کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره

کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره

کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره

چیدمان آشپزخانه به گونه ای است که با چیدمان کانتر، کابینت ها و سایر اجزای آشپزخانه شکل می گیرد. هنگام دکوراسیون آشپزخانه و انتخاب کابینت ها و سایر اجزای آشپزخانه، آن چیزی که در درجه اول اهمیت قرار می گیرد، طرح کلی فضای آشپزخانه می باشد. برای آشپزخانه ها پنج طرح کلی وجود دارد که عبارتند از: U، G، L، single و Galley . در حالی که با طراحی پلان می توان آشپزخانه های جادارتری و کارآمدتری را طراحی کرد، با چیدمان کابینت ها و سایر اشای می توان به تقویت این فضای پرداخت. بسته به اندازه کلی آشپزخانه شما یک جزیره آشپزخانه می تواند به محیط اضافه شود و فضای بیش تری را برای ذخیره سازی پیش رو داشت. در این میان فضای میان کابینت ها و جزیره آشپزخانه بسیار مهم است، زیرا طراح در این صورت می تواند تصمیم بگیرد که چه اندازه ای را برای جزیره در نظر داشته باشد. جزیره های آشپزخانه می توانند در شکل های مختلف به اجرا در آیند و شما در انتخاب فرم آن هیچ گونه محدودیتی ندارید. در یک نگاه کلی می توان گفت که جزیره آشپزخانه برای اهداف مختلفی به کارمی روند. 

بر طبق نظر سنجی انجمن ملی سازندگان ساختمان، بیش از ۷۰% خریداران خواهان جزیره در آشپزخانه هستند و در میان آن ها ۵۰% ، وجود آن را ضروری می دانند. به این ترتیب در ادامه ایده هایی را در راستای کابینت آشپزخانه جزیره برای کاربران گرامی ارائه خواهیم داد.

یک قانون مطلوب برای آشپزخانه های محصور، قرار دادن آن در مرکز فضا می باشد. یکی از مزایای قرارگیری جزیره در مرکز این است که از همه طرف به اندازه یکسان قابل دسترسی است و مانعی برای عبور افراد نخواهد بود. اما این موقعیت قرارگیری ممکن است که برای همه آشپزخانه ها به خوبی کار نکند. اندازه و شکل جزیره نیز با توجه به چیدمان آشپزخانه تعیین می شود، سعی کنید حداقل ۹۰ الی ۱۲۰ سانتی متر میان کابینت ها و جزیره فاصله ایجاد کنید تا افراد به آسانی بتوانند در میان آن ها حرکت کنند. خط معمار در این بخش چندین ایده های متفاوت از ایجاد حداکثر فضای کانتر گرفته تا فضای کافی برای قراردادن صندلی ها، در جزیره آشپزخانه ارائه خواهد داد که به شما کمک می کند تا از آن بیش ترین بهره را ببرید.

ایده های برتر جزیره آشپزخانه

افزودن بیش تر فضای کانتر: سعی کنید تا با استفاده از جزیره آشپزخانه، سطح آن را تا امکان ساده نگه دارید تا بتوانید فضای کانتر را در آشپزخانه خود افزایش دهید. داشتن فضای بیش تری کانتر مزایای بسیاری دارد که می توان به نمونه های زیر اشاره کرد: فضای بیش تری برای آماده سازی غذا، افراد بیش تری می توانند در آن بخش فعالیت کنند و در آنجا به  سرو غذا بپردازند. شما می توانید با استفاده از رنگ و یا متریال مختلف در جزیره های آشپزخانه تضاد ایجاد کنید. برای مثال اگر سطح کانتر را سفید در نظر می گیرید، می توانید بدنه آن ها را با سطوح مشکی و یا چوبی بپوشانید.

فضای بیش تر برای نشستن: اینکه فضای شما کوچک است و نمی توانید میز غذاخوری را در بخش غذاخوری قرار دهید، جزیره های آشپزخانه می توانند به فضایی برای غذاخوری در آشپزخانه تبدیل شوند. بدین ترتیب جزیره ها راهی آسان برای افزایش کارآیی و ایجاد فضای عمومی برای هر دو میهمانی و آشپزی می باشند.

افزودن انواع وسایل و لوازم خانگی: قرار دادن سینک ظرف شویی و یا اجاق گاز در سطح جزیره یکی از راه های صرفه جویی در فضای آشپزخانه ها می باشد. باید در نظر داشته باشید که نصب آین گونه قطعات کمی مشکل می باشد، بنابراین باید به جزئیاتی چون تهویه و لوله کشی آن توجه داشته باشید.

آن را در چند سطح ایجاد کنید: با ایجاد تغییر در ارتفاع جزیره خود، می توانید فضا را پویاتر سازید. استفاده از جزیره برای مقاصد مختلف، مانند غذا خوردن و آماده سازی غذا، کارایی جزیره را به حداکثر می رساند و باعث می شود تا دو فضا کاملا متفاوت از هم ایجاد شود. برای مثال می توانید در یک سطح سینک و یا اجاق گاز را قرار دهید و در سطح بالاتر آن فضای غذاخوری را ایجاد کنید.

ایجاد فضای بیش تر برای ذخیره سازی: جزیره به علاوه راهی برای افزودن فضای بیش تر و جلوگیری از ایجاد بی نظمی آشپزخانه با استفاده از ایجاد کمد و کشو و قفسه می باشد.

استفاده از فضای بالای آن : شما می توانید از فضای بالای جزیره آشپزخانه خود برای قرار دادن اشیا و ظروف استفاده کنید. همچنین اگر در سطح آن اجاق گاز را قرار می دهید می توانید در بالای آن هود را به صورت معلق نصب کنید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره دعوت می نماید.

کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیرهکابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره کابینت آشپزخانه هایگلاس جزیره

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 5,670

۱ دیدگاه

  1. گیج میلگرد گفت:

    با این طراحی فضای آشپزخونه هم بزرگتر به نظر میرسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *