حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha

حجم ساده مینیمال خانه مسکونی

حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha

معماری: استودیو Ruben Muedra

موقعیت: اسپانیا، Alfarrasi

مساحت: ۳۳۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha توسط استودیو Ruben muedra طراحی شده است. این پروژه در شهر کوچک Alfarrasi با جمعیت  ۱۰۰۰ نفری در جنوب Valencia با محیط طبیعی زیبا و چشم انداز فوق العاده، قرار دارد. پروژه توسط دو حجم ناب منشوری با ارتفاع متفاوت در مقابل پاسخ به نیازها تعریف می شود. چرخش ۹۰ درجه حجم، باعث ایجاد یک پاسیو بزرگ در فضای خارجی می شود و ارتفاع دوبرابر ساختمان که هر دو طبقه ساختمان را شرح می دهد. در پاسخ به دو حجم سفید رنگ، محوطه بیرونی به رنگ خاکستری انتخاب شده و فضای خصوصی بیرونی را محدود می کند و فضای خصوصی را در پلان داخلی طبقه همکف ایجاد می کند.

کنتراست در سطح موجود هر دو حجم در میان طبقه همکف و طبقه بالایی قابل توجه می باشد: در حالی که در طبقه همکف، تناسب فرورفتگی بزرگ لعاب داده شده مهم تر می باشد. در تسهیل پیوستگی با فضای بیرونی در طبقه بالایی، حجم بر فضای خالی غالب است و به سیستم سطوح عمودی متصل می شود که نور خورشید از غرب را منترل می کند و حریم خصوصی در شب را ایجاد می کند و پیوستگی حجمی مورد نظر را به خانه ایجاد می کند.

از فضای بیرونی ساختمان، فضای داخلی خانه بسیار آرام و صمیمی به نظر می رسد، با این حال، در مسیر دسترسی به خانه از طریق پاسیو خارجی، همچنان باز بودن و ارتباط و پیوستگی میان فضای داخلی و خارجی همچنان در نظر گرفته می شود. فضای باز طبقه همکف با فضای بیرونی تلفیق می شود و محدودیت بین این دو از بین می رود. و به همین ترتیب، در فضاهای طبقه اول، بدون از میان برداشتن حریم خصوصی، افراد می توانند از منظره زیبای Sierra del Benicadell بهره مند گردند.

طبقه همکف به عنوان فضای روز در نظر گرفته شده که شامل بخش هایی چون سالن نشیمن با ارتفاع دو برابر، فضای غذاخوری، آشپزخانه ( همگی داراری پلان باز می باشند)، اتاق خواب میهمان، پارکینگ و بالکن می باشد. در فضای بیرونی نیز حیاط، استخر و اتاق آفتابگیر نیز قرار دارد. در طبقه اول که به عنوان فضای مورد استفاده در شب قرار گرفته، شامل ترکیبی از اتاق خواب مستر، دو اتاق خواب دیگر، اتاق ورزش و سرویس بهداشتی قرار دارد. هر یک از اتاق های خواب نیز رو به تراس باز می شود و می توانند از از چشم انداز زیبای فضای بیرونی لذت ببرند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha دعوت می نماید.

حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی حجم ساده مینیمال خانه مسکونی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 2,522

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *