معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی

معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی

معماری و دکوراسیون داخلی ویلای کوهستانی

 در این بخش می خواهیم به کسانی که قصد دارند تا ویلایی را در یک منطقه سرد و کوهستانی داشته باشند نمونه ای مدرن و زیبا را معرفی کنیم. معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی که Old Pond Way نام دارد، یک اقامتگاه مدرن خانوادگی می باشد که از الگوی کلبه های ساده و ناهموار منطقه Morgal در شمال نروژ ، جایی که اجداد کارفرما از دهه ۱۹۵۰ برای تفریح و لذت بردن از طبیعت دور هم جمع می شدند، الهام گرفته شده است. این پروژه بر روی سایتی شیب دار به مساحت ۱۱ هزار متر که اطراف آن را درختان بلوط پوشش داده است، قرار دارد. موقعیت ساختمان به گونه ای می باشد که از یک سمت رو به چشم انداز طبیعت می باشد و از سمت دیگر می توانند از زیبایی منظره اسکی Snowmass بهره مند گردند.

برای ایجاد امنیت و حریم خصوصی طراخان سعی کردند تا این پروژه را در میان پوشش گیاهی و درختان قرار دهند تا دید از فضای بیرون را به حداقل برسانند. قرار گیری ساختمان در محور شرقی/ غربی، دیدگاه های اولیه از فضاهای داخلی را به حداکثر می رساند. عناصر برنامه از هم جدا می شوند تا آنها بتوانند با فرم های موجود سازگار شوند، در حالی که یک سقف شیب منحصر به فرد آنها را متحد می کند و به درجه ی طبیعی می رسد، به علاوه رابطه ساختمان با توپوگرافی موجود را نیز تقویت می کند.  این به چشم انداز اجازه می دهد که در زیر سقف و بین عناصر ساختمان برای ایجاد فضاهای بیرونی پوشش داده شود. در این مکان ها، فضاهای داخلی به چشم انداز گسترش می یابند، تجربه ی محل و معماری را با هم ترکیب می کنند.

حساسیت های سبک اسکاندیناوی به طور کامل در انتخاب مبلمان، جزئیات و محیط داخلی آرام مشهود است. صفحات عمودی ساخته از چوب شفافیت کیفیت را در لحظات به یادماندنی فراهم می سازد. این ویلای مسکونی در اصل به عنوان یک کلبه کوهستانی برای یک خانواده با یک اتاق خواب طراحی شده، برای زمانی که اعضای خانواده و میهمان حضور ندارند. اما فضای نشیمن این ساختمان ظرفیت حضور ۱۴ نفر را در هنگام برگزاری میهمانی دارد. از آن جا که صاحب خانه علاقه ای شدید به ایجاد آتش دارد فضاهای متعددی را در فضای داخلی برای جمع آوری چوب ایجاد کرده تا در زمان دلخواه برای آتش افروختن در داخل شومینه ها به آن ها دسترسی داشته باشد. ایجاد چنین فضایی علاوه بر دسترسی آسان بر زیبایی محیط داخلی می افزاید.

با توجه به شرایط آب و هوایی عمده متریال به کار رفته در طراحی داخلی ویلا چوب، سنگ، و بتن می باشد. طراح برای پوشش کف سالن از بتن اکسپوز استفاده کرده است. در عوض برای پوشش دیواره ها و سقف و همچنین نمای بیرونی ساختمان چوب را انتخاب کرده است. سنگ نیز به عنوان یک عنصر تزئینی در بخش های مختلف خانه به کار رفته است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی معماری و دکوراسیون ویلای کوهستانی

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Homedesignworld

تعداد بازدید: 3,364

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *