طراحی داخلی خانه سعدی ، گروه معماری برزانیان

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

معماری: گروه معماری برزانيان

معماران مسئول: نوید برزانیان، امید برزانیان، سعدی حكیم

موقعیت: ایران،  اصفهان

مساحت کل: ۷۵۰ متر مربع

سال: ۱۳۹۷

عکاس: نوید برزانیان

شرح پروژه

در این بخش از خط معمار با شرح و معرفی پروژه طراحی داخلی خانه سعدی همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. این پروژه شامل طراحی و دکوراسیون خانه ای به متراژ ۷۵۰ مترمربع می باشد که در اصفهان واقع شده است. یکی از قوی ترین حواس پنجگانه انسان جهت درک و کسب اطلاعات جهان پیرامونش، حس بینایی می باشد. در این میان وجود رنگ های مختلف موجب ایجاد حالات مختلف در انسان ها می شود. به عبارتی می توان گفت که رنگ به عنوان مهم ترین عناصر بصری در زندگی فرد حضوری فعال و پویا داشته و به طور مستقیم بر آن ها تأثیرگذار بوده و نقشی مهم و اساسی در برقراری ارتباط میان انسان و محیط زندگی او دارد. کارفرمای این پروژه یک هنرمند می باشد. هدف اصلی طراحان از طراحی و دکوراسیون داخلی خانه فوق، به کاربردن خلاقانه ی رنگ در راستای ایجاد فضایی مثبت، پویا و به علاوه اثبات این که بتوانند با استفاده از رنگ، نورپردازی و چیدمان و مبلمان مناسب، محیطی پویا خلق کنند در حالی که تغییرات اساسی اعمال نشود.

از ویژگی های شاخص این پروژه باید به طراحی، ساخت مبلمان و همچنین تجهیزات نوری توسط معماران و تزئین دیوارهای بخش های مختلف با تابلوها خاطر نشان شد. تابلوهای نصب شده هریک با در نظر گرفتن موضوع در بخشی خاص از این خانه نصب شده اند، ارتباطی با مفهوم و معناداری میان آثار و محیط ایجاد می کنند که موجب دوچندان گشتن زیبایی بصری فضای داخلی شده است. تمامی آثار موجود در پروژه متعلق به معماران معاصر بوده و توسط کارفرمای پروژه جمع آوری شده است. در طبقه ی اول، بخش ورودی با رنگ نارنجی پوشیده شده و در ترکیب با تابلوی نقاشی نوعی خوش آمدگویی گرم و پر انرژی منتقل می سازد. در بخشی دیگر کتابخانه ای با قاب های چوبی قرار گرفته که نورپردازی شده و بیانگر بیوگرافی فرد ساکن در آن بخش می باشد.

سپس با ورود به سالن اصلی (با ارتفاع سقف ۸ متر)، دیوار اصلی سالن به چشم می خورد که در سمت راست قرار گرفته و در طراحی جداره اش از تركیب تابلوهای نقاشی در کناره ها و صفحه ی نمایشگر در بخش مرکزی دیوار به کار رفته و امکان مشاهده ی تصاویر برای افراد در تمامی بخش ها را فراهم آورده است. در طراحی مبلمان از عناصری مانند چوب و پارچه استفاده شده و در کنار پنجره ی سالن، مبلمانی را قرار داده اند. در مرکز آن ها یک لوستری که طرح آن ملهم از طبیعت می باشد نصب شده که امکان ایجاد تغییر در آن وجود دارد.

بعد از آن سالن بیلیارد جانمایی شده که با آبی رن ‌آمیزی شده و دلیل اصلی انتخابش بازی بیلیارد است که نیاز به آرامش و تمرکز دارد. در طبقه ی دوم، اتاق موسیقى، اتاق کار و اتاق خواب اصلی قرار داده شده است. در اتاق موسیقی تنالیته های رنگ نارنجی که تركیبی از رنگ قرمز و رنگ زرد است به چشم می خورد. علت انتخاب این رنگ ایجاد یک جوّیی مثبت و پر انرژی برای نواختن است. مبلمان به ساده ترین شکل ممکن با رنگ آبی به صورت زمینی طراحی و ساخته شده است.

طراحان در چیدمان اتاق کار از دو نوع مبلمان استفاده نمودند و در بخش مرکزی، یک میز دیواری برای کار و مبل راحتی برای مطالعه قرار دادند. در نهایت اتاق خواب باقی می ماند که در بازسازی هیچ گونه تغییری در آن اعمال نشده و تنها به واسطه ی رنگ آمیزی و نورپردازی و نصب تابلوهای نقاشی و قالیچه برای کف اتاق خواب را به محیطی برای استراحت کاربران تبدیل ساخته اند. در کلام آخر باید افزود که طراحی و دکوراسیون داخلی این خانه با همکاری کارفرما داشته انجام شده و ایده ها و نظرات وی نقشی اساسی در روند طراحی داشته است.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

طراحی داخلی خانه سعدی

تصاویر دکوراسیون داخلی خانه سعدی

در این به معرفی و شرح پروژه ی طراحی داخلی خانه سعدی پرداختیم.

تحریریه خطمعمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنامه هنرمعماری

تعداد بازدید: 472

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *