها را پر از مکان و طبیعت می‌ کند. با توجه به اینکه پایداری اصل اصلی فلسفه طراحی است، جهت گیری N-S طرح اساساً برای دریافت نور طبیعی و باد از طریق درهای جلو و عقب واقع در انتهای ساختمان استفاده می شود.

ویژگی های اصلی شرکت

این طرح برخی از ویژگی های بسیار ریشه دار شرکت را به نمایش می گذارد.

  • یک طرح باز که شفافیت را ارائه می دهد.
  • یک چیدمان رسمی، در عین حال حال و هوای غیررسمی که فرهنگ استودیو را حفظ می کند.
  • انعطاف پذیری و تحول پذیری به عنوان بستری باز برای مشارکت عمومی در قالب نمایشگاه ها، شب های فرهنگی و غیره.
  • شخصیتی «خانه دور از خانه» که از رفتار به عنوان یک محل کار فراگیر خودداری می کند.

برخی از اجزای اصلی

تجلی بازیافت، استفاده مجدد و بازچرخانی با انتخاب مکانی شروع می شود که ایده بازیافت یک قطعه متروکه در آن رخ می دهد و تا انتخاب هر ماده تا طراحی کوچکترین جزئیات ادامه می یابد. برخی از اجزای اصلی عبارت بودند از:

  • آجرهای زباله ساختمانی بازیافتی ازاره پر کردن نخاله های ساختمانی از ساختمان قدیمی چهارچوب در و پنجره و کرکره
  • چوب قدیمی نگهداری شده (در محل + خارج از محل) طبقه اصلی: سنگ مرمر سفید و کف آجری ساخته شده از ضایعات سرخی (پودر آجر) درب مرکب اصلی
  • چوب قدیمی نجات یافته آج پلکان – چوب قدیمی نجات یافته ۶۰٪ مبلمان
  • تغییر کاربری از دفتر قدیمی، ۲۰٪ مبلمان – مبلمان بازیافتی/بازیافتی نقاشی دیواری
  • ضایعات و پارچه های ضایعاتی پارچه های ضایعاتی سبک طراح چشم انداز
  • گلدان ها و گیاهان قدیمی نجات یافته، ماسه درشت هدر رفته از بتن مخلوط درجا، سنگ کوتای قدیمی نجات یافته پارتیشن برجسته پشت پذیرایی
  • کاشی های سفالی سقف قدیمی.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری دفتر اداری کاریاشالا دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرامف سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 327

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *