دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک و نئوکلاسیک

اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی

تصاویر دکوراسیون اتاق خواب با سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک

 

طراحی و چیدمان داخلی بخش های مختلف منازل مانند آشپزخانه، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و غیره هر یک به تنهایی دارای اهمیت می باشد. به عبارتی می توان گفت که طرح و نوع چیدمان مبلمان در این بخش ها علاوه بر زیبایی بصری، تأثیر روانی داشته و بر روحیه و رفتار و عملکرد افراد در فضای زندگی تأثیر مستقیم خواهد داشت. در میان بخش های مختلف یک خانه اتاق خواب از مهم ترین بخش های خصوصی می باشد. طراحی و دکوراسیون این بخش از منزل اهمیت بسزایی دارد، زیرا اتاق خواب بخشی از منزل است که شما تقریبا یک سوم از روز خود خود را در آن سپری می کنید. از طرفی اتاق خواب مکانی برای استراحت شما می باشد و شما می خواهید ما باقی زمان روز خود را در این بخش به دور از دغدغه های روزمره در کمال آرامش قرار گیرید. همانطور که کارشناسان بدان اشاره می کنند، اگر نوع چیدمان، مبلمان و رنگ های مورد استفاده در اتاق خواب نامناسب بوده و به طور صحیح انجام نپذیرید، می تواند اتاق خواب شما را به مکانی پر تنش و نا آرامی تبدیل کرده و حضور در این بخش را برای شما  طاقت فرسا سازد. طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب نیز به پیروی از سبک دکوراسیون سایر بخش ها انجام می گیرد. در میان انواع سبک ها سبک دکوراسیون کلاسیک و به دنبال آن نئوکلاسیک طرفداران زیادی دارد.

اگر می خواهید اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی با شکوه و مجللی داشته باشید، بهتر است که این کار را به یک تیم متخصص در طراحی و دکوراسیون داخلی بسپارید. طراحان معمولا با در نظر گفتن فضای موجود، خواسته ها و نیازهای شما بهترین و استانداردترین اتاق خواب را برای شما طراحی می کنند. گروه معماری و طراحی داخلی آوگون آماده ارائه خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما با انواع سبک ها می می باشد. شما می توانید برای طراحی  اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی و مشاوره و راهنمایی، با مشاوران و طراحان مجموعه طراحی داخلی آوگون تماس بگیرید و با خیالی آسوده طراحی اتاق خواب خود را به متخصصان ما بسپارید.

 

شماره تماس:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

سبک کلاسیک یا نئوکلاسیک

این دو سبک دارای ویژگی های مشابهی هستند. برای این که راحت تر تصمیم بگیرید که اتاق خواب خود را با سبک کلاسیک و یا نئوکلاسیک طراحی کنید، بهتر است که در ابتدا ویژگی های هر یک و عناصر و مبلمان به کار رفته در هر کام را به خوبی بشناسید. اکنون در ادامه به برخی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی های سبک کلاسیک و نئوکلاسیک اشاره خواهیم کرد:

ویژگی های سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک با ظرافت، پیچیدگی و زیبایی معرفی می شود. معماران و طراحان در قرن هجدهم مجدا به استفاده از عناصر و المان های دوران کلاسیک باستان روی آوردند. این امر طراحی و معماری داخلی را نیز تحت تاثیر خود قرار داد. این سبک نسبت به غنا و شکوه موجود در دوره ی روکوکو خاموش تر و ملایم تر می باشد. در سبک نئو کلاسیک فضاها در عین داشتن عناصر و المان های کلاسیک، مدرن نیز می باشد. در یک جمله می توان گفت: ترکیبی از سبک مدرن و حفظ عناصر و المان های کلاسیک می باشد.

رنگ ها مورد استفاده در سبک نئوکلاسیک معمولاً ملایم است: کرم، خاکستری، آبی، زرد و سبز. سیاه، قرمز بهترین رنگ ها برای استفاده در این سبک می باشند. از رنگ هایی مانند طلایی و نقره ای براق عمدتا برای برجسته ساختن بر خی از عناصر استفاده می شود. تنالیته های مورد استفاده در این سبک نسبت به کلاسیک که عمدتا روشن و سفید می باشد متنوع تر است. مبمان مورد استفاده در سبک نئو کلاسیک ساده اما همپون سبک کلاسیک متقارن می باشد. مبلمان مورد استفاده عمدتا چوبی و تیره می باشند و اتاق ها با استفاده از عناصر ظریف، سنگ مرمر و فرش های ایرانی تزیین می شوند. گلدان، کوزه، مجسمه و ظروف سفالی در فضاهای نئوکلاسیک مرسوم است. سبک نئوکلاسیک زیبایی و تجمل سبک کلاسیک را در ترکیب با سادگی و آرامش موجود در سبک مدرن ترکیب می سازد.
برخی ازویژگی های اتاق خواب با سبک نئو کلاسیک به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:
_ تناسب و تقارن هندسی سبک کلاسیک در ترکیب با عملکرد مدرن
_ استفاده از مبلمان و تخت کلاسیک
_ نورپردازی مدرن در عین استفاده از لوسترهای لوکس و کریستالی
_ استفاده از آینه های بزرگ
_ استفاده از تنالیته های رنگی مانندکرم، طلایی و رنگ‌های خیره کننده مانند بنفش، قرمز و فیروزه‌ای

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک از سده هفدهم تا نوزدهم میلادی حوزه های مختلفی چون ادبیات، نقاشی، موسیقی، معماری و دکوراسیون داخلی را تحت تأثیر خود قرار داد. خصوصیات بارز این سبک دکوراسیون تقارن، نظم، ظرافت و غنی بودن می باشد. اگر به گذشته نگاه کنیم خواهیم دید که سبک کلاسیک در خانه های خاندان های اشرافی اروپای قرن هفدهم به چشم می خورد. با وجود گذشت زمان و آمدن سبک های مدرن و پست مدرن، کلاسیک همواره به عنوان سبکی اصیل در میان عموم محبوبیت دارد و بیش تر افراد به خصوص ثروتمندان همچنان سبک کلاسیک را در رأس سبک های طراحی در دیزاین خانه های خود انتخاب می کنند. به عبارتی باید گفت که عموم مردم، شکوه و زیبایی این سبک قدیمی و سنتی را به فضاهای مدرن و امروزی ترجیح می دهند. برخی از ویژگی های سبک کلاسیک به طور خلاصه به شرح زیر می باشد:

_ دیوارهای گچبری شده

_ مبلمان‌های آنتیک

_ استفاده از عناصر ترئینی و  دکوری چوبی کنده کاری شده

_ سقف های بلند با لوسترهای شیشه ای

_ پرده‌های فاخر با پارچه های گلدار

_ استفاده از تنالیته های رنگی روشن مانند رنگ های کرم و قهوه ای و طلایی

اگر قصد دارید تا با ویژگی های سبک دکوراسیون کلاسیک در طراحی منازل بیش تر آشنا شوید توصیه می کنیم مقاله ی زیر را مطالعه نمایید:

طراحی دکوراسیون کلاسیک و ویژگی های اصلی آن

اکنون شما با ویژگی های اصلی سبک کلاسیک و نئو کلاسیک آشنا شدید. شما با شناخت این ویژگی ها و در نظر گرفتن سلایق و علایق خود می توانید یکی از این دو سبک را برای طراحی و دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب نمایید. در ادامه خط معمار مجموعه ای بی نظیر از دکوراسیون اتاق با سبک کلاسیک و نئوکلاسیک آماده ساخته و ارائه خواهد داد. شما می توانید در طراحی اتاق خواب خود از این نمونه ها ایده بگیرید و اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی رویاهایی خود را طراحی نمایید.

در ادامه شما عزیزان را به دیدن این تصاویر اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی و نئو کلاسیک دعوت می نماییم.

در این بخش به شرح و معرفی اتاق خواب کلاسیک و سلطنتی و نئو کلاسیک پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 781

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *