چوب بتن و شیشه در معماری ویلای کرونبول

چوب بتن و شیشه در معماری ویلای کرونبول

چوب بتن و شیشه در معماری ویلای کرونبول

چوب بتن و شیشه در معماری ویلای کرونبول واقع در آلمان در محله‌ ای آرام، مشرف به بخش آلمانی دریاچه کنستنس، بین مزرعه‌ ای زیبا از آفتابگردان و باغ سیب در امتداد کل قسمت پشتی سایت قرار دارد. این پروژه از طریق طراحی یک خانه سه طبقه برای مشتریان آن بهینه شده است. در ادامه این مقاله به بررسی و شرح ویژگی های این پروژه می پردازیم.

محوطه سازی

یک باغچه محوطه سازی شده که کف زیرزمین را می‌ پوشاند و یک باغ وسیع و سرسبز را ارائه می‌ دهد، که با چشم‌ انداز اطراف ترکیب شده است. با پوشش دادن کمترین حجم در زمین، فضاهای سرگرمی در خارج باغ، استخر و درختان موجود، یک هم افزایی طبیعی ایجاد کرده اند. زیرزمین شامل بخش های زیادی است. گاراژ، انبار شراب، اتاق سرگرمی، فضای سلامتی و سونا. هدف طراحی پایه پوشش گیاهی، ظاهر سه طبقه خانه را به حداقل می رساند، و ژست قابل توجهی را به روش بافت همسایه ارائه می دهد.

بتن و شیشه در طراحی نما ویلا

بر خلاف پایه طبیعی، سطح میانی شامل حجم های متعددی است که در بتن تکمیل شده است که فضای خالی باز برای فضاهای زندگی در بین آن ایجاد می کند. نماهای شیشه ای به عنوان پانل های شفاف بزرگ طراحی شده اند که شکاف های بین حجم های بتنی را پر می کنند و نماهای مختلف دریاچه و مزارع را قاب می کنند. به منظور دستیابی به حداکثر شفافیت بدون هیچ گونه مانعی نسبت به نمای دریاچه، پانل های پنجره در داخل یک جیب مخفی در یکی از حجم های بتنی می لغزند. این باز بودن سخاوتمندانه یک گفتگوی بصری بین داخل و خارج از خانه ایجاد می کند.

حجم های مثلثی چوبی

حجم چوبی بالایی شکل مثلثی خود را از سه نمای اصلی خانه گرفته است. دریاچه، مزرعه آفتابگردان و باغ سیب. شکل مثلثی بر فراز حجم های بتنی، با اتاق خواب اصلی و پنجره گوشه آن به سمت غروب جادویی دریاچه کنستنس می نگرد. باله های چوبی که اطراف نما را می پوشانند به شرایط طبیعی سایت از جمله نماها، محافظت در برابر نور خورشید و حریم خصوصی احترام می گذارند و آن را بهبود می بخشند. اقامتگاه کرونبول هویت متمایز خود را نسبت به ساختمان های اطراف دارد. در رابطه نزدیک با مزارع اطراف شکل گرفته است، حضوری آرام و در عین حال مطمئن در همسایگی خود دارد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه چوب بتن و شیشه در معماری ویلای کرونبول دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 336

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *