معماری خانه آجری مینیمال

معماری خانه آجری مینیمال

معماری خانه آجری مینیمال

معماری خانه آجری کوچک یک خانه لوله ‌ای با مساحت ۴.۳ متر در ۱۲ متر است که حیاط مشترکی با خانه قدیمی پدربزرگ و مادربزرگ مالک دارد. خانه دارای سه ضلع نزدیک به خانه همسایه است و جلوی اصلی آن رو به شمال غربی است. در جلو حیاطی با سقف آهنی راه راه، رو به مزرعه ای در حومه جیا لام – هانوی است. این خانه برای یک خانواده جوان متشکل از ۳ عضو طراحی شده است: یک زوج جوان و پسرشان. در ادامه به بررسی این پروژه می پردازیم.

خانه ای روستایی و هماهنگ با بافت حومه شهر

کارفرمای پروژه مایل بوده است که یک خانه ۲ طبقه ساده و مقرون به صرفه، با تهویه مناسب و روستایی و هماهنگ با بافت حومه شهر آرام طراحی شود. خانه های لوله ای کوچک و باریک در پایتخت هانوی به طور خاص و در سایر مناطق شهری ویتنام به طور کلی بسیار محبوب هستند. این خانه تنها با یک نمای کوچک، کمبود نور و رطوبت مکرر همین ویژگی ها را دارد. معماران دفتر معماران تونگ نگوین راه حلی برای طراحی آتریوم های بیشتر برای دریافت حداکثر نور و باد و افزایش فضای باز که همیشه برای خانه خشک است ارائه کرده اند. درختان سبز به طور متناوب در دهلیزها چیده شده اند تا هوای خنک را تنظیم کنند و همچنین نور مستقیم خورشید را محدود کنند.

طراحی نما

نما رو به شمال غربی است که بعد از ظهر بسیار آفتابی است. در طبقه دوم، ۲ لایه دیوار داخلی و خارجی با بالکن در وسط ایجاد شده است. پنجره ها در کفی یکدیگر چیده شده اند و با گیاهان سبز ترکیب شده اند تا از نور خورشید که مستقیماً به اتاق خواب می آید جلوگیری کنند.

طراحی داخلی مینیمال

فضای داخلی به سبک مینیمالیستی طراحی شده است و تمام فضاهای طبقه اول فضایی مشترک بدون دیوارهایی هستند که اتاق نشیمن، اتاق غذا خوری و آشپزخانه را از هم جدا می کنند. نکته قابل توجه خانه این است که ۲ دهلیز در وسط و انتهای خانه وجود دارد. آتریوم ها به ورود نور و گردش خون کمک می کنند تا فضای داخلی مطبوع و خنک بماند. در عین حال، اعضای خانواده می توانند بدون جداسازی طبقات با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. طبقه دوم با ۲ اتاق خواب اصلی طراحی شده است و یک پله آهنی از طریق آتریوم در وسط خانه به پشت بام متصل می شود.

متریال های مناسب

طراحان از مواد طبیعی روستایی و محصولات دست ساز محلی در دسترس استفاده کرده اند. بنابراین آجر لخت، بتن لخت، سنگ تراش و بلوط طبیعی در ترکیب با پله های آهنی، مصالح اصلی مورد استفاده برای پروژه با میل به ایجاد روستایی و نزدیک بودن به طبیعت هستند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه معماری خانه آجری مینیمال دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 485

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *