فروشگاه سلامت کودک| طراحی و معماری  Alda Ly

فروشگاه سلامت کودک| طراحی و معماری  Alda Ly

طراحی داخلی فروشگاه

مرکز سلامت کودک| طراحی و معماری  Alda Ly

شرح پروژه:

دفتر طراحی و معماری Alda Ly فضای جدیدی را برای فروشگاه برند Healthybaby، شرکت مراقبت از نوزاد با تمرکز بر سلامت رشد طراحی کرده است. نمایشگاه و فضای بازی تجربی که در خیابان وارن در محله ترایبکا شهر نیویورک واقع شده است، پشتیبانی و پناهگاهی را برای والدین جدید با فضای بازی کودک، اتاق مادر، نمایش پوشک، اتاق تعویض پوشک و سالن استراحت والدین، و همچنین نمایش محصول و میزبانی رویدادها فراهم می کند.

طراحی ALA ریشه در ماموریت Healthybaby برای محافظت، غنی سازی و حمایت از پتانسیل کامل هر کودک دارد. این طرح از طریق مجموعه ای از محیط های تو در تو، با الهام از ایده خانه به عنوان یک لانه، شامل فضاهای صمیمی که رشد را پرورش داده و حمایت می کند، اجرا می شود. این معماری به‌عنوان مجموعه‌ای از فضاهای عجیب و غریب و راحت طراحی شده است که مهمان‌ ها را احاطه می‌کند و به آن‌ ها اجازه می‌ دهد تا ارتباطات عمیق‌ تری بین کودک و جامعه ایجاد کنند و محصولات را در یک محیط حمایتی تجربه کنند.

چهار منطقه برنامه‌ ای متمایز – منطقه بازی کودک، اتاق مادر، ایستگاه تعویض پوشک و فضای استراحت – با صفحه‌ های منحنی ساخته شده از لوله‌ های مقوایی که روی یک قاب منحنی برش سفارشی برای ایجاد محیط‌ های تو در تو تنظیم شده‌ اند، تعریف می‌ شوند. این صفحه نمایش ها که با در نظر گرفتن پایداری و انعطاف پذیری طراحی شده اند، به راحتی می توانند جدا شوند و در طول زمان دوباره پیکربندی شوند. این فضا با یک فرش سبز روشن و پر جنب و جوش شبیه به چمن، و سقفی با رنگ آبی آسمانی با نصب ابر مانند، طبیعت و پایداری را به یاد می آورد که اصول اصلی برند Healthybaby است.

گرافیک‌هایی که داستان Healthybaby و محصولات آن را روایت می‌کنند، بازدیدکننده را در تمام فضا هدایت می‌ کنند. هنگامی که والدین و فرزندان وارد می شوند، یک دیوار گرافیکی که لحظات کلیدی برند را به تصویر می کشد، شما را به محل مهمان نوازی هدایت می کند و تنقلات ارائه می دهد. در سمت راست، منطقه بازی کودک است، اولین فضایی که آنها با آن روبرو می شوند و بر فعالیت های بازی برای تقویت رشد مغز تمرکز می کند. در امتداد محیط، یک جا کفشی سفارشی به شکل شیبدار وجود دارد که وظیفه سه گانه را به عنوان مانع ایمنی کودک، صندلی اضافی برای والدین، و منطقه زمانی شکم برای نوزادان دارد.

این منطقه توسط یک سری لوله‌ های عمودی موج‌ دار احاطه شده است که دریچه‌ های دید کودکان را برای نگاه کردن به بیرون تا سطح خیابان و همچنین لنزهای کالیدوسکوپی در خود جای داده است. منطقه بازی کودک همچنین دارای یک بیان سه بعدی بزرگ از الگوی موج امضای شرکت بر روی دیوار است. هر بخش از موج با مواد لمسی مختلف ساخته شده است، مانند چرم مصنوعی، نوار چسب، لاستیک، کاغذ سنباده، بوکل و آینه که تعامل را تشویق می کند. بخش‌ های پایین‌تر با قاب عمیق‌ تری طراحی شده‌ اند که به کودکان نوپا این امکان را می‌ دهد تا در امتداد دیوار حرکت کنند.

بیشتر در این فضا اتاق مادر قرار دارد: فضایی صمیمی با دو صندلی که مادران می توانند هنگام شیر دادن یا پمپاژ کردن با دوست خود بنشینند. فراتر از اتاق مادر، یک ایستگاه تعویض پوشک با طراحی سفارشی پوشک‌ ها را به نمایش می‌ گذارد و یک دیوار مجاور با توده‌ های خمیده به شکل موج، مجموعه کاملی از محصولات مراقبت از پوست، دوران بارداری و پاک‌ کننده را به نمایش می‌ گذارد. این دیوار همچنین پارکینگ کالسکه را پنهان می کند و آن را به خوبی از سر راه دور می کند. در نهایت، یک فضای استراحت عمومی در پشت فضا قرار دارد و برای والدین برای جمع آوری، میزبانی رویداد های کوچک و ارتباط با جامعه بزرگتر تنظیم شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از این مجموعه دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: www.archilovers.com

تعداد بازدید: 78

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *