طراحی داخلی اداری آموزشی با سبک و رنگ آمیزی مدرن

طراحی داخلی اداری آموزشی با سبک و رنگ آمیزی مدرن

طراحی داخلی اداری آموزشی با سبک و رنگ آمیزی مدرن

طراحی داخلی فضای آموزشی با سبک مدرن می تواند فضایی ارزشمند و مناسب برای ارتقاء سطح کیفی در آموزشگاه و مکان های آموزشی داشته باشد. محیط های آموزشی باید دارای ویژگی های باشند تا تمرکز افراد را برای یادگیری در آن محیط افزایش دهند بنابراین طراحی داخلی فضاهای اداری آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با استفاده از افراد متخصص در این زمینه می توان نتایج مطلوبی گرفت. در این بخش قصد داریم سبک مدرن را در دکوراسیون اداری آموزشی در یک پروژه به صورت مثال بررسی کنیم.

طراحی داخلی اداری آموزشی بر اساس نیاز کارفرما

زمانی که مدیر عامل این مجموعه، یک مرکز آموزشی چند رشته ای با بیش از ۵۰۰۰ دانشجو در سراسر ایالت ساحلی کرالا در هند، تصمیم گرفت به معماران برای دکوراسیون داخلی اداری آموزشی مراجعه کند تادرخواست طراحی دفتر مرکزیش را که ریشه در ایدئولوژی های آنها داشته باشد، در یک فضای حدود ۳۰۰۰ متر مربع طراحی کنند، معماران به بررسی ایده های مختلف در این زمینه پرداختند. یک رویکرد جدید به طراحی با حفظ ارزش های اصلی معیارهای داده شده.

رنگبندی مناسب در فضای اداری آموزشی

آن ها تصمیم گرفتند فضاهای عمومی تحت سلطه پالت رنگ سفید باشد. رنگ های زرد، قرمز و آبی برای بک اسپلش طرح انتخاب شدند. سکوهای برجسته در مکان های مختلف نشان دهنده سلسله مراتب بالاتر فضا است. سالن انتظار برجسته در رنگ های آبی و زرد پاستلی نقطه ورود را برجسته می کند. یک مجسمه با هدف رسیدن به ارتفاعات نشان دهنده ارزش اصلی مرکز آموزشی قرار داده شده اند. منطقه کنفرانس در فضای مرکز قرار دارد و به عنوان مرکزی برای کلیه جلسات رسمی و غیر رسمی عمل می کند.

پلان مجموعه اداری آموزشی

به محض ورود، سمت راست پلان طبقه به چهار گروه اصلی تقسیم می شود که هر کدام نماینده بخش های خاصی هستند. ایستگاه های کاری این فضای مدرن در زیر “درخت فلزی بدون برگ و در عین حال گسترده” پنهان شده اند. بقیه فضا در سمت راست به بخش‌ هایی اختصاص داده شده است که در جنبه آموزشی کسب و کار درگیر نیستند.

در سمت چپ، یک اتاق بزرگ برای مدیر عامل با سالن کنفرانس خود وجود دارد. چند کابین برای گروه اصلی شرکت برای دسترسی آسان در کنار کابین مدیر عامل قرار گرفته است. سمت چپ نیز شامل استودیوها و ایستگاه های کاری است که به طور مستقیم به مدیر عامل متصل هستند.  ایستگاه های کاری استودیو و «direct to CEO» سمت چپ طراحی را تکمیل می کنند.

المان های نمادین مدرن در دکوراسیون اداری آموزشی

عناصر فلزی مورد استفاده نمایانگر درختان در بال آموزشی، یک موج پارامتریک در پذیرایی، یک مجسمه نماد روشنگری در سالن انتظار، و نقاشی های کوبیسم در فضاهای مختلف نشان دهنده رشد، الگوی خلاقانه سیستم، هدفی که باید به آن رسید و ایدئولوژی بازیگوش و در عین حال منضبط شرکت می باشد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی اداری آموزشی با سبک و رنگ آمیزی مدرن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 62

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *