مرکز تجارت جهانی بارسلونا “پروژه پیکسل” | معماری و مهندسی TBI

مرکز تجارت جهانی بارسلونا "پروژه پیکسل" | معماری و مهندسی TBI

طراحی داخلی دفتر اداری

مرکز تجارت جهانی بارسلونا “پروژه پیکسل” | معماری و مهندسی TBI

شرح پروژه:

دفتر معماری و مهندسی TBI در مسابقه طراحی داخلی محدود ایجاد یک تصویر جدید و بازسازی شش فضای عمومی مجتمع اداری معروف مرکز تجارت جهانی بارسلون، که در سال ۱۹۹۹ توسط معمار نیویورکر Pei Cobb Freed & Partners طراحی شده بود، جایزه اول را کسب کرد.

زمینه:

مرکز تجارت جهانی بارسلونا، یک مجتمع اداری شاخص واقع در اسکله بارسلون با ۴۰۰۰۰ متر مربع فضای اداری. ساخته شده توسط معماران نیویورکی Pei Cobb Freed & Partners در سال ۱۹۹۹. از آن زمان، مفهوم فضاهای کاری به طور قابل توجهی تکامل یافته است. نیاز روزافزون به مواد طبیعی و پایدار، افزایش کیفیت هوا، راحتی حرارتی و صوتی و دسترسی به فعالیت بدنی باعث افزایش رفاه در محل کار می شود.

در نتیجه گرایش های جدید، در سال ۲۰۲۰، WTCB یک رقابت معماری محدود را برای ایجاد یک تصویر جدید برای شش فضای عمومی راه اندازی کرد. TBI برنده این رقابت شد که شامل طراحی: یک اتاق چند منظوره، یک نمایشگاه، یک سالن ورزشی با اتاق های رختکن، کمدهای اسکوتر برقی و یک پارکینگ دوچرخه است.

مفهوم اصلی:

معماری جدید پیشنهادی مبتنی بر مربع هندسی به عنوان یک فرم فردی و به عنوان بخشی از یک زمینه بزرگتر است: پیکسل. با الهام از طراحی کنونی WTCB مربع همه جا حاضر. TBI از میدان سرچشمه می گیرد و استفاده را دوباره تفسیر می کند و آن را در تمام فضاهای عمومی جدید اعمال می کند.

کانسپت طراحی مرکز تجارت جهانی بارسلونا “پروژه پیکسل” برای بافتی نوآورانه و انعطاف‌ پذیر باز می‌ شود و تصویری جدید به WTCB می‌ دهد و در عین حال جوهره ساختمان موجود را حفظ می‌ کند. مفهوم پیکسل را می توان با هر مقیاسی تطبیق داد. چوب سبک، بتن اکسپوز، گیاهان طبیعی با سقف‌ های باز و تاسیسات اکسپوز ترکیب شده‌ اند تا به فضاها شخصیتی مدرن ببخشند.تمام مواد مورد استفاده مطابق با محدودیت های تعیین شده در گواهی سلامت و تندرستی فضای داخلی WELL مطابقت سمیت را تأیید کرده اند.

اتاق چند منظوره:

اتاق چند منظوره U شکل است و طراحی با سازماندهی فضاهای مختلف درون آن بر اساس کاربری، با آن سازگار می شود. روکش دیوار چوبی Z شکل با فضا سازگار است و مهمترین عناصر اتاق را ادغام می کند. قسمت جلویی عمومی ترین منطقه است، با یک فضای استراحت و یک نوار طولانی برای ملاقات با دوستان، برگزاری جلسات غیر رسمی کوچک یا فقط برای قهوه. در قسمت پایین در مرکز، یک سالن استراحت صمیمی‌ تر وجود دارد.

در پشت اتاق چند منظوره، منطقه خصوصی تر است. این یک اتاق بزرگ و منعطف با صندلی برای ارائه و جلسات برای حداکثر ۴۰ نفر است. اتاق با قفسه های یکپارچه در روکش فلزی مجهز شده است تا مدفوع های پیکسلی را ذخیره کند تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

پارکینگ دوچرخه:

پارکینگ دوچرخه جدید مستقیماً از سمت جلو از طریق یک در کشویی با کنترل دسترسی قابل دسترسی است. لعاب پیکسلی چهره جدید پارکینگ دوچرخه است، شفافیت آن امکان تشخیص فوری مکان رفتن را فراهم می کند و به فضا هویتی مشترک با فضاهای دیگر می دهد. محوطه ورودی بسیار وسیع طراحی شده است تا ورود و خروج افراد با دوچرخه را تسهیل کند. همچنین مجهز به یک کارگاه کوچک است.

 پیکسل عنصر اصلی در اتاق رختکن برای دوچرخه ها و اسکوترهای تاشو است. کمدها شکل مکعبی دارند و ورودی آن یادآور پارکینگ دوچرخه است تا مجموعه ای را با بقیه فضاهای پیشنهادی تشکیل دهد. کمدها از نظر زیبایی ظاهری پیکسلی دارند، با این حال، کمدها با ارتفاع و عمق متفاوتی عرضه می شوند تا انواع مختلف را در خود جای دهند. از دوچرخه تاشو و اسکوتر. پیکربندی پیشنهادی منجر به در مجموع ۱۲۲ قفسه تهویه شده برای جلوگیری از مشکلات رطوبت شده است که اکثر آنها مجهز به شارژرهای الکتریکی هستند.

رختکن و سالن بدنسازی:

TBI پیشنهاد مبادله موقعیت های سالن بدنسازی و رختکن و تطبیق آنها با معیارهای دسترسی و راحتی هر فضا را ارائه کرد. این تغییر منجر به ایجاد یک سالن ورزشی با ارتفاع و دامنه بیشتر شده و آن را به فضایی دلپذیرتر و کاربردی تر تبدیل کرده و بر اساس اصول گواهینامه WELL باعث ارتقاء سلامتی می شود. علاوه بر این، طراحی قابل دسترس را امکان پذیر می کند زیرا در طبقه اول واقع شده است و در همان سطح با میدان مرکزی متصل است. سالن بدنسازی دارای پلان مستطیل شکل با حداکثر انعطاف ممکن است.

نمایشگاه:

طراحی نمایشگاه یک لبه مینیمالیستی برای ارائه مجازی فضاهای جدید WTCB ایجاد می کند. مطابق با طراحی مدرن و نو آورانه جدید، ارائه تعاملی و مجازی خواهد بود و از امکانات فنی جدیدی بهره می‌ برد که کاربرد آن آسان‌ تر می‌ شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیددن سایر تصاویر از پروژه پیکسل دعوت می نماید.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: www.archilovers.com

 

تعداد بازدید: 167

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *