طراحی ویلای دوبلکس مدرن در ملبورن

طراحی ویلای دوبلکس مدرن

طراحی ویلای دوبلکس مدرن در ملبورن

شهر ملبورن و دیگر شهرهای مهم استرالیا از معماری خاصی در مناطق مسکونی بهره می برند. مرکز شهر در این شهرها مانند سایر شهرهای بزرگ دنیا دارای ساختمان مرتفع و بلند مرتبه است که طبیعی به نظر می رسد. اما در حومه شهر بویژه بخش هایی که خانه های مسکونی در آن واقع شده اند، ساختمان ها بصورت یک یا دو طبقه و بصورت ویلایی هستند. تا کنون چندین نمونه از این خانه های ویلایی را بررسی کرده ایم که از طریق لینک های زیر می توانید آنها را مشاهده نمایید:

کاربرد خلاقانه الوار چوبی در نمای ساختمان مدرن

طراحی ویلای ساحلی یک طبقه مدرن

نگاهی به طراحی ویلای دو طبقه در ملبورن، سبک طراحی مدرن

طراحی داخلی خانه ویلایی یک طبقه به سبک مدرن

نگاهی به طراحی ویلای یک طبقه مدرن در ملبورن استرالیا

معماری ویلایی مدرن در سیدنی

در مجموع بافت شهرهای مهم استرالیا به این شکل است که مرکز شهر، مانند تمامی شهرهای دنیا شلوغ و سرشار از ساختمان های اداری و مسکونی بلندمرتبه است اما حومه شهر، به خانه های ویلایی اختصاص داده شده است و در بازسازی هایی که در این مناطق صورت می گیرد، ظاهرا طبق قوانین شهرداری، تعداد طبقات و ارتفاع ساختمان ها تغییری نمی کند.

و اما آنچه در این بخش قصد داریم بدان بپردازیم، طراحی ویلای دوبلکس مدرن ای است که دارای سقف شیبدار است. سقف های شیبدار در طراحی داخلی و بازسازی، هم تهدید و هم فرصت هستند. اینکه چطور از فضای زیر شیروانی استفاده کنیم و آن را تبدیل به یک بخش کاربردی نماییم، موضوعی است که برای حل کردن آن، نیاز به مشاهده و بررسی کارهای انجام شده و ایده های ارائه شده توسط سایر معماران دارد.

یکی از کارهایی که بصورت روتین صورت می گیرد، این است که با دوبلکس کردن ویلا، از فضای زیر شیروانی برای فضاهای خصوصی استفاده می شود. اتفاقی که در این پروژه افتاده است و طراحی ویلای دوبلکس مدرن صورت گرفته است.

همانطور که می دانید، بطور عمومی در طراحی داخلی ویلا ، فضاهای عمومی و خصوصی از یکدیگر جدا می شوند. به باز به طور معمول، فضاهای عمومی نظیر اتاق نشیمن و آشپزخانه در طبقه همکف و فضاهای خصوصی نظیر اتاق خواب، به طبقه بالاتر منتقل می شوند. اگر مانند این پروژه سقف ویلا شیبدار باشد، فضای زیر سقف باید قابلیت تخصیص به فضاهای خصوصی را داشته باشد.

نکته دیگر در این ویلا، مدرن بودن آن است. همانطور که در عنوان اشاره شد، با طراحی ویلای دوبلکس مدرن روبرو هستیم. سبک مدرن ویژگی های خاص خود را دارد که بارها در خط معمار و در غالب پروژه ها، آنها را بررسی نموده ایم. بنابراین در این بخش از بررسی ویژگی های سبک مدرن و تطبیق آنها با این پروژه خودداری می کنیم.

و اما نکته ی پایانی، متریال های مورد استفاده در این پروژه است که نگاهی اجمالی به آنها می تواند مفید باشد. در نگاه اول به این آپارتمان، فضایی گرم را مشاهده می کنیم. طراحان برای خلق یک فضای گرم، دست به دامن چوب شده اند. کفپوش چوبی به همراه مبلمان و اکسسوری های چوبی به کار گرفته شده در قسمت های مختلف بویژه نشیمن، کمک زیادی به حس گرم بودن این ویلا نموده اند. از سوی دیگر دو رنگ شاخص دیگر در فضا وجود دارند. رنگ تیره نزدیک به مشکی و رنگ سفید. رنگ سفید برای دیوارها و سقف مورد استفاده قرار گرفته است و رنگ تیره برای اکسسوری هایی نظیر کابینت ها. رنگ تیره بصورت دکوراتیو بکار گرفته شده است و در کنار رنگ چوی و رنگ سفید، فضا را کمی شارپ نموده است.

آنچه بیان شد، توضیحاتی در رابطه با طراحی ویلای دوبکس مدرن در شهر ملبورن استرالیا بود. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این فضای مسکونی را مشاهده نمایید.

طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن

طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن

طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن

طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن طراحی ویلای دوبلکس مدرن

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 2,231

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *