طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی Go

طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی

طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی Go

استودیو Natasha Thorpe Design به طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی Go در شهرمونترال کانادا قرار دارد. این پروژه در یک مجتمع تجاری قرار دارد و از طریق یک راهروی طولانی دسترسی دارد که به عنوان یک گذرگاه در بیرون مجتمع تجاری قرار گرفته است. به منظور ایجاد یک فضای انعطاف پذیر در کل طراحی، ضروری بود که فضای داخلی را متریال کاربردی در سبک صنعتی بسازند. صفحات چوبی با سطوح منحنی و آشکار تمامی اطلاعات مرتبط با مداخلات و پلان باز را منتقل می کند.

پلان باز به طور طبیعی افراد را به سمت فضای داخلی هدایت می کند، به آن ها امکان دید کافی در محیط را می دهد و احساس راحتی را در آن ها ایجاد می کند. پیکربندی فضایی، مفهوم فضاهای عمومی یا خصوصی را با توجه به میزان ناپایداری مواد و دیدگاه بسته به موقعیت بدست می آورد. راهرو ورودی طولانی فرصتی را برای ایجاد فضای ذخیره سازی اشیای ضروری را در  اداره ۱،۹۴۳ متر مربع فراهم می کند. در یک طرف راهرو، کشوی نگهداری از وسایل ارتودنسی قرار دارد و در طرف دیگر کمد قرار دارد. سطوح دیواره ها و پارتیشن ها تا حدودی کدر و مات می باشند.

در فضای پذیرش کلینیک، فقط میز رسیپشن قابل دیدن است. صندلی های دندانپزشکی در اتاق درمان در پشت دیوار شیشه ای برنز رنگ پنهان شده اند. بخش های خصوصی کلینیک مانند اتاق مشاوره به طور کامل مبهم و دور از دید هستند. در بعضی مناطق مانند آزمایشگاه و بخش استریلیزه کردن با شیشه ای شفاف سفید به صورت فضای نیمه محرمانه پوشیده شده اند. تمام مبلمان ساخته شده برای این پروژه در ارتباط با برنامه ریزی فضایی طراحی شده بود، تا ارتباطی قوی میان تمامی عناصر ایجاد کنند.در طراحی فضایی که بر دگرگونی زیبایی شناختی فضا متمرکز شده بود، مفهوم رنگی اهمیت داشت. همچنین پاکیزگی، خلوص  و راحتی بیماران بسیار اهمیت داشت. سطوح بتنی کف و ستون ها جلا داده شده بود. در تمامی بخش ها ساختار خطی و ریتیمک را مشاهده می کنیم. موارد مطرح شده مبلمان فضای داخلی را تشکیل می دهند:  نیمکت های سالن انتظار، کابینت های بخش های خصوصی کلینیک، آزمایشگاه و اتاق کنفرانس، میز پذیرش، و کشوها و کمد های موجود در راهرو.

در چارچوب یک کلینیک، حساسیت به تجربه بازدید کننده ضروری است، زیرا احساس اضطراب اغلب وجود دارد. فضایی که بیش ترین حس ترس و اضطراب را در کلینیک دندان پزشکی به همراه دارد، اتاق عکس برداری می باشد. سالن انتظار در این کلینیک در طول روز از نور طبیعی بهره می برد. نیمکت های این بخش نیز به دیوار نصب شده است تا فضای داخلی به حداکثر برسد. هیچ یک از این صندلی ها رو به اتاق درمان قرار ندارند چون ممکن است که موجب ترس مراجعین شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسی طراحی داخلی کلینیک ارتودنسیتحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Heathcaresnapshot

تعداد بازدید: 1,298

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *