طراحی داخلی رستوران : سبک صنعتی و فضای زنده

طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران : سبک صنعتی و فضای زنده

امروزه سبک صنعتی را می توان فراگیرترین سبک ممکن برای طراحی فضاهایی نظیر کافی شاپ ، رستوران ، فضاهای اداری و تجاری دانست. امروزه سبک صنعتی مورد پسند طراحان و معماران و همینطور کارفرمایان است. از این روست که امروزه در سراسر دنیا فضاهایی که با سبک صنعتی طراحی و اجرا می شوند روز به روز گسترده تر می شوند.

فضای صنعتی دارای ویژگی های شاخص مربوط به خود است که در خلال بررسی طراحی داخلی رستوران مورد بررسی این بخش، به این ویژگی ها خواهیم پرداخت. این رستوران Charlie Pizza نام دارد و طراحی و اجرای آن توسط استودیو معماری لیتوانیایی In Arch صورت گرفته است.

از جمله ویژگی های سبک صنعتی می توان به استفاده از تاسیسات ساختمان به عنوان یک عنصر دکوراتیو نام برد. در این سبک، تاسیسات شامل تجهیرات تهویه، لوله کشی ها و … به صورت اکسپوز و نمایان مورد استفاده قرار می گیرد. به این عناصر دکوراتیو، طراحان سیستم نورپردازی و لایتینگ را اضافه می کنند و در نهایت به خروجی ای که در این رستوران مشاهده می نمایید، می رسند. البته این لوله ها و تجهیزات نیازی به خدمات تاسیساتی نظیر لوله بازکنی و … ندارند و فقط جنبه تزیین خواهند داشت 🙂

از جمله ویژگی های دیگر سبک صنعتی می توان به استفاده از متریال هایی نظیر آجر ، بتن اکسپوز و … اشاره نمود. شاید شما هم دیده باشید که در برخی کارها، آجر شوره زده و بسیار قدیمی بکار گرفته شده است. این آجر و این مدل استفاده از آن در فضاهای داخلی پیرو این ویژگی سبک صنعتی است. در رستوران Charlie Pizza شما می توانید این ویژگی ها را در بخش های مختلف مشاهده نمایید.

دیگر ویژگی گه اشاره به آن خالی از لطف نیست، استفاده از چارچوب های فلزی مشکی رنگ است. این نحوه کاربرد چارچوب یعنی ساده را نیز می توان در کارهای طراحی شده به سبک صنعتی مشاهده نمود.

ویژگی آخری که در عنوان نیز بدان اشاره شد و تمایل داریم آن را مورد بررسی قرار دهیم، استفاده از گیاه در این رستوران به صورت گسترده است. روی همین چارچوب های فلزی که آن را با نام وایر فریم (Wire Frame) می شناسند، گیاه سوار شده و علاوه بر ایجاد یک المان و عنصر دکوراتیو، فضا را کاملا زنده و پرنشاط نموده است.

در نهایت اینکه طراحی این رستوران یک کلاس درس برای تمامی طراحان و معماران علاقه مند است. ما سعی نمودیم به برخی نکات اشاره کنیم اما نکات بسیار دیگری وجود دارند که با بررسی تصاویر می توانید آنها را بررسی نمایید. با خط معمار همراه باشید.

طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران

طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران طراحی داخلی رستوران ، دکوراسیون داخلی رستوران

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,345

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *