مدل کابینت آشپزخانه مدرن ۲۰۲۰ ، معرفی نمونه های بی نظیر سال

کابینت مدرن 2020

مدل کابینت مدرن ۲۰۲۰

امروزه در پی تغییر در سبک زندگی، سبک های دکوراسیون داخلی نیز تغییر یافته است. اگر به خاطر داشته باشید در گذشته آشپزخانه ها در فضایی به دور از سایر فضاهای پذیرایی و سالن غذاخوری قرار داشت. همچنین آن ها دارای پلان بسته بودند، از این رو کابینت ها و اشیای مورد استفاده در آن در معرض دید قرار نمی گرفتند. آشپزخانه ها در گذشته صرفا فضایی برای پخت و پز بودند. اما به مرور زمان با تغییر در روند زندگی، دکوراسیون داخلی هم به طور کلی تغییر یافته است. آشپزخانه ها دیگر فضایی برای پخت و پز نیستند، بلکه به بخشی جدایی ناپذیر در فضای زندگی تبدیل شده اند. افراد خانواده زمان زیادی را در این فضا می گذرانند. از طرفی دیگر نیز با تغییر دکوراسیون های داخلی و طراحی آشپزخانه های جزیره، آشپزخانه از  تمامی زوایا کاملا در معرض دید قرار می گیرد و  از این رو به قلب تپنده منازل مدرن تبدیل شده است. در این میان، کابینت ها به عنوان  اصلی ترین اجزا در دکوراسیون آشپزخانه به حساب می آیند و انتخاب درست کابینت ها می تواند این بخش را به نقطه کانونی منزل تبدیل کنند. کابینت ها ظاهر آشپزخانه ی شما و نحوه چیدمان وسایل مورد نیاز آشپزخانه را مشخص می کنند. از نوع چیدمان کابینت ها که بگذریم، مدل کابینت هایی که برای آشپزخانه خود انتخاب می کنیم بسیار مهم و اساسی می باشد. از این رو شما باید در انتخاب مدل کابینت های آشپزخانه خود دقت کافی به خرج دهید و متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود به انتخاب کابینت برای آشپزخانه بپردازید.

امروزه یکی از دغدغه های اصلی بانوان هنگام بازسازی و یا خرید خانه ی جدید این است که چه کابینتی را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. خانم ها معمولا می خواهند تا کابینت آشپزخانه آن ها علاوه بر این که ظاهری زیبا داشته، فضای کافی برای ذخیره سازی داشته باشد. همچنین آن ها می خواهند کابینت های آشپزخانه شان به روز و متناسب با سبک دکوراسیون منزلشان باشد. خط معمار در بخش های گذشته شما را نکات مهم در آشپزخانه آشنا کرد. شما می توانید با کلیک روی لینک زیر به مطلب دسترسی یابید و برای طراحی آشپزخانه ای زیبا و کاربردی ایده بگیرید:

آن چه در هنگام دکوراسیون آشپزخانه باید بدانید!

در این بخش نیز قصد داریم تا مدل کابینت مدرن ۲۰۲۰ را برای شما کاربران گرامی به اشترک بگذارد. شما می توانید با الهام گرفتن از این ایده ها و همچنین نمونه تصاویری که در ادامه برایتان به اشتراک خواهیم گذاشت، آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید.

ویژگی آشپزخانه های مدرن

همانطور که پیش تر گفته شد، امروزه آشپزخانه های مدرن چیزی فراتر از فضای پخت و پز هستند و به نقطه کانونی منازل تبدیل گشته اند. طراحی و چیدمان آشپزخانه های مدرن با آشپزخانه های سنتی کاملا متفاوت است. یکی از تفاوت های اصلی آشپزخانه های مدرن با آشپزخانه های سنتی داشتن پلان باز می باشد. با توجه به این که امروزه متراژ آپارتمان ها پایین است و فضای کمی به آشپزخانه ها اختصاصا داده می شود این نوع طراحی بسیار کاربردی می باشد. یکی از ویژگی های بارز آشپزخانه های مدرن در درجه اول ساده بودن، پرهیز از پرداختن به جزئیات، استفاده از کاشی های ساده و به علاوه روشن و دلباز بودنشان می باشد. آشپزخانه های مدرن درست در نقطه مقابل آشپزخانه های کلاسیک قرار گرفته اند. این تفاوت از طراحی آن، انتخاب وسایل، کابینت ها گرفته تا انتخاب رنگ، نحوه نورپردازی و سایر جزئیات متفاوت است. در پی تغییرات در روند طراحی و سبک دکوراسیون آشپزخانه ها، شکل، متریال به کار رفته در کابینت ها نیز تغییر کرده است.  شاید برای خیلی از افراد این سوال پیش آید که کابینت ها مدرن کدامند و چه ویژگی هایی دارند؟ در ادامه به معرفی کابینت های مدرن می پردازیم.

کابینت مدرن چیست

ممکن است این سوال خیلی از افراد باشد که کابینت مدرن چیست و این نوع کابینت ها دارای چه ویژگی هایی می باشند. به دنبال تغییر در عملکرد و سبک آشپزخانه ها، یک سری تغییرات نیز در طراحی و دکوراسیون آن ها بوجود آمد. کابینت های مدرن نیز نتیجه این تغییرات می باشند. باید گفت که کابینت های مدرن به یک اندازه بر زیبایی، جذابیت و عملکرد تمرکز می کنند. کابینت های مدرن در طراحی آشپرخانه ها به گونه ای انتخاب شده اند که تا حد امکان کاربردی بوده و در عین حال ساده و زیبا نیز به نظر برسند. همانند سبک مدرن، کابینت ها مدرن نیز ساده، روشن و بدون جزئیات می باشند.

مدل کابینت آشپزخانه مدرن جدید

همانند سبک دکوراسیون های آشپزخانه مدرن، سادگی جزو بارزترین ویژگی های کابینت های آشپزخانه های مدرن می باشد. به عنوان مثال می توان گفت که درب کابینت های مدرن مانند کابینت های قدیمی دارای نقوش و کنده کاری های پرکار نیستند. کابینت های مدرن دارای سطوح صاف و ساده هستند، دستگیره های آن نیز ساده است و همانند کابینت های قدیمی نقش و نگار ندارند. مدل کابینت آشپزخانه مدرن جدید می تواند انواع مختلفی داشته باشد: کابینت های ام دی اف، هایگلاس، چوبی و ممبران (وکیوم) رایج ترین مدل کابینت آشپزخانه مدرن جدید هستند. شما می توانید با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزل خود، یکی از این نوع کابینت ها را انتخاب کنید. برای این که شما بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع کابینت ها را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید، باید جوانب مختلف آن را بررسی کرده و معایب و مزایای آن ها در نظر داشته باشید. بنابراین در ادامه به طور خلاصه راجع به هرکدام از مدل کابینت مدرن ۲۰۲۰ توضیح داده و معایب و مزایای آن ها بررسی خواهیم کرد:

_ مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس

_ مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف

_ مدل کابینت آشپزخانه ممبران

_ مدل کابینت آشپزخانه چوبی

مدل کابینت آشپزخانه هایگلاس

کابینت های هایگلاس یکی از پر طرفدارترین کابینت های آشپزخانه مدرن می باشند. همانطور که از نامش پیداست، مدل کابینت هایگلاس دارای ظاهری شفاف و درخشان است که امروزه در میان خانم های باسلیقه به سبب شفاف بودنش طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از ویژگی های این کابینت ها سطح براق آن است. کابینت های هایگلاس از جنس سطوح براق هایگلاس می باشند. این نوع کابینت ها به سبب ظاهر شفاف و شیشه ای و به علاوه قیمت مناسبش باعث شده تا در بازار در میان انواع کابینت ها، محبوبیت بیش تری داشته باشد. بهتر است قبل از انتخاب این نوع کابینت اطلاعاتی راجع به معایب و مزایای آن بدست آورید و بعد نسبت به انتخاب آن تصمیم بگیرید. از این رو در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

مزایای کابینت هایگلاس:

_ زیبایی و درخشش بالا

_ تنوع در طرح و رنگ

_ قابلیت بالای آن در ابزارخوری

_ مقرون به صرفه بودن

معایب کابینت هایگلاس:

_ آسیب پذیر بودن در برابر نم و رطوبت

_ تیز بودن لبه سطوح آن

_ قابلیت لک و خش پذیری بالا

مدل کابینت آشپزخانه ام دی اف

از دیگر انواع کابینت های مدرن، باید به کابیت های ام دی اف اشاره کرد. این نوع کابینت سال هاست که در اکثر خانه های ایرانی راه یافته است. کابینت های ام دی اف جزو کاربردی ترین و پرطرفدار ترین کابینت های موجود در بازار امروز می باشند، زیرا نسبت به سایر کابینت ها ارزان تر هستند و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. کابینت های ام دی اف بر خلاف کابینت هایگلاس دارای سطحی مات هستند. روکش های کابینت های ام دی اف در طرح ها و رنگ های مختلفی در بازار موجود می باشند. به دلیل قیمت مناسب آن اکثر سازندگان ساختمان ها، برای آشپزخانه ها این نوع کابینت را انتخاب می کنند. کابینت های ام دی اف همانند سایر کابینت ها مانند هایگلاس و ممبران قابلیت حکاکی شدن را ندارند. در ادامه به برخی از مزایا و معایب این نوع کابینت ها می پردازیم.

مزایای کابینت ام دی اف:

_ تنوع بالا در طرح و رنگ

_ داشتن ظاهری زیبا

_ قابلیت بالا در ابزار خوری

_ مقرون به صرفه بودن

معایب کابینت های ام دی اف:

_ استقامت پایین در مقابل رطوبت

مدل کابینت آشپزخانه چوبی

مدل کابینت های با روکش چوبی نمونه ای دیگر از مدل های کابینت های مدرن می باشند. با توجه به این که کابینت های چوبی بیش تر در آشپزخانه هایی با سبک کلاسیک به چشم می خورد، بیش تر افراد به اشتباه تصور می کنند که کابینت های چوبی تنها برای آشپزخانه های کلاسیک کاربرد دارد و نمی توان از چوب برای کابینت های مدرن استفاده کرد. اما این برخلاف تصور عموم می باشد. چوب به سبب بافت های ساده و پیچیده ای که در خود دارد این امکان را به شما می دهد تا در درون آشپزخانه خود، فضایی متفاوت و منحصر به فردی را ایجاد کنید. از این رو به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای کابینت های مدرن و همچنین کلاسیک به حساب می آید و می تواند زیبایی، گرمی و صمیمیت را به آشپزخانه های مدرن شما به ارمغان بیاورد. کابینت های مدرن چوبی در طیف وسیعی از طرح ها و رنگ ها در بازار موجود می باشند. باید این نکته را نیز اضافه کرد که کابینت های تمام چوب با وجود مزایای بسیاری که دارد، گران می باشد. از این رو در بیش تر موارد فقط روکش بیرونی را از جنس چوب می سازند که البته باز هم هزینه ی آن ها نسبت به سایر متریال بالاتر می باشد. با این وجود کابینت های تمام چوبی برای کسانی که محدودیت در هزینه را ندارند بهترین گزینه می باشد و افراد می توانند فضایی مدرن و به علاوه زیبا و صمیمی را برای خود ایجاد کنند. همانند هر متریال دیگری چوب نیز دارای مزایا و معایبی است که توصیه می شود شما قبل از تصمیم به انتخاب آن باید، آن ها را بدانید. در ادامه برخی از مزایا و معایب این نوع کابینت ها را بررسی می کنیم:

مزایا کابینت چوبی:

_ دوام و عمر بالا

_ ایجاد فضایی گرم و صمیمی و انتقال حس طبیعی بودن

_ تنوع در رنگ و طرح با توجه به نوع چوب

_ عایق بودن در برابر صدا

معایب کابینت چوبی:

_ مقاومت پایین در برابر رطوبت

_ هزینه ساخت آن نسبت به سایر متریال بالاتر بوده و از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نمی باشد.

_ افزایش زمان ساخت به دلیل این که ماده اولیه آن طبیعی می باشد.

مدل کابینت آشپزخانه ممبران

یکی از انواع کابینت های مدرنی که امروزه توجه بسیاری از خانم های باسلیقه را به خود جلب کرده، کابینت ممبران می باشد. در واقع باید گفت ممبران نوعی روکش PVC است که بر سطوح مختلفی چون ام دی اف، چوب و یا نئوپان کشیده می شود. این نوع کابینت ها به سبب قابلیت اجرای طرح های متنوع و پرکار و شباهت بسیاری به کابینت های چوبی دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کابینت های ممبران بیش تر دارای طرح های کلاسیک می باشند، از این رو بیش تر افراد به عنوان کابینت های کلاسیک می شناسند. اما باید افزود که کابینت های ممبران جزو کابینت های مدرن است و دارای طرح های ساده و مدرن نیز می باشد. طرح های کابینت های چوبی کلاسیک با هزینه های کمتری در این نوع سطوح قابل اجراست، از این رو بیشتر در طرح های کلاسیک اجرا می شود.

از آن جا که کابینت های ممبران بیش تر دارای طرح های کلاسیک و پرکار هستند، بیش تر در دسته کابینت های کلاسیک قرار می دهند. اما این برخلاف باور عموم است. کابینت های ممبران نیز می توانند دارای طرح های ساده و مدرن باشند. یکی از دلایلی که باعث می شود بیش تر کابینت های ممبران دارای طرح کلاسیک باشد این است که طرح های کابینت های چوبی کلاسیک با هزینه های کمتری در این نوع سطوح قابل اجراست، بیشتر در طرح های کلاسیک اجرا می شود. روکش های کابینت های ممبران به دو صورت مات و براق در بازار موجودند که شما می توانید با توجه به سلیقه ی خود به انتخاب آن بپردازید. همانطور که از نامش پیداست، کابینت های ممبران کلاسیک پرکار هستند و جزئیاتی فراوانی دارند. بنابراین این نوع کابینت ها برای افرادی که می خواهند آشپزخانه ای با شکوه و مجلل داشته باشند، توصیه می شود.

اکنون که با این کابینت ها آشنا شدید، بهتر است تا مزایا و معیب آن را نیز به طور خلاصه بیان کنیم تا شما بتوانید به بهترین شکل به انتخاب کابینت خود بپردازید.

مزایای کابینت ممبران:

_ قابلیت اجرا در طرح های مختلف به سبب داشتن تکنولوژی خاص در ساختش

_ امکان طراحی آشپزخانه مدرن، کلاسیک و مجلل با هزینه کمتر نسبت به چوب

معایب کابینت ممبران:

_ هزینه بالا

_ آسیب پذیر بودن در برابر نور خورشید

_ در صورت پایین بودن کیفیت امکان جدا گشتن روکش از مغزی وجود دارد

_ آسیب پذیری بالا در مقابل اجسام تیز

جنس مدل کابینت آشپزخانه مدرن

علاوه بر داشتن ظاهری زیبا و جذاب جنس مدل کابینت های مدرن از مواردی است که مورد توجه افراد قرار می گیرد. همانطور که می دانید کابینت ها از جنس های مختلفی ساخته می شوند. در این میان تمامی مدل کابینت های مدرن اعم از چوبی، هایگلاس، ممبران و غیره دارای مغزی از جنس ام دی اف می باشد و روکش های آن ها متفاوت می باشد.

رنگ مدل کابینت آشپزخانه مدرن

رنگ ها همواره تأثیر عمیقی بر فضاهای داخلی دارند. انتخاب رنگ مناسب می تواند حال و هوای فضاها را تغییر دهد و روحیه افراد را تحت تأثیر خود قرار دهد. بنابراین رنگ کابینت می تواند تأثیر زیادی در دکورسیون آشپزخانه شما داشته باشد. در گذشته از رنگ های تیره برای کابینت ها استفاده می کردند. اما امروزه در دنیای مدرن، خانم ها معمولا دوست دارند که فضای آشپزخانه شان روشن، دلباز و تمیز به نظر برسد. کابینت های مدرن بیش تر به صورت تک رنگ یا دو رنگ، آن هم در طیف های روشن به کار می روند. امروزه کابینت های سفید مدرن در میان افراد طرفداران بسیاری دارد. شاید یکی از دلایل انتخاب رنگ سفید این است که فضای آشپزخانه را روشن و دلبازتر نشان می دهد. رنگ کرم و به دنبال آن طرح های چوبی جزو پر طرفدارترین رنگ هایی هستند که در کابینت های مدرن به کار می روند. بنابراین رنگ های روشن بیش ترین کاربرد را در کابینت آشپزخانه های مدرن دارند. این نکته را نیز باید افزود که رنگ مشکی یکی از دسته رنگ هایی است که می تواند فضایی فوق العاده، مدرن و تمیزی را در ترکیب با متریال چوب برای آشپزخانه ایجاد کند.

کابینت مدرن سفید در ترکیب با رنگ های دیگر

همانطور که گفته شد کاربردی ترین رنگ برای کابینت های مدرن سفید می باشد. این رنگ به تنهایی فضایی بی نظیری را در آشپزخانه های مدرن ایجاد می کند. اما استفاده از این در کنار برخی رنگ ها می تواند زیبایی آشپزخانه شما را دو چندان کند.

یکی از رنگ هایی که در ترکیب با رنگ سفید در کابینت ها به کار می رود، طلایی می باشد. کاربرد رنگ طلایی در کنار سفید فضایی مدرن و لوکس را در آشپزخانه شما ایجاد می کند. رنگ طلایی بیش تر در سطوح کوچک و بخش های ظریفی چون دستگیره های کابینت به کار می رود.

یکی از رنگ هایی که به طور متداول در ترکیب با سفید به کار می رود و در میان افراد طرفداران بسیاری دارد، رنگ قهوه ای می باشد. شاید بتوان گفت که یکی از دلایلش این است که رنگ قهوه ای نمادی از طبیعت است و انسان از دیرباز به طبیعت علاقه دارد و همین سبب انسان به طور ناخودآگاه میل به استفاده از این رنگ را دارد. از این رو رنگ قهوه ای به صورت طرح های چوبی در ترکیب با رنگ سفید به کار می رود و فضایی مدرن، متعادل و صمیمی را در آشپزخانه ها ایجاد می کند.

ترکیب رنگ سفید با خاکستری یکی از ترکیبات فوق العاده ای هستند که در کابینت های مدرن به کار می روند. این ترکیب رنگی خنثی باعث می شود تا سایر اجزای رنگی آشپزخانه بیش تر به چشم آیند.

قیمت کابینت آشپزخانه

در نهایت آن چه باید در انتخاب کابینت آشپزخانه مدرن بپردازیم قیمت و هزینه های آن می باشد. همانطور که می دانید، امروزه کابینت ها در طیف وسیعی از  طرح ها، رنگ ها و همچنین متریال در بازار موجود می باشند. عوامل مختلفی بر قیمت کابینت ها تأثیر گذارند. بسته به میزان کیفیت و نوع متریال به کار رفته در آن و همچنین شهری که در آن قرار گرفته اید، قیمت ها متفاوت هستند. همیشه بهترین راه کار برای صرفه جویی در هزینه ها این است که با مشاوران و متخصصان در آن زمینه مشورت کنید. بهتر است شما برای دریافت اطلاع از کیفیت کابینت ها و قیمت ها با مشاوران و طراحان داخلی مشورت کنید. آن ها علاوه بر این که فضای آشپزخانه شما را به بهترین شکل طراحی می کنند و فضایی کاربردی و به علاوه زیبا از نظر بصری ایجاد می کنند، دسترسی مسقیمی نیز با سازندگان و تولید کنند گان کابینت دارند و می توانند کابینت های مدرن و با کیفیت را با مناسب ترین هزینه برای شما تهیه کنند. اگر شما نیز قصد دارید آشپزخانه خود را بازسازی کنید و یا اینکه آشپزخانه منزل جدید خود را طراحی کنید، می توانید با متخصصان و مشاوران ما در گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

 

اکنون در ادامه خط معمار مجموعه از انواع مدل کابینت مدرن ۲۰۲۰ را برای شما آماده ساخته و ارائه خواهد داد. شما می توانید با استفاده از مطالب گفته شده، مزایا و معایب انواع کابینت ها را در نظر گرفته و آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید. با دیدن تصاویر مدل کابینت مدرن ۲۰۲۰ خط معمار را همراهی کنید.

نمونه کابینت مدرن ۲۰۲۰ با طیف رنگی خاکستری: 

کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020

نمونه کابینت مدرن ۲۰۲۰ با طیف سفید:

کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020

نمونه کابینت مدرن ۲۰۲۰ چوبی:

کابینت مدرن 2020

نمونه کابینت مدرن ۲۰۲۰ ترکیب سفید و چوب:

کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020

نمونه کابینت مدرن ۲۰۲۰ مشکی:

کابینت مدرن 2020 کابینت مدرن 2020

در این بخش به معرفی انواع کابینت مدرن ۲۰۲۰ پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 3,855

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *