ساختمانی با نمای جالب و متفاوت در انگلیس

ساختمانی که نمای جالب و متفاوت در انگلیس

نمای این ساختمان به نظر می رسد در حال سر خوردن از روی چهارچوب پشت آن است. این ساختمان بامزه در مارگیت انگلستان ساخته شده است و یک سال برای ساختن آن وقت صرف شده است. «از زانوهای دماغم تا شکم انگشت هایم» اسمی است که معمار انگلیسی، الکس چینک برای این اثرش انتخاب کرده است.

چینک برای ساخت این نمای جالب، دیوار بیرونی طبقه آخر ساختمان را برداشت و در قسمت پایین آن یک سازه پشتیبان بنا کرد سپس روی این سازه را به صورت یک منحنی پوشاند و با استفاده از آجرهای همرنگ نمای ساختمان روی آن را به گونه ای شکل داد که کاملاً شبیه به نمای اصلی ساختمان باشد حتی برای واقعی تر شدن طرح، یک پنجره و درب واقعی هم در آن تعبیه کرد.

این معمار، با هدف جلب توجه شهروندان به فروپاشی پنهان ساختارهای شهرنشینی و اخلاق در شهرهای بزرگ ساختمانی را طراحی کرده که به نظر می رسد نمای آن در حال سرخوردن روی زمین است.

به اعتقاد وی، این طرح جالب، نمادی از کنار رفتن ماسک های دروغین و پدیدار شدن حقیقت است.

این ساختمان در واقع یک آپارتمان چهار طبقه مسکونی متروکه است که برای یازده سال خالی از سکنه بوده است. چینک نمای روبرویی این ساختمان را با شکلی کاملن متفاوت از سایر ساختمان های مسکونی دوباره طراحی کرده است و البته با در ورودی که رو به زمین باز می شود، عملن غیر قابل سکونت است. الکس چینک در مصاحبه ای با دزین، اعلام می دارد: «من فقط یک نیاز باورنکردنی برای خلق مناظر چشم نواز احساس می کنم، من می خواستم که به سادگی حس طنز را با جادوی تئاتر و قدرت تصویر در یک اثر هنری در هم بیامیزم. اثری که هر ببینده ای قادر به درک و لذت بردن از آن باشد.»

ساختمانی که نمای جالب و متفاوت در انگلیس

ساختمانی که نمای جالب و متفاوت در انگلیس

ساختمانی که نمای جالب و متفاوت در انگلیس

استودیو طراحی سفید

تحریریه خط معمار

تعداد بازدید: 1,404

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *