تکمیل کلیسای ساگرادا فامیلیا اثر آنتونی گائودی پس از ۱۳۷ سال

تکمیل کلیسای ساگرادا فامیلیا اثر آنتونی گائودی پس از ۱۳۷ سال

مگر می شود که معمار بود و از ماجرای کلیسای ناتمام ساگرادا فامیلیا بی خبر بود! این ساختمان ناتمام به دست معمار نابغه بارسلونایی، آنتونی گائودی طراحی شد و عملیات ساخت آن در سال ۱۸۸۲ آغاز گردید. آنتونی گائودی را می توان نمادی برای شهر بارسلونا دانست. چرا که بسیاری از جاذبه های گردشگری این شهر را پایه گذاری نموده است. از قرار یکی از ساخته های گائودی یعنی همین کلیسای ساگرادا، نماد بین المللی شهر بارسلونا است و گردشگران این شهر را با این ساختمان نیمه تمام می شناسند! شهری که علاوه بر جذابیت های گسترده فوتبالی به دلیل وجود باشگاه فوتبال بارسلونا، جذابیت های معماری زیادی را در خود جای داده است.

پیش تر در وب سایت خط معمار، به بررسی جاذبه های گردشگری معماری شهر بارسلونا پرداخته ایم و ۲۳ اثر معماری که برخی از آنها ساخته دست آنتونی گائودی هستند را برشمرده ایم. از طریق لینک زیر می توانید این جاذبه های گردشکری معماری را مشاهده نمایید:

آرک دیلی: ۲۳ اثر معماری شهر بارسلونا که باید دید

گائودی سالهای آخر عمر خود را صرف ساخت این کلیسا نمود اما با مرگ این معمار، این پروژه نیمه کاره ماند و اما امسال یعنی در سال ۲۰۱۹ میلادی، پس از سالها ساخت و ساز غیرقانونی، شهرداری بارسلونا، مجوز اتمام کار این کلیسا را صادر نمود. مجوزی که طی آن به پیمانکار تا سال ۲۰۲۶ برای اتمام این پروژه زمان داده شده است.

جالب است بدانید، بر اساس اسناد، در سال ۱۸۸۵ مجوزی برای ساخت این کلیسا صادر شد که بر روی برگه های ساخت این ساختمان و پلان ها، می توان امضای گائودی را مشاهده نمود. جالب تر آنکه در سال ۲۰۱۶ پس از بررسی های صورت گرفته، مشخص شد که مجوز ساخت این کلیسا هیچ گاه از سوی شهرداری بارسلونا صادر نشده بوده است!

در هر حال کلیسای ساگرادا در حال حاضر یکی از جاذبه های گردشگری مهم شهر بارسلوناست که سالانه ۴ میلیون نفر گردشگر از آن بازدید می کنند. نکته ای که در این میان به چشم می خورد این است که آیا باید این کلیسای ناتمام را به حال خود رها کرد و یا باید ساخت آن را پس از گذشت بیش از یک قرن به پایان رساند. به نظر می رسد نیمه کاره ماندن کار ساخت کلیسا و کارهای غیرمجاز در حدود یک قرن، یکی از عوامل موثر بر جذابینت این کلیسا بوده است. چرا که ساخت هیچ ساختمانی به این اندازه طور نخواهد کشید و همین موضوع، گردشگران را راهی این منطقه می نماید تا خود به بررسی دلیل این موضوه بپردازند.

با اتمام کار ساخت و ساز ساگرادا، داستان ساخت این کلیسای عجیب به خاطره تبدیل خواهد شد. در ادامه می توانید مراحل ساخت و تکمیل این ساختمان را مشاهده نمایید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا کلیسای ساگرادا فامیلیا

تحریریه خط معمار

منبع: DesignBoom

تعداد بازدید: 798

3 دیدگاه‌

  1. Morteza گفت:

    از عجایب دنیاست

  2. Morteza گفت:

    چگونه بلیت ورودیه بدون کردی کارت تهیه کنم

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *