طراحی آپارتمان مسکونی مدرن ، خانواده رنگ های طوسی و قهوه ای

طراحی آپارتمان مسکونی مدرن

طراحی آپارتمان مسکونی مدرن ، خانواده رنگ های طوسی و قهوه ای

در این مطلب قصد داریم با همراهی شما، به بررسی طراحی آپارتمان مسکونی مدرن بپردازیم و طراحی داخلی و خانواده ی رنگ های بکار گرفته شده در آن را مورد بررسی قرار دهیم. این آپارتمان، توسط استودیو معماری C.H. Interior دیزاین شده است. در شهر تایپه پایتخت کشور تایوان واقع شده است و طراحی و اجرای آن مربوط به سال ۲۰۱۶ می باشد.

سبک مدرن

ما در بررسی طرح ها، چه داخلی و چه خارجی ساختمان، از سبک مدرن زیاد صحبت می کنیم. اما وقتی صحبت از سبک مدرن در طراحی می شود، منظور چیست؟ برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید و سبک طراحی داخلی مدرن را درک نمایید، ویژگی های کلیدی این سبک را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این ویژگی ها عبارتند از:

 – استفاده از خطوط صاف و زاویه های قائم در طراحی

 – استفاده از بافت ها و تکسچرهای مینیمال و عدم کاربرد پترن های شلوغ

 – استفاده از اکسسوری و دکوراسیون به قدر لازم و پرهیز از شلوغ کاری

 – گرایش کلی فضا به سمت رنگ های خنثی

 – عدم تقارن در طراحی لوازم و چیدمان و ..

 – و برخی ویژگی های دیگر

سبک مدرن قرابت های زیادی با سبک مینیمال دارد و برخی از فضاها به نحوی طراحی و اجرا می شوند که ویژگی های هر دو سبک را شامل می شوند و می توان فضا را طراحی شده به هر دو سبک دانست. این توضیح در مورد قرابت ویژگی سبک ها، بصورت حاشیه ای ارائه شد و پروژه ای که در این بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بر اساس ویژگی های سبک مدرن کار شده است.

طراحی آپارتمان مسکونی مدرن

بنابراین در طراحی یک فضا به سبک مدرن، ویژگی های زیادی دخیل هستند که به عنوان پایه ها و شاخصه های سبک مدرن شناخته می شوند. از جمله می توان به خطوط صاف در طراحی اشاره نمود. این بزرگترین شاخصه ی این سبک است. همینطور متریال ها و رنگ هایی که در فضا بکار گرفته می شوند. بسیاری از متریال های نظیر کناف که برای ساخت طرح های دکوراتیو بر روی سقف مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر متریال ها نظیر چوب، بین سبک ها مشترک است اما در کارهای مدرن، از برخی متریال ها نظیر گچ های ابزار خورده و …، پرهیز می شود چرا که کلیت طرح را زیر سوال خواهند برد. خلاصه مطلب این است که همه چیز باید ساده برگزار شود.

در ادامه به بررسی رنگ ها در این آپارتمان مسکونی خواهیم پرداخت که شاخص ترین بخش این طراحی است چرا که متریال های مورد استفاده در این فضا، با دیدگاه رنگ مورد بررسی و انتخاب قرار گرفته اند. اگر به تصاویر ارائه شده ی این آپارتمان در ادامه نگاهی بیاندازید، کاملا متوجه این موضوع خواهید شد. رنگ هایی که در این فضا کار شده اند، تونالیته هایی از رنگ های قهوه ای و خاکستری در کنار رنگ سفید هستند.

رنگ قهوه ای را در این آپارتمان می توانید بر روی سقف، دیوار و مبلمان مشاهده نمایید. البته همانطور که ذکر شد، رنگ قهوه ای بصورت تونالیته کار شده است و  بر همین اساس متریال ها نیز متفاوت اند. در واقع هم چوب و هم سرامیک با این تم رنگی در فضا مورد استفاده قرار گرفته است.

رنگ خاکستری نیز به عنوان دیگر رنگ شاخص، در این آپارتمان مورد بررسی است و مبنای انتخاب بسیاری از متریال ها بوده است. کف این آپارتمان به همراه بخش هایی از دیوار، با رنگ خاکستری کار شده است (سرامیک خاکستری) و در بخش هایی می توانید کمدهایی با رنگ خاکستری ببینید که MDF با روکش به این رنگ هستند.

این رنگ ها در مورد فضای نشیمن این آپارتمان مورد بررسی قرار گرفت اما به در مورد سایر فضاها نظیر اتاق خواب و … نیز صدق می کند و برقرار است. این موضوع را در تصاویر می توانید مشاهده نمایید. آنچه طراحان در استفاده از رنگ ها در این آپارتمان در نهایت مد نظر داشته اند، رسیدن به یک بالانس رنگ و انرژی است. همانقدر که رنگ خاکستری فضا را سرد می کند، چوب و رنگ قهوه ای، فضا را به سمت گرما می برد و به یک بالانس انرژی در محیط می رسیم.

آنچه دوست داریم در انتها به شما بگوئیم این است که اگر به عنوان یک طراح و معمار این پروژه را می بینید و بررسی می کنید، این کار را به عنوان یک نمونه موفق از سبک مدرن در نظر بگیرید و از ایده هایی که توسط طراحان و معماران این پروژه ارائه گردیده است، در کار خود بهره ببرید. پلان جانمایی نیز در انتهای این مطلب قرار داده شده است تا در صورت نیاز، بتوانید از آن استفاده کنید.

در نهایت اینکه هیچ چیز به اندازه تصاویر گویای مطلب نیست و دعوت می کنیم تصاویر طراحی آپارتمان مسکونی مدرن را مشاهده نمایید.

طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن طراحی آپارتمان مسکونی مدرن

پلان آپارتمان

 پلان طراحی آپارتمان مسکونی مدرن

در این مطلب به بررسی پروژه ی طراحی آپارتمان مسکونی مدرن در کشور تایوان پرداخته ایم. آنچه در بالا ذکر شد، برداشت نگارنده از آپارتمان و ترجمه اقتباسی از آنچه توسط طراح به عنوان توضیحات پروژه ارائه شده می باشد. اگر توضیح یا نظر دیگری در ذهن دارید، می توانید از بخش نظرات آن را با ما و دیگر معماران به اشتراک بگذارید.

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 878

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *