انواع طراحی داخلی دفترکار

انواع طراحی داخلی دفترکار

طراحی داخلی دفترکار با گروه معماری آوگون

هریک از افراد تقریبا بیش از یک سوم روز خود را در محیط کارشان سپری می کنند. اگر آن ها در محیط کارشان راحت نباشند قطعا عملکردشان کم شده و به خوبی کار نخواهند کرد. از این رو باید در محیطی راحت و استانداردی قرار داشته باشند. نوع دکوراسیون و طراحی داخلی اداری نقش مستقیمی در بهبود عملکرد و بازدهی کار و در نتیجه موفقیت در کار خواهد داشت. کارشناسان و معماران داخلی در سال های اخیر بدین نتیجه رسیده اند که یکی از روش های موفقیت در تجارت و کار، داشتن فضایی متناسب با روحیه ی فعالیت کاری و محیطی آرام با عملکرد بالا برای کارمندان می باشد. اگر به اطراف خود دقت کرده باشید، خواهید دید که شرکت های معروف و قوی دارای دفاتر کاری طراحی شده ی منحصر به فرد خود می باشند. زیرا آن ها می دانند اگر کارمندانشان در محیط کار خود راحت باشند بازدهی عملکردشان بالا خواهد رفت. افزون بر این قراردادهای مهم آن ها در دفترکارشان انجام می گیرد. در یک کلام می توان گفت که طراحی محیط اداری و نوع دکوراسیون داخلی، در مسیر رسیدن یک سازمان یا شرکت به موفقیت، نقشی مهم و اساسی دارد. دستیابی به محیط کاری کاربردی و در عین حال زیبا امری است حساس و پیچده. اگر فضای کاری طرحی متناسب و استانداردی نداشته باشد، می تواند تأثیری منفی بر نحوه ی عملکرد کارمندان و همچنین مشتریان داشته باشد و در نتیجه تجارت شما را تحت تأثیر خود قرار دهد. از این رو  شما باید برای داشتن دفتر کار زیبا و کاربردی، طراحان متخصص و با تجربه ای را انتخاب نمایید. طراحانی که نیاز های کارمندان در یک محیط کاری، اهداف تجاری و به علاوه موضوع زیبایی شناسی را مورد بررسی قرار داده و متناسب با خواسته ها و نیازهای محیط کار به تقسیم بندی فضایی و طراحی داخلی بپردازد.

برای طراحی و دکوراسیون اداری ما به شما شرکت طراحی دکوراسیون آوگون را معرفی می کنیم. این مجموعه با داشتن تخصص و تجربه ی لازم در زمینه طراحی محیط اداری آماده ارائه ی خدمات به کارفرمایانش می باشد. آن ها با بهرهمندی از طراحان و متخصان دکوراسیون داخلی و همچنین با استفاده از جدید ترین متدهای روز طراحی، دفترکاری زیبا، مدرن و در عین حال کاربردی را برای شما و کارمندانتان طراحی خواهند کرد. هدف طراحان در گروه معماری آوگون ارائه طرح هایی با کیفیت بالا و زیبا و مهم تر از همه جلب رضایت و اعتماد کارفرمایانشان می باشند. شما می توانید جهت برقراری ارتباط با طراحان و متخصصان گروه معماری آوگون با شماره های زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

انواع طراحی داخلی دفترکار با شرکت طراحی دکوراسیون آوگون

گروه معماری و دکوراسیون داخلی آوگون سال هاست که در زمینه معماری و طراحی داخلی به صورت حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده و پروژه های بی نظیری را در کارنامه خود ثبت کرده است. این مجموعه توانمند در طراحی انواع کاربری ها از جمله مسکونی، اداری، تجاری و درمانی می باشد. یکی از تخصص های این مجموعه طراحی فضاهای اداری می باشد. طراحان با در نظر گرفتن خواسته ها و نیازهای کارفرمایان، بهترین و با کیفیت ترین طرح ها را ارائه می دهند. علاوه بر میزان تسلط و تجربه در طراحی، این مجموعه با بهره مندی از تیم اجرایی قوی، در اجرای دکوراسیون اداری نیز خدمات صفر تا صد برای کارفرمایانش ارائه می دهد. برای اطلاع از نحوه طراحی و روند کار با مجموعه می توانید از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان و مشاوران ارتباط برقرار سازید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

دکوراسیون اداری کلاسیک یا دکوراسیون اداری مدرن

فضاهای اداری با توجه به نوع فعالیت کاری و همچنین سلیقه ی کارفرما در انواع مختلفی طراحی می شوند. سبک های دکوراسیون داخلی مانند مدرن، کلاسیک و صنعتی در میان سایر سبک ها طرفداران بیش تری دارد. شما می توانید متناسب با زمینه ی فعالیت کاری خود یکی از انواع طراحی داخلی دفترکار را انتخاب نمایید. ممکن است برای شما این سوال پیش آید که کدامیک از این نوع طرح ها برای دفتر کار شما مناسب می باشد. برای تصمیم گیری صحیح بهتر است که ابتدا با این سبک ها آشنا شوید.

سبک مدرن: با توجه به سادگی طرح ها و مبلمان در سبک مدرن، هزینه های مرتبط با طراحی و اجرای آن از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشد و از این رو امروزه توجه بسیاری از کارفرمایان را به خود جلب کرده است.

سبک کلاسیک: طراحی داخلی اداری کلاسیک از دیرباز توجه افراد را به خود جلب کرده است. از آن جایی که متریال مورد استفاده در این سبک طبیعی و ارزشمند بوده، هزینه های بالایی را برای کارفرمایان به همراه خواهد داشت. اگر می خواهید دفترکار لوکس و مجلل داشته باشید، سبک کلاسیک مناسب می باشد.

سبک صنعتی: دکوراسیون صنعتی برای دفاتر شرکت های صنعتی، سبکی مناسب می باشد. علاوه بر این هزینه های مرتبط با اجرای سبک صنعتی برای کارفرمایان مقرون به صرفه می باشد. طراحان فضاهای کاری با سبک صنعتی بی نظیری را برای کارمندان ایجاد کرده اند.

اکنون که با انواع سبک دکوراسیون داخلی برای فضاهای کاری آشنا شدید می توانید سبک مناسب را برای طراحی دفترکار خود انتخاب نمایید.

فضای اداری شامل چه بخش هایی می باشد؟

فضاهای کاری به طور عمده شامل بخش های زیر می باشند. هر یک از این بخش ها با توجه به روحیه فضا و نوع کاربری دارای طرح منحصر به فرد خود می باشد.

_ بخش رسپشن و انتظار: اولین قسمتی از یک محیط کار که در دید مشتریان و کارمندان قرار می گیرد بخش رسپشن می باشد. از این رو می توان گفت که طراحی این بخش از فضای اداری بسیار مهم و اساسی می باشد. همانطور که می دانید کارمندان هنگام ورود و خروج از محیط کارشان از این بخش عبور می کنند، نوع طراحی و دکوراسیون داخلی این بخش تأثیر عمیقی بر روحیه آن ها خواهد داشت. علاوه براین مشتریان نیز از این بخش وارد دفتر کار شما خواهندشد. طراحی جذاب و گیرای این بخش می تواند توجه آن ها را در نگاه اول به خود جلب کند و به عبارتی  کارشناسان می گویند که طراحی محیط کاری بخصوص در این بخش نشان دهنده ی اعتبار و شخصیت دفتر شما می باشد.

_ فضای کاری: پس از ورودی ما به فضای کاری می رسیم. این قسمت بخش اصلی یک محیط اداری می باشد، جایی که کارمندان مشغول به کار هستند. بنابراین طراحی این بخش باید با دقت و حساسیت کامل انجام شود. عواملی  مانند رنگ، نور، تقسیم بندی فضایی، انتخاب مبلمان مناسب و تهویه مطبوع در طراحی این بخش اهمیت بالایی دارد.

_ اتاق جلسه: همانطور که از نامش پیداست، در این بخش جلسات و قراردادهای مهم کاری انجام می گیرد. طراحی این بخش نیز باید متناسب با نیازها انجام پذیرد و حریم خصوصی برای میهمانان و همچنین کارمندانی که در فضای کاری قرار دارند، فراهم گردد.

_ آبدارخانه: هر اداره ای نیاز به فضایی برای گرم کردن و سرو غذا نیاز دارد. بسیاری از کارمندان به استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در این بخش می پردازند. ایجاد حریم خصوصی در این بخش برای کارمندان مهم می باشد.

_ اتاق مدیریت: از مهم ترین بخش های یک اداره یا سازمان اتاق مدیریت می باشد. از این رو دکوراسیون اتاق مدیریت باید متفاوت از سایر بخش ها بوده و با حساسیت بالایی انجام گردد.

نکات کلیدی برای طراحی دفترکاری جذاب تر

رویکردهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای بهبود طراحی دفتر و مناسبتر کردن آن برای کارمندان خود انجام دهید. در ادامه به برخی از این رویکردها اشاره خواهیم کرد:
_ رنگ: رنگ دیوارها و مبلمان دفاتر اداری بر روحیه کارکنان تأثیری مستقیم خواهد داشت. دانشمندان  و روانشناسان سال هاست که تأثیرات روانی رنگ را بر افراد مطالعه و بررسی کرده اند. رنگ هایی مانند زرد، قرمز و نارنجی جزو رنگ های گرم محسوب می شوند. در حالی که، رنگ هایی مانند آبی و خاکستری رنگ های سرد محسوب می شوند. رنگ های سرد می توانند باعث ایجاد آرامش و تمرکز بر کارمندان شوند. همچنین سبز، آبی روشن و سفید می توانند باعث افزایش کارایی در محل کار شوند. شما باید به کار بردن رنگ های بسیار روشن، گرم و شفاف برای انواع طراحی داخلی دفترکار دوری کنید. با این حال، اگر دفترکار شما در زمینه خلاقیت فعالیت دارد، می توانید این رنگ ها را در یک بخش های خاصی به کار ببرید تا توانایی ایده های ابتکاری را افزایش دهید.
_ نور: نور به عنوان یک عنصر اصلی در طراحی داخلی محسوب می شود. اهمیت آن در انواع طراحی داخلی دفترکار پررنگ تر می شود. آیا تاکنون توجه کرده اید که چگونه اکثر اشیا در نور زرد گرم، آرامش بخش و زیبا به نظر می رسند؟ وجود طیف نوری زرد در محیط کار به ایجاد آرامش درمیان کارمندان کمک بزرگی خواهد کرد. چراغ های با کیفیت بالا در کنار حضور نور طبیعی می توانند ضمن افزایش رضایتمندی کارکنان، محیط دفتر را ایمن و روشن کنند.
_ عناصر دکوراتیو: یکی از نکاتی که در انواع طراحی داخلی دفترکار بدان توصیه می شد، افزودن عناصر دکوراتیو می باشد. به عنوان مثال شما می توانید بالای میز رسپشن دفتر کار خود را با لامپ های تزئینی برجسته تر ساخته و یا این که روی میز و مبلمان این بخش بخش را با مجسمع و گلدان های مختلف تزئین نمایید. حتی نصب یک پوستر و یا تابلوی نقاشی ساده و مینیمال می تواند به عنوان عنصر تزئینی، فضای دفتر شما را زیباتر سازد.
_ تهویه مناسب: شما باید اطمینان حاصل کنید که فضایی برای گردش و عبور هوا در محیط کار وجود دارد. وجود یک اتاق کار بدون پنجره علاوه بر این که جذابیتی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد باعث می شود تا کارمندان احساس خفگی داشته باشند. وجود یک یا چند پنجره در هر اتاق کار باعث می شود تا هوا در فضا جریان یابد. این امر باعث می شود تا افزون بر گردش هوا، نور طبیعی نیز به فضا برسد. همچنین کارشناسان توصیه می کنند جهت تهویه بهتر محیط کار، حتما یک یا چند گیاه طبیعی داخل اتاق ها قرا دهید.

هزینه دکوراسیون اداری

یکی از موضوعات مهم در بازسازی محیط کار که ذهن کارفرمایان را به خود مشغول می سازد، هزینه دکوراسیون اداری می باشد. همانطور که می دانید امروزه هزینه های مصالح و دستمزد اجرای آن ها رو به افزایش است و از طرفی هم کارفرمایان می خواهند پروژه های بازسازیشان با حداقل هزینه ها اجرا شده و در عین حال کیفیت لازم را داشته باشد. برخی به اشتباه تصور می کنند اگر طراحی و اجرای دکوراسیون را خودشان انجام دهند در هزینه های خود صرفه جویی کرده اند. در واقع این خلاف تصور عموم می باشد. اگر شما به تنهایی این موضوع مهم را به عهده بگیرید نه تنها در هزینه های خود صرفه جویی نکرده اید، بلکه ممکن است هزینه هایی دوبرابر را در صورت بروز خطا در کار پرداخت نمایید. بهترین کار این است که بازسازی دفتر کار خود رابه متخصصان آن بسپارید. زیرا آن ها تجربه و تخصص لازم را در طراحی و مهم تر از همه در اجرای دکوراسیون اداری دارند و نتیجه کار یک محیط اداری زیبا، جذاب و کابردی خواهد بود که بازدهی کار شما را بالا خواهد برد. شما هم می توانید جهت برآورد تقریبی هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون اداری خود با کارشناسان گروه معماری آوگون تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

خط معمار برای ایده گرفتن کاربران عزیز و گرامی مجموعه ای از جدیدترین انواع طراحی داخلی دفترکار را آماده ساخته و به اشتراک خواهد گذاشت. در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

همانطور که ملاحظه نمودید در این بخش خط معمار نکات مهم و ضروری در طراحی دفاتر اداری را شرح داده و شما را با انواع طراحی داخلی دفترکار آشنا ساخت. در ادامه مجموعه ای از جدیدترین و بهترین طراحی دفترکار در سراسر دنیا آشنا ساخت. اکنون شما می توانید از این نمونه طراحی داخلی دفترکار هایی که به اشتراک گذاشتیم مورد بررسی قرار داده و از آن ها برای طراحی محیط کاری آرام و زیبا الهام بگیرید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 170

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *