طراحی نما و داخلی ویلای شماره‌ی ۲۵ لواسان، دفتر معماری بوژگان

طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا

طراحی نما و داخلی ویلای شماره‌ی ۲۵ لواسان

موقعیت: ایران، تهران، لواسان

معماری: دفتر معماری بوژگان

معماری مسئول: حامد بدری احمدی

سال: ۱۳۹۴

توضیحات معمار درباره پروژه:

کارفرما با نقشه­ای که مدت­ها روی آن کار شده بود به دفتر مراجعه و از ما درخواست نمود تنها آن را در صورت امکان اصلاح کنیم. پس از مطالعه دقیق نیازمندی­های کارفرما و محل پروژه، پروژه در سه سطح تعریف شد و با بهره­ گیری از شیب زمین حداکثر نورگیری برای اکثر فضاها به وجود آمد.

به دلیل عدم اشراف فضاهای داخلی از جاده کنار و تأمین حس امنیت و آسایش و تأمین فضاهای باز دوگانه برای سطح همکف و منفی یک پروژه، بنا پس از حیاط اصلی در نیمه جنوبی زمین مستقر شد.

فضای باز پروژه به سه بخش دسترسی سواره، حیاط اصلی و حیاط خصوصی استخر تقسیم شد و در فضاهای داخلی تلاش گردید تا در عین استقلال فضاها تداوم و پیوستگی آن در نظر گرفته شود.

نکته مهمی که در مسیر طراحی همواره مورد توجه بود این است که ویلا فضایی برای زندگی و یا اقامت باشد و نه ابزاری برای قدرت نمایی کارفرما. معماری حاکم بر این پروژه ساده، خوانا و شفاف است و در سازماندهی فضاهای داخلی پله مرکزی با حضور سبک و تندیس­ گونه خود از مراکز توجه است.

طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا طراحی نمای ویلا،طراحی داخلی ویلا،معماری ویلا

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – Boozhgan

تعداد بازدید: 4,893

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *