طراحی ساختمان با نمای هندسی در یزد، استودیو AWE

معماری یزد، نمای سنگی ساختمانطراحی ساختمان با نمای  هندسی در یزد، استودیو AWE

معماری: استودیوAWE

موقعیت: یزد، ایران

عکاس: محمد قوام الدینی

این ساختمان در یکی از مناطق استان یزد به نام کوچه بیوک، با الگو برداری از کلبه های روستایی به شکل هندسی و زاویه دار بنا شده است. کوچه بیوک محله ای نسبتا  ضعیفی است که فاقد طراحی معماری می باشد و بدین گونه که استودیو AWE تصمیم گرفتند که یک ساختمانی یکپارچه را در این محل طراحی کنند تا چشم انداز آن را ارتقا دهند. این ساخامان دارای دو طبقه می باشد و رو به زمین گندم کاری در روبروی آن واقع شده است، قرار دارد. این منطقه از بقایای یک زمین کشاورزی در گذشته بوده، و بدین ترتیب طراح سعی کرده است که کلبه های روستایی را به یاد آورد. چشم انداز پس زمینه روستایی با استفاده از شیب سقف مشخص می شود، در تضاد با ساختمان های مجاورش که در متراکمش محصور شده اند، قرار دارد.

این ساختمان شامل یک مجموعه از حجم های  هندسی می باشند که درفضای داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده اند. در طبقه بالا، حجم داخلی توسط یک بریدگی که فضای نشیمن را از راه پله جدا می سازد، محدود می شود. در این فضا اغلب با گیاهان پر تزئین می شود که از بیرون ساختمان مشاهده می شود. علاوه بر شکاف میان خطوط سقف، نما نیز توسط پنجره ها ازهم تفکیک می شود و این به ورود نور و هوای به فضای داخلی کمک می کند.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمان معماری یزد، نمای سنگی ساختمانپلان ها، دیاگرام، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: dezeen

تعداد بازدید: 5,954

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *