بازسازی و طراحی داخلی ساختمان اداری بانک

بازسازی و طراحی داخلی ساختمان اداری بانک

بازسازی و طراحی داخلی ساختمان اداری بانک

این ساختمان که در سال ۱۹۶۴، سال المپیک توکیو تکمیل شد، به عنوان مقر بانک Maebashi Shinkin ساخته شده است که سلف بانک شینونوم شینکین فعلی پس از ادغام آن بود. این شرکت در آن زمان تلاش زیادی برای ساخت سازه‌ های بتن مسلح فولادی انجام داد. در ادامه این مقاله به شرح و بررسی بازسازی و طراحی داخلی این بانک می پردازیم.

چالش اصلی پروژه

با این حال، ارزیابی مقاومت در برابر زلزله که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، برخی مشکلات را در سازه نشان داد. وقتی به پروژه ملحق شدیم، سیاست این بود که ساختمان را بازسازی کنیم. با این حال، بازرسی مهندس سازه نشان داد که هیچ نقصی در سازه موجود وجود ندارد و ساختمان می تواند با بازگرداندن تعادل، استانداردهای مقاومت در برابر زلزله را رعایت کند و نوسازی را به گزینه ای قابل اجرا برای پروژه تبدیل کند.

علاوه بر این، این پروژه شامل طرحی برای جابجایی ساختمان FM Gunma در نزدیکی آن به سایت از ابتدا بود. هم‌محلی بی‌سابقه رسانه‌ های منطقه‌ ای و مؤسسه مالی منطقه‌ ای، امیدواریم هم‌ افزایی بیشتری را بین دو شرکت در یک منطقه ایجاد کند.

نقطه اتصال

این ساختمان در مرکز شهر میباشی واقع شده است. این منطقه که بین سایر مناطق قابل نامگذاری واقع شده است، فاقد ویژگی های متمایز است. با این حال، با نگاهی متفاوت به آن، متوجه می‌ شویم که این منطقه را می‌ توان به عنوان یک نقطه قوت که آن مناطق را به هم متصل می‌ کند، مشخص کرد. در حالی که بلوک شهری و سایت دارای چنین پتانسیلی بوده، جلوی ساختمان موجود در ضلع شرقی در امتداد مسیر ۱۷ قرار داشته و ضلع طولی به سمت جنوب فقط به عنوان پارکینگ عمل می کرده است.

ایده طراحی، این بوده که با معکوس کردن داخل و خارج، یک “نما” در داخل بلوک شهر ایجاد شود.برای این منظور، طراحان یک میدان در مرکز بلوک شهر ایجاد کرده اند و آن را به فضای پیاده‌ روی که آن را احاطه کرده بود وصل کرده اند و به عابران پیاده اجازه داده اند تا راحت در اطراف قدم بزنند. در نتیجه ضلع جنوبی و غربی ساختمان که در گذشته ضلع پشتی آن بوده است به نمای جدیدی تبدیل شده و سطح ساختمان در امتداد فضای پیاده رو به شدت افزایش یافته است.

با قرار دادن ساختمان FM Gunma در مقابل ساختمان Shinonome Shinkin Bank در سراسر میدان، هر دو ساختمان اکنون از مزایای میدان باز جذاب برخوردار هستند.

فرشی از کاشی های آجری

آن ها میدان را به عنوان یک “نقطه قوت” و “محل استراحت در شهر” در نظر گرفتند. طراحی این فضا سایه و خنکی را در Maebashi، شهری با گرمای شدید تابستان، با پراکندگی درختان بلند در سرتاسر میدان ارائه می‌ کند و مکان‌ های متنوعی را با استفاده از عرشه‌ های چوبی با اختلاف ارتفاع متوسط فراهم می‌ کند. دیوارهای بیرونی دو ساختمان شرکت رو به میدان با لبه‌ های لبه‌ ای پوشیده شده است که به مردم اجازه می‌ دهد به طور مداوم در منطقه مسقف از خارج از بلوک شهر تا میدان قدم بزنند.

این میدان کاملاً با کاشی‌ های آجری فرش شده است، زبان معماری رایج در Maebashi، که حس تداوم را با مکان‌ های دیگر در شهر ایجاد می‌ کند. نوارهای کاشت با شکل نامنظم و برجسته، کاشته شده با درختان بلند، درختچه ها و پوشش های زمینی، در سنگفرش کاشی آجری نفوذ می کند.

طبقه اول و دوم

در داخل ساختمان، طبقات اول و دوم بهم متصل شده اند، مهمترین فضاهایی هستند که این معماری را مشخص می کنند. توابع بخش فروش بانک از نظر اندازه کاهش یافته و به عنوان یک ساختمان تودرتو ساخته شده است، یک قدم عقب تر از خط دیوار خارجی جنوبی. لابی در عین اینکه از نظر معماری «درون» است، از منظر وجودی «بیرون» بانک است.

کف را با همان آجرهای میدان تمام کرده اند، نوارهای کاشت و چراغ های خیابان را در لابی گذاشته و یک غرفه قهوه که داخل و خارج را به هم متصل می کند، اضافه کرده اند. طبقه دوم اضافه شده به عنوان یک کتابخانه برای عموم آزاد است که افراد می توانند در خارج از ساعات کاری بانک از آن استفاده کنند. در حالی که ساختار، ابتدا در پشت سقف پنهان شده بود، به طرز وحشیانه ای در معرض دید قرار می گیرد.

ساختار دیوار بیرونی اکنون با عایق و پوشش های جدید پوشانده شده است تا راحتی و تمیزی را تضمین کند. جابجایی پایانه ها در اتصالات ستون و تیر، ویژگی های جذاب سازه را به ارمغان می آورد.

طبقه سوم

طبقه سوم شامل یک اتاق کنفرانس بزرگ، یک کافه تریا برای کارکنان و سایر اتاق های کنفرانس است. اتاق کنفرانس بزرگ که به عنوان بخشی از ساختمان اصلی ساخته شده بود، چندین بار بازسازی شده بود و اخیراً به عنوان یک دفتر اداری با سقف کم استفاده شده است.

در این بازسازی، آتریوم با ارتفاع دوبل به شکل اولیه خود بازگردانده شد و به افراد این امکان را می داد تا از اتاق کنفرانس بزرگ برای اهداف مختلف استفاده کنند. با توجه به اینکه فضا هم سطح با شاخه های درختان اطراف است، بازشوها را طوری طراحی کردیم که نمای را در خود جای دهد.

در ادامه خط معممار شما را به  دیدین سایر تصاویر از پروژه بازسازی و طراحی داخلی ساختمان اداری بانک دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 260

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *