معماری سالن ورزشی مدرن

معماری سالن ورزشی مدرن

معماری سالن ورزشی مدرن

طراحی داخلی سالن ورزشی مدرن در این مقاله به بررسی معرفی مجموعه The Burrow به عنوان اولین سالن ورزشی بوکس تجاری در منطقه، که ترکیبی مدرن از تمرینات بوکس را به کویت معرفی می کند می پردازد. سالن بدنسازی متشکل از یک لابی خوش‌ آمد، سالن‌ های تمرین نیمه خصوصی، یک سالن بوکس و یک منطقه کراس فیت مرتفع است. در طراحی فضا، عامل کلیدی تاکید بر جریان طبیعی حرکت و عنصر غافلگیری بود. در ادامه به شرح بخش های مختلف این پروژه می پردازیم.

رینگ بوکس

برای رسیدن به محل تمرین اصلی، اعضا باید راهروی نسبتاً باریکی را طی کنند و با عبور از محوطه کمد وارد سالن اصلی تمرین شوند. بر خلاف راهرو، محوطه تمرینی بزرگ یک رینگ بوکس مرتفع را در مرکز خود در بر می گیرد. رینگ بوکس به طور چشمگیری با ۹ چراغ آویز روشن می شود تا اهمیت آن در این مرکز برجسته شود. منطقه تمرین و کلاس های درس به گونه ای طراحی شده اند که فعالیت های همه جانبه را ارائه دهند. سطح نیم طبقه یک فضای تمرین اضافی و یک بالکن با نمای واضح از رینگ بوکس ایجاد می کند.

متریال

مواد الهام گرفته شده از سالن های ورزشی بوکس یکپارچه سازی با سیستم عامل، که معمولا مستقیم و بدون هیچ گونه تزئینات گسترده بودند. بنابراین، مصالح به کار رفته ترکیبی از بلوک‌ های بتنی، کاشی‌ های مترو، فولاد و نکاتی از چوب طبیعی بود. برای تضمین یک فضای شفاف روز، که معمولاً با محیط عصر متفاوت است، دریچه های نورگیر بر روی دیوارهای شمالی تعبیه شده تا نور طبیعی منتشر شود. گوشه‌ های شیشه‌ ای منحنی در راهروها استفاده می‌ شده، در نتیجه مسیری شفاف بین ورودی، کمدها و محل تمرین اصلی را تضمین می‌ کرده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری سالن ورزشی مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 182

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *