چگونه رنگ مناسب اتاق خواب کوچک را انتخاب کنیم؟

رنگ مناسب اتاق خواب کوچک

چگونه رنگ مناسب اتاق خواب کوچک را انتخاب کنیم؟

اتاق خواب فضایی برای استراحت افراد می باشد. این فضا همانند پناهگاهی برای آرامش افراد است، بنابراین باید حسی از آرامش را به افراد منتقل کند. یکی از راه های انتقال چنین حسی از آرامش در این فضای دنج و آرام در اتاق خواب، استفاده از رنگ مناسب می باشد. از طرفی دیگر نیز با توجه به متراژ کم آپارتمان ها، فضاهای خصوصی کوچک تر از پیش شده اند. بنابراین افراد برای انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب کوچک باید حساسیت بیش تری به خرج دهند. در ادامه خط معمار مطالبی راجع به انتخاب رنگ مناسب برای دکوراسیون اتاق خواب شرح خواهد داد. شما می توانید با استفاده از این مطالب به درستی رنگ اتاق خواب خود را انتخاب کنید. رنگ های سرد از دسته رنگ هایی هستند که افراد معمولا برای اتاق خواب خود انتخاب می کنند. این طیف های رنگی برای کاهش استرس و تشویش، افزایش آرامش و حتی ایجاد فضای گسترده تر کمک می کند.

بنفش کمرنگ: این رنگ برای کاهش میزان استرس مناسب می باشد. برخلاف بنفش تیره که حسی از ترس و تشویش را ایجاد می کند، طیف روشن آن آرامش را به همراه می آورد.

سبز روشن: رنگ سبز بهترین  گزینه برای این فضا می باشد، زیرا هر دو عنصر سرد و گرم را به طور همزمان در خود دارد. این رنگ علاوه بر ایجاد آرامش، باعث می شود تا فضای اتاق خنک و مطبوع به نظر برسد. سبز به عنوان رنگی از طبیعت آرامش و رضایت را به همراه می آورد. 

آبی روشن: بر اساس تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که طیف آبی روشن، حسی از آرامش و تسکین را برای افراد به همراه می آورد. گفته می شود که این رنگ ضربان قلب را کاهش می دهد و همچنین فشار خون را نیز کاهش می دهد و برای آرامش مناسب می باشد. این رنگ روشنی روز و آسمان را منعکس می کند.

خاکستری روشن: خاکستری روشن نیز از دسته رنگ هایی است که آرامش را در اتاق خواب ایجاد می کند. همچنین با توجه به این که این رنگ خنثی می باشد، به سادگی می توان را با سایر رنگ ها هماهنگ کرد.

استفاده از رنگ هایی که مطرح کردیم، علاوه بر ایجاد آرامش در اتاق خواب به بزرگتر دیده شدن فضا کمک می کند. اما در ادامه به این می پردازیم که در چنین اتاق هایی چه رنگ هایی را نباید به کار ببریم.

سفید: ممکن است رنگ سفید یک رنگ مناسب برای یک اتاق کوچک به نظر برسد زیرا می تواند گوشه های تیره را روشن کند و نور را در اطراف خود منعکس کند. تصور مرسومی که بهترین رنگ برای فضاهای کوچک سفید است، امروزه با یک مجموعه پالت رنگی نامحدود جایگزین شده است. رنگ سفید در اتاق می تواند آن جا را برجسته تر نسبت به سایر بخش ها جلوه دهد. اما ممکن است که نتیجه ای برعکس نیز داشته باشد.

رنگ های خنثی و خاموش: رنگ های خنثی رنگ برای فضاهای کوچک فوق العاده هستند. در حالی که شما محدود به استفاده از رنگ های خنثی  نیستید ، می فهمید که رنگ خنثی مناسب می تواند یک اتاق کوچک را به دلیل سادگی آن جادارتر جلوه دهد. اما همیشه این طور عمل نمی کند. استفاده از رنگ های خنثی و تاریک باعث می شود تا فضا کوچک . تاریک تر به نظر برسد. توصیه می شود که به دنبال رنگ های خنثی گرم باشید که نور را در فضای اتاق منعکس می کند.

قرمز: رنگ قرمز رنگی زیبا و شگفت انگیز می باشد و سال هاست که این رنگ به عنوان رنگ محبوب در سالن غذاخوری به کار می رود. اما حقیقت راجع به این رنگ این است که برای فضاهای کوچک اصلا مناسب نمی باشد. استفاده از قرمز در اتاق خواب کوچک باعث می شود  تا فضا گرم تر به نشر برسد و میزان استرس و تشویش را افزایش دهد. 

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک رنگ مناسب اتاق خواب کوچک

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,635

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *