معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام ، کیارش میلانی نیا

معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام

معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام ، کیارش میلانی نیا

اطلاعات پروژه

معماری: شرکت طراحی پندار طرح کاریز

معمار مسئول: کیارش میلانی نیا

تیم طراحی: سارا میلانی نیا، آناهیتا فتحی آذر

موقعیت: ایران، تهران

مساحت: ۷۰۰۰ مترمربع

تعداد طبقات: ۱۷ طبقه

طراحی سازه: مهدی رشیدی

اجرای سازه: عبدالله پولادگر، پولاد صنعت پارس

طراحی تأسیسات مکانیک: سید هادی مصطفوی

سال آغاز پروژه: ۱۳۹۳

سال اتمام پروژه: ۱۳۹۷

عکاس: کیارش میلانی نیا

در این بخش خط معمار قصد دارد تا شما کاربران گرامی را با یکی دیگر از پروژه های معماری معاصر ایرانی آشنا سازد. این پروژه شامل معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام می باشد. این پروژه توسط کیارش میلانی نیا طراحی شده است. شرکت پندار طرح پاریز یک شرکت دانش بنیان است که توسط کیارش میلانی نیا و سارا میلانی نیا تأسیس شده و بیش از ۱۶ سال تجربه در طراحی معماری ، طراحی داخلی، طراحی چشم انداز و ساخت و ساز برای چندین پروژه محلی و بین المللی دارد.

شرح پروژه از زبان معمار

این پروژه به دلیل این که از سمت جنوب به بزرگراه محدود می شود و از سمت شمال در مجاور پارک قرار دارد، از موقعیت مکانی منحصر به فردی برخوردار است. مکانی که از نظر طرح توسعه شهری تهران بسیار قابل توجه است و کمتر ساختمانی را در تهران می توان یافت که از دو سو چشم انداز مناسبی این چنین داشته باشد. از طرفی دیگر، سوژه طراحی این پروژه که که مرکز درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی است، نیاز به اقدامات خاصی در زمینه حفظ حریم خصوصی و محرمانه بودن را داشت.

از این رو طراحان در طراحی پروژه با دو موضوع متناقض روبرو شدند. طراحان قصد داشتند در ضمن ایجاد حریم خصوصی برای بیماران، نور طبیعی را در فضای داخلی لحاظ کنند. در پروژه های مشابه، بیماران معمولاً در یک منطقه مرکزی جمع می شوند و ایستگاه های کاری (اتاق معاینه و غیره) در محیط اطراف قرار می گیرند. اما در این پروژه طراحان سعی کردند تا با قرار دادن اتاق های انتظار در مناطق جانبی، بهره برداری از چشم انداز و حفظ مناطق داخلی مطب و کلینیک های پزشکی عکس این موضوع را انجام دهند.

برای بهینه سازی استفاده از انرژی و کاهش سر و صدای آزادراه، این ساختمان به گونه ای کاملاً دو لایه طراحی شده است. از آنجا که محل اجرای این پروژه در مجاورت بزرگراه کردستان است، نمای اصلی از بزرگراه خواهد بود. همچنین با توجه به این که عابرین در هنگام حرکت این ساختمان را مشاهده می کنند، نمای پویایی بواسطه ادغام فرم مارپیچی DNA که با توجه به زمان، زاویه و فاصله ناظر تغییر می یابد، طراحی شده و روحیه تحقیقات بیوتکنولوژی پیشرفته این مرکز را توصیف می کند.

دیوارهای شیشه ای که مناطق خصوصی و سالن های انتظار را از هم جدا می کند، حکاکی شده است و این امکان را می دهد که نور روز در حالی که می تواند حریم خصوصی مناطق کار را حفظ کند، بگذرد و به فضای داخلی بتابد. از این رو کارکنان و پزشکان می توانند ساعات طولانی کار را در یک محیط دلپذیر و سرزنده سپری کنند.
در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی ماممعماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام

معماری مرکز باروری و درمان ناباروری و تحقیقات بیوتکنولوژی مام

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: kiamilani.com

تعداد بازدید: 1,578

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *