بهترین طراحی دفترکار

بهترین طراحی دفترکار

طراحی و دکوراسیون داخلی اداری توسط گروه طراحی داخلی آوگون

امروزه در سراسر دنیا صاحبات شرکت های موفق و ارگان های دولتی، سازمان ها و اداره ها به طراحی و دکوراسیون داخلی اهمیت ویژه ای می دهند. اگر به فضای داخلی اداره ها ی دولتی و شرکت های خصوصی توجه داشته باشید، خواهید دید که طراحی داخلی همچون سابق نیستند و هریک از آن ها متناسب با کاربری که دارند، دارای طرحی متفاوت می باشند. علاوه بر فضای داخلی نمای ساختمان ها نیز طراحی می شوند. به عبارتی می توان گفت هر یک از سازمان ها، ارگان ها و دفاتر اداری دارای طرح و رنگ منحصر به فرد خود می باشد و معرفی کننده هویت، شخصیت و بیانگر نام تجاری آن سازمان یا ارگان می باشد. داشتن بهترین طراحی دفترکار نیاز به همکاری یک تیمی با تجربه و قوی در طراحی و اجرا دارد تا بتواند متناسب با نیازهای کاربران فضایی زیبا، به روز و در عین حال عملکردگرایی را ایجاد نماید. گروه معماری و طراحی داخلی آوگون به کاربران محترم و گرامی این اطمینان را خواهد داد تا فضایی کاربردی، منطبق با مد روز و همچنین زیبا به لحاظ بصری را برایشان طراحی خواهند کرد. شما می توانید جهت مشاوره و ارتباط با مجموعه با شماره ی زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی داخلی دفترکار شما با گروه معماری آوگون

گروه معماری آوگون آماده ی ارائه ی خدمات طراحی و اجرای طراحی دفترکار شما از صفر تا صد می باشد. کارشناسان و طراحان گروه معماری آوگون علاوه بر داشتن تجربه و تبحر در زمینه معماری انواع ساختمان ها، در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی با کاربری های مختلف، از تخصص کافی برخودار هستند. به عبارتی می توانیم بگوییم که این مجموعه که طی سالهای فعالیتش، بیشتر در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی فعالیت داشته است.

تیم طراحی دکوراسیون داخلی آوگون به طراحی فضاهایی با کاربری مسکونی، تجاری، اداری، فرهنگی، آموزشی و … مشغول است. علاوه بر این به لحاظ جغرافیایی آوگون در نقاط مختلف کشور پروژه های طراحی داخلی را در کارنامه خود جای داده است. از طراحی داخلی ساختمان مرکزی اداری شرکت پتروشیمی بوعلی واقع در بندر ماهشهر گرفته تا طراحی داخلی آپارتمان مسکونی در شهرهایی نظیر کرمان، رامسر، سنندج، مشهد و … .

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

نمونه کارهای شرکت طراحی داخلی آوگون

توصیه کارشناسان و طراحان داخلی همیشه بر این است که پیش از مشاوره ی حضوری و انتخاب مجموعه طراحی، نمون هایی از پروژه ی های طراحی و اجرا شده توسط مجموعه مشاهده نمایید. دیدن طراحی و پروژه های ارا شده توسط طراحان باعث می شود تا شما با سبک کار، میزان تجربه، مهارت و کیفیت طراحی و اجرای آن ها اطمینان حاصل نمایید. بدین ترتیب شما مجموعه ای را که همسو و یا نزدیک با خواسته های شما هستند را می توانید انتخاب نمایید. از این رو در ادامه خط معمار بخشی از جدید ترین پروژه هایی که در سال اخیر توسط گروه طراحی داخلی آوگون طراحی و اجرا شده را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت.

طراحی دفترکار صادقی

طراحی دفترکار سعادت آباد

طراحی دفترکار یوسف آباد

طراحی دفترکار پناه صنعت

با توجه به این که پروژه های دفاتر اداری طراحی شده توسط گروه معماری آوگون متعدد بوده و ارائه آن ها در این بخش نمی گنجد، خط معمار به برخی از جدید ترین نمونه های طراحی و اجرا شده بسنده کرده است. اگر تمایل دارید سایر دفاتر اداری طراحی شده توسط گروه طراحی داخلی آوگون آشنا شوید، به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Avgoon.org

چرا دفاتر اداری باید طراحی شوند

طراحان و کارشناسان در سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند که صاحبان دفاتر و شرکت های بزرگ از اولین مسائلی که باید بدان توجه داشته باشند این است که فضای داخلی محیط کارشان را طراحی کنند. حال در ادامه ببینیم که چه دلایل مهم و اساسی وجود دارد که طراحی و دکوراسیون داخلی محیط کار را به امری ضروری تبدیل می سازد.

همانطور که می دانید افراد تقریبا بیش ترین زمان از روز را در محیط کارشان سپری می کنند. به عبارتی می توان گفت که محیط کار خانه ی دوم افراد به حساب می آید. بدین ترتیب باید این فضا به اندازه ی کافی راحت باشد.

سبک های کاربردی برای طراحی دفاترکار

برای طراحی داخلی دفاتر اداری سبک های مختلفی پیش روی شما قرار می گیرد. اما کاربردی ترین و محبوب ترین سبک هایی که برای طراحی داخلی دفترکار پیش روی شما قرار می گیرد، سبک های کلاسیک، مدرن، مینیمال و صنعتی می باشد. با توجه به این که در فضاهای کاری کارمندان بایستی تمرکز بالایی داشته باشند توصیه بر این است که فضاها تا حد امکان ساده و خلوت طراحی شود. در ادامه خلاصه ای از سبک های ذکر شده شرح خواهیم داد:

سبک کلاسیک

سبک مدرن

سبک مینیمال

سبک صنعتی

دفترکار با پلان باز یا پلان بسته

طراحی دفترکارها معمولا به دو صورت پلان باز و پلان بسته طراحی می شود. انتخاب هر یک از این سبک ها بستگی به نیاز و نوع فعالیت کارمندان بستگی دارد. در برخی از موارد هم هر دو نوع طراحی داخلی دفتر کار به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی دفترکار با پلان باز

همانطور که از نام این نوع طراحی دفترکار پیداست و فضاهای کاری به صورت باز طراحی می شوند. در این نوع دکوراسیون تمامی کارمندان در یک سالن مشترک به فعالیت می پردازند. طراحی با پلان باز برای سازمان هایی که به صورت گروهی فعالیت داشته و نیاز به همکاری و همفکری برای کار خود هستند مناسب می باشد.  ایده اصلی این نوع طراحی تقریبا از دهه ۱۹۵۰ شکل گرفت. یکی از دلایل اصلی این بود که صاحبان شرکت ها قصد داشتند تا به هر نحوی که است هزینه های تجارت را به واسطه ی این نوع ساخت و ساز کاهش دهند.

طراحی دفتر کار با پلان باز دارای مزایای و معایبی می باشد. به برخی از این موارد به طور خلاصه اشاره می نماییم:

_ هزینه پایین ساخت و ساز

_ صرفه جویی در مصرف انرژی برق

_ ایجاد فضایی روشن و دلباز

در مقابل مزایایی که دارد، این نوع طراحی دارای معایبی نیز می باشد که به شرح زیر است:

_ با توجه به این که پلان فضا باز است، همهمه و سروصدا افزایش یافته و کسانی که کارشان نیاز به تفکر و تمرکز بالایی می باشد، مناسب نیست.

_ قرارگیری افراد در کنار هم باعث می شود تا ویروس به سرعت به سایر افراد منتقل شده و سلامت سایر کارمندان به خطر می افتد.

_ باز بودن طراحی پلان باعث شده تا انرژی بیش تری برای گرمایش و سرمایش فضا مورد نیاز باشد.

_ حریم خصوصی برای کارمندان برقرار نمی شود.

_ کارمندان با افکار و عقاید مختلف در مدت زمان طولانی حدود ۸ ساعت و حتی بیش تر کنار هم قرار می گیرند. بدین ترتیب احتمال ایجاد اختلاف و کشمکش میان آن ها افزایش می یابد. این موضوع اگر به صورت صحیح مدیریت نشود، بازدهی عملکرد افراد را تحت تأثیر قرار داده و مهم تر از همه میان کارمندان استرس و تشویش ایجاد نماید.

طراحی دفترکار با پلان بسته

طراحی با پلان بسته برای فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بالایی دارد کاربردی می باشد. بدین ترتیب کارمندان می توانند در دفترکارشان در آرامش کامل نشسته و فعالیت بپردازند. طراحی دفترکار با پلان بسته، توعی از دفاتر اداری هستند که بخش های مختلف به واسطه ی دیوارها، اطاقک یا پانل تقسیم می شوند و هریک از کارکنان دارای مناطق کاری شخصی خود هستند.

نقش نور و رنگ در طراحی دفاتر اداری

علاوه بر طراحی و سازماندهی فضایی، مهم ترین مسائلی که می تواند بهترین طراحی دفترکار را تحت تأثیر خود قرار دهد، انتخاب صحیح رنگ و نورپردازی مناسب آن می باشد. قدرت رنگ و نور به اندازه ای می باشد که می تواند یک طراحی کاربردی و اصولی را مخدوش سازد. علاوه بر این انتخاب رنگ به طور مستقیم بر روحیه افراد تاثیر خواهد داشت. به عبارتی می توان اگفت اگر رنگ به درستی انتخاب شود، میزان عملکرد کارمندان و در نتیجه میزان بهره وری آن شرکت را ازایش خواهد داد. در مقابل آن اگر به درستی انتخاب نگردد می تواند فضایی خسته کننده و کسالت آوری را برای کاربران فراهم آورد. در مجموع باید بگوییم که رنگ در تمامی جنبه های زندگی مدرن از مولفه های اصلی و اساسی می باشد. در نتیجه شما در انتخاب رنگ دفترکار باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید:

_ یکی از اصلی ترین و مهم ترین مسائلی که در انتخاب رنگ فضای کاری باید در نظر داشته باشید، نوع کاربری فعالیت شرکت می باشد. انتخاب رنگ باید منطبق با نوع فعالیت وروحیه ی فضای کاری می باشد.

_ دومین موضوع متراژ فضا می باشد. اگر فضای دفترکار متراز پایینی دارد، بهتر است که از رنگ های تیره استفاده نگردد، زیرا رنگ های تیره باعث می شود تا فضای مورد نظر کوچک تر از اندازه ی معمول خود به نظر برسند.

نورپردازی طبیعی و مصنوعی

نورپردازی از جمله مواردی است که علاوه بر روحیه، بر میزران سلامت کارمندان نقشی اساسی خواهد داشت. بنا به توصیه کارشناسان تا حدامکان فضاهای اداری باد از نور طبیعی بهره ببرند. بدین ترتیب جانمایی پنجره امری ضروری می شود. تابش نور طبیعی به فضای داخلی محیط کار باعث می شود تا علاوه بر کاهش میزان مصوف انرژی در طول روز، سلامت کارمندان نیز تأمین گردد. همچنین تابش نور خورشید باعث ایجاد حسی از آرامش و امنیت را برای آن ها فراهم می آورد. لازم به ذکر است که حضور نور طبیعی علاوه بر این که در فضای کاری مهم و ضروری است، اگر زاویه تابش آن صحیح نباشد، می تواند مضر نیز باشد. از این رو در هنگام جانمایی مبلمان مانیتورها را به گونه ای قرار داد تا نور به طور مستقیم به آن ها نتابد و در چشم کارمندان منعکس شود.

همانطور که ملاحظه در این بخش هر آنچه را که شما را به داشتن بهترین طراحی دفترکار بدان نیاز داشتید، شرح دادیم. اکنون شما را به دیدن تصاویری از جدید ترین و به روز ترین دکوراسیون اداری مدرن دعوت می نماید.

در این بخش از خط معمار آنچه را که شما می بایست برای داشتن بهترین طراحی دفترکار بدانید را شرح داد و نمونه هایی را معرفی کرد. شما می توانید از تصویر فوق برای طراحی دفتر کار خود ایده بکیرید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع:  Archline

تعداد بازدید: 167

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *