بازسازی فضای داخلی آپارتمان مسکونی

باز سازی و طراحی دکوراسیون داخلی آپارتمان مسکونی

iaa_M 51 یک پروژه مسکونی است که با بازسازی و گسترش سطح اتاق زیر شیروانی یک ساختمان زیبا در دهه ۱۹۳۰، واقع در منطقه پورتا شوسا، و تبدیل آن به یک خانه خانوادگی دلپذیر به دست آمده است. در ادامه این مقاله یه شرح و بررسی این پروژه می پردازد.

شرح کلیات پروژه

به لطف آزادی که در پروژه بازسازی فضای داخلی آپارتمان مسکونی در اختیار دفتر معماری آیکونا قرار گرفت، توانست با استفاده از مجموعه ابزار دانش خود آزمایش کند. M51 به طور کامل رمز سبکی Icona و مظهر زیبایی شناسی او را نشان می دهد.

M51 در منطقه پورتا شوسا، چند قدمی آسمان‌ خراش سن پائولو و سیت تورین، در منطقه‌ ای قرار دارد که با مجموعه‌ ای از ساختمان‌ های زیبا از دهه ۱۹۳۰ و نمونه‌ های برجسته‌ ای از آزادی تورین مشخص می‌ شود. در آغاز هزاره، این بخش از شهر تفاوت های ظریف جدیدی پیدا کرد و خود را به یک مرکز تجاری و مدیریتی تبدیل کرد که در سایه ساختمان رنزو پیانو و نزدیک به مرکز تاریخی رشد کرد.

در سال ۲۰۲۰، ایکونا اقدام به پیکر بندی مجدد یکی از این ساختمان‌ های چند طبقه تاریخی کرد تا آن را به یک اقامتگاه نمایندگی راحت و آراسته با منظره ای از پشت بام تورین تبدیل کند.

پروژه اولیه باید محدود به هزینه‌ ای برای مشتریان جهانی می‌ شد: با این حال، در طول جلسات، نیازها و خواسته‌ های پیچیده‌ تر و عمیق‌ تری پدیدار شد که در ابتدا متمرکز نبودند.

اهداف پروژه

به موجب دیالکتیک ثمربخش بین طراحان و مشتریان، اهداف مسکن جدید با پتانسیل فوق‌ العاده فضاها، هماهنگ شده است: و اینگونه است که یک مداخله حداقلی به یک چالش بزرگ طراحی تبدیل شده است.

Icona از مانور بر آزادی گسترده و اعتماد اعطا شده برای آزمایش و کاوش در همه امکانات خلاقانه پروژه، هم از نظر حجم و هم از نظر مواد استفاده کرده است: این اقامتگاه را می‌ توان در همه مقاصد و اهداف مظهر زیبایی شناسی و نوعی مانیفست فلسفی Icona در نظر گرفت.

شرح طراحی و بازسازی فضای داخلی

از نقطه نظر معماری، اتاق های طبقه بالای ساختمان به طور کامل دگرگون شده و تغییر شکل می دهند و ارتفاع و شفافیت خود را افزایش می دهند و همیشه در جستجوی حداکثر نور طبیعی هستند.

آپارتمان، گویی در یک آغوش، در اطراف یک جیب بزرگ تراس پانوراما، که با یک دیوار شیشه ای بزرگ از فضای داخلی جدا شده است، توسعه می یابد. ارتفاعات به لطف سقف جدید چوبی چند لایه، پوشیده شده با لت هایی از ورق فلزی رنگ آمیزی شده، سخاوتمندانه تر شده اند، که کاملاً با زیبایی شناسی اصلی ساختمان دوره مطابقت دارد.

برای رفع سایه فضاهای تاریک و عمیق، دنباله ای از بیش از بیست پنجره خوابگاه، محیط محل سکونت را گلدوزی می کند: مانند تلسکوپ های نوری که به بیرون پرتاب می شود، هر یک دارای بالکن کوچکی است که بخش دیگری از پانوراما را تسخیر می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه بازسازی فضای داخلی آپارتمان مسکونی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 215

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *