فضاسازی های معمارانه در ساختمان ویلایی سه طبقه

معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری

فضاسازی های معمارانه در ساختمان ویلایی سه طبقه

در این بخش قصد داریم به سراغ ساختمانی در شهر شانگهای واقع در کشور چین برویم که به تازگی بازسازی شده است. ساختمانی سه طبقه با کاربری مسکونی، نمای آجری و طراحی داخلی مدرن که حس و حال بسیار خوبی دارد. معماری این ساختمان توسط استودیو معماری چینی Atelier Tao+C صورت گرفته است و پیشنهاد می کنیم در ادامه با تصاویر این ساختمان با همراه باشید.

همانطور که اشاره شد، نمای این ساختمان مسکونی آجری است. در تصویر زیر می توانید ورودی این ساختمان را مشاهده نمایید که ترکیبی زیبا از آجر وشیشه است. اگر قصد طراحی ورودی یک ساختمان را دارید، این ورودی را در نظر داشته باشید.

معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری

فضای داخل ساختمان به این شکل است که طبقه اول به فضاهای عمومی اختصاص یافته است و طبقات دوم و سوم که متراژ کمتری نسبت به یکدیگر دارند، به فضاهای خصوصی تعلق دارند. برای اینکه درک بهتری از فضا داشته باشید، نگاهی به پلان ساختمان بیاندازید:

معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری

فضاهای طبقه اول شامل: ورودی، حیاط، فضای ناهارخوری، ورودی نور، آشپزخانه، راه پله طبقات، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی،

فضاهای طبقه دوم شامل: فضای نور (Void)، سرویس بهداشتی، راه پله طبقات، کلوزت، اتاق خواب، اتاق نشیمن، انبار و تراس،

فضای طبقه سوم شامل: ضای نور (Void)، دو سرویس بهداشتی، راه پله طبقات، دو اتاق خواب، اتاق نشیمن و تراس می باشد.

طراحی فضاهای داخلی ساختمان، به سبک مدرن و با استفاده از متریال چوب به عنوان یک متریال اصلی و قالب صورت گرفته است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر بخش های مختلف این ساختمان را مشاهده نمایید.

بنابر اظهارات معمار، کارفرمای پروژه از تیم معماری درخواست ایجاد فضایی برای داشتن نور طبیعی در کل ساختمان را داشته است، بر این اساس یک وید مرکزی در کل ساختمان کار شده است که نور را به داخل ساختمان می آورد.

معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری معماری ساختمان ویلایی،ساختمان ویلایی آجری

پلان، دیاگرام، سکشن و …

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 2,461

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *