طراحی داخلی فروشگاه قهوه با استفاده از دیوارهای آجری

طراحی داخلی فروشگاه قهوه با استفاده از دیوارهای آجری

طراحی داخلی فروشگاه قهوه با استفاده از دیوارهای آجری

فروشگاه قهوه Otten واقع در کشور اندونزی، یک پروژه بازسازی ساختمان دو طبقه است که در مجموع ۶۰۰ متر مربع مساحت ساختمانی دارد که ساختار قدیمی آن حفظ شده است. فضاها برای ارائه تجربه بهتری به مشتریان و مخاطبان این فروشگاه بازتعریف و بهینه شده اند. در ادامه این مقاله به شرح طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قهوه Otten پرداخته می شود.

بازسازی نمای بیرونی ساختمان مغازه

نمای ساختمان فروشگاه در قسمت دیوارهای خارجی، با ترکیبی از تخته های چوبی و دیوارهای آجری لایه بندی شده است. تخته‌ های چوبی نور خورشید را محافظت می‌ کنند.

همچنین سایه‌ ها و بافتی را روی دیوار بتنی ساده ایجاد می‌ کنند و در عین حال باعث می‌ شوند که بارش باران به داخل ساختمان وارد شود. فضای بیرونی نما با یک سایبان کنسول جدید پوشانده شده است و سه قوس داخلی را قاب می کند.

نمای طراحی شده توجه مردم را به داخل فضا جلب می کند در حالی که یک شکاف کوچک در کناره آن، امکان دسترسی مستقیم به انبار را فراهم می کند. دیوار کج شده لابی یک ورودی دو حجمی جادار به شکل مثلث غیر منتظره ایجاد کرده است و کنجکاوی را بیشتر به منطقه اصلی هدایت می کند.

تقسیم بندی فضای داخلی

با ورود به فضای داخلی، مخاطبان در حال عبور از یک لابی ۳۶ متری با تم دیجیتال با دید و دسترسی به کافه هستند که در کنار هم قرار دارند. کافه  ۲۴ متر مربعی بخش کوچک تری از فضا را اشغال کرده است.

نور طبیعی از طریق سقف شفاف نفوذ می کند. پشت آن یک سالن نمایش خطی به مساحت ۲۴ متر مربع است که قبلاً به عنوان سرسرا عمل می کرده است. این قسمت فضای ورودی و ناحیه اصلی را از هم جدا می کند.

از یک طرف، یک پله U شکل موجود با توجه به کارایی به شکل L تغییر یافته و به یک دفتر و کافی شاپ در قسمت نیم طبقه بالای لابی منتهی می شود. از طرف دیگر، دسترسی به فضای ذخیره‌ سازی مستقیم به طرز ماهرانه‌ ای پنهان شده است.

فضای داخلی اصلی مغازه

با حرکت به منطقه اصلی، یک بامبو یا بامبو سنتی گدک روی سقف با فضا ترکیب شده است و هویتی قوی و جسورانه ایجاد کرده است. فضای باز ۱۴۴ متر مربعی محصولاتی را به نمایش می گذارد که در امتداد دیوار به ترتیب به نمایش در آمده اند.

دو میز سفارشی برای چشیدن چیده شده است. مبلمان با در نظر گرفتن زمان ساخت و کارایی بودجه با استفاده از دیوار خشک ساخته شده است. یک نوار ۳۶ متر مربعی در مرکز با کفپوش چوبی پارکت مرتفع شده است که سلسله مراتب و پویایی در داخل فضا ایجاد می کند.

با بازی با دو رنگ، رنگ سفید و چوب طبیعی، میله به طرز ماهرانه ای در میان رنگ خاکستری روی دیوار و زمین برجسته می شود. الواری با الگوی شاه ماهی روی کابینت های ویترینی به تعادل رسیده و پیوستگی مواد را در فضا حفظ کرده است.

نمایشگاهی کوچک در ویترین شیشه ای

پشت میله نمایشی از ماشین های قهوه وجود دارد که روی پایه ها ردیف شده اند. در انتها، یک اتاق روباتیک اختصاصی ۱۵ متر مربعی که بصری نمایشی را ارائه می‌کند . محصور شده توسط شیشه به عنوان فضای خاص خود، قاب شده با دیوار آجری قوسی، و همچنین با کفپوش چوبی پارکت.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی فروشگاه قهوه با استفاده از دیوارهای آجری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 519

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *