طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت

طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت

طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت

طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت اثر آرمین عبدالله ‌زاده، شیوا مردانی

دفتر طراحی: دفتر مثبت بی‌نهایت

معماران: آرمین عبدالله ‌زاده، شیوا مردانی

طراح سازه و مدیر پروژه: آرمین عبدالله‌زاده

طراح تاسیسات: حامد جلیل زاده

عکاس: محمد‌حسن اتفاق

موقعیت: ایران،  ماکو

مساحت زمین:۲۵۰ مترمربع

مساحت واحد: ۳۰۰ مترمربع

تاریخ شروع پروژه: ۱۳۹۹

تاریخ پایان پروژه: ۱۴۰۰

پروژه‌ طراحی داخلی دفتر بی ‌نهایت در شهر ماكو، شهری در شمال غربی ‌ترين نقطه‌ جغرافيايی ايران و در همسایگی سه كشور تركيه، آذربايجان و ارمنستان واقع شده است. که به عنوان بزرگترين منطقه‌ آزاد ايران و دومين در جهان از نظر وسعت جغرافيايی می ‌باشد.در ادامه این مقاله به شرح و بررسی طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت خواهیم پرداخت.

طراحی دکوراسیون داخلی این پروژه با بکار گیری موارد زیر صورت گرفته است:

  • با ايجاد فضای سبز و باز در كنار فضای اصلی كاری-اداری در طبقه‌ همكف در قسمت شرقی، جهت كار و تشكيل جلسات غير رسمی در فضای باز با توجه به شرايط مساعد اقليمی منطقه در تابستان و استفاده از جداره‌ شيشه‌ ای گسترده در بخش شرقی به صورت مشرف به اين فضا امكان ارتباط با طبيعت و استفاده از نور و تهويه‌ طبيعی فراهم گرديده است.
    • به منظور استفاده‌ همه‌ فضاها از نور و تهويه‌ طبيعی پلان به صورت پلان آزاد با پارتيشن‌ های شيشه‌ ای طراحی گرديده است.
    • در بخش اداری طبقه‌ همكف با استفاده از پارتيشن‌ های شيشه‌ ای شفاف، فضاها تفكيک شده‌ اند تا شفافيت، امكان تعامل بيشتر را فراهم نمايد و در عين حال امكان نظارت مديران جزء بر كاركنان پايين‌ دست نيز فراهم گردد؛ البته از پرده‌ های مخصوصی جهت بسته شدن حريم دفاتر مديران جزء در حين جلسات نيز استفاده شده است.
    • فضای منشی در بين بخش كارمندان و مديريت در طبقه‌ همكف تعبيه شد تا از رفت و آمدهای مهمانان به بخش كاركنان جلوگيری شود و حريم بخش اداری حفظ شود.
    • اتاق مديريت در بالای ورودی پاركينگ كه به صورت نيم‌ طبقه از همكف بالاتر می‌ باشد، تعبيه شد تا سلسله‌ مراتب دسترسی به فضای مديريت در طراحی و امكان نظارت مديريت با ديد به همه‌ فضاهای دفتر فراهم شود.
    • در طبقه‌ دوم كه از طريق پلكان داخلی دفتر امكان دسترسی دارد، اتاق جلسه در نظر گرفته شده است که می‌ تواند جلسات کاری و خصوصی شرکت در آن محل برگزار شود. همچنین يک كتابخانه كه كتاب‌ های مربوط به موضوعات كاری و غير كاری در آنجا قرار خواهد گرفت، تعبيه شده كه كاركنان می‌ توانند از اين كتاب‌ ها استفاده کنند. از آشپزخانه و سرویس بهداشتی مجزا جهت سرویس‌ دهی به صورت مجزا به این طبقه استفاده شده است.
    • در طبقه‌ آخر اتاقی جهت استراحت تعبيه شده كه كاركنان و مهمانان بخش اداری در صورت نياز می‌ توانند از آن استفاده كنند.
    در نهایت با طراحی مناسب این فضا و رعایت سلسله‌ مراتب سعی شده است در کنار ایجاد فضای دلنشین برای کار به نیاز‌های کارفرما به نحوه صحیحی پاسخ داده شود.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی دفتر اداری بی نهایت  دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 470

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *