دکور خانه دوبلکس با متراژ ۱۲۵ مترمربع

دکور خانه دوبلکس کوچک

معماری: استودیو EVA

موقعیت: هلند

مساحت: ۱۲۵ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

شرح پروژه

امروزه ما به وفور شاهد استفاده از سبک صنعتی در دکوراسیون انواع فضاهای داخلی چون اداره ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، آپارتمان ها و دکور خانه دوبلکس کوچک و بزرگ هستیم. این سبک در میان سایر سبک های موجود در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد. افراد می توانند بواسطه اشیای قدیمی و صنعتی و متریال خام فضایی دنج و گرم را برای زندگی و یا کار ایجاد کنند. اگه به خاطر داشته باشید در بخش های مختلف این سبک، ویژگی ها، متریال و اشیای کاربردی در این سبک را با ذکر نمونه های متعددی شرح دادیم. در این بخش نیز قصد داریم تا یک نمونه فوق العاده دیگر از این سبک که دکور خانه دوبلکس است را برای کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

همانطور که طراحان شرح داده اند، این پروژه پیش از بازسازی یک ساختمان صنعتی قدیمی بوده و به عنوان انبار فعالیت داشته است. این ساختمان با داشتن اسکلت بتنی اش، از ویژگی های ساختمان های دهه ۱۹۵۰ شهر روتردام برخوردار است. کارفرما در طی بازسازی منزلش از طراحان خواست تا این ویژگی ها را در ساختمانش حفظ کنند. همچنین آن ها از طراحان خواستند تا فضای داخلی آن ها شامل موارد زیر نیز باشد:

افزایش نور طبیعی، به حداقل رساندن دیوارها تاحد امکان(طراحی با پلان باز)، ایجاد یک وُید و در نهایت طراحی پلکانی منحصر به فرد. افزون بر این موارد آن ها می خواستند در فضایی متفاوت زندگی کنند که علاوه بر دارا بودن این موارد، دارای شخصیتی صنعتی نیز باشد.

اولین و مهم ترین ویژگی این این فضای داخلی طراحی با پلان باز بود. طراحان بواسطه با طراحی با پلان باز می توانستند به سایر خواسته های کارفرما به طور همزمان راحتی دست یابنپاسخ دهند. پلان باز فضا برای برای ساکنین امکان بهرهمندی از چشم انداز زیبای منطقه را در تمامی بخش های منزل فراهم می آورد. طراحان در مرکز سالن یک حجم چوبی طراحی کردند که به طور همزمان فر و کابینت ها در سمت رو به آشپزخانه و شومینه در سمت رو به سالن پذیرایی را در خود جای داده بود. فضای آشپزخانه در بخش رو به آفتاب منزل قرار گرفته بود و به تراس نیز دسترسی داشت. افراد می توانند در فصل تابستان درب تراس را باز کرده و علاوه بر تهویه هوا بر این فضا بیفزاید.

فضاهای خالی ایجاد شده در طبقه بالا تعامل میان طبقه بالا و پایین را افزایش می دهد، به گونه ای که افراد در هنگامی که در بالا هستند به سادگی می توانند بر فضای پایین اشراف یابند. راه پله فلزی مشکی با دارابودن شخصیت صنعتی به تکمیل این فضا می پردازد.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچکدکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک دکور خانه دوبلکس کوچک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح دکور خانه دوبلکس کوچک پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Homeworlddesign

تعداد بازدید: 1,638

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *