چه نکاتی را دیزاین آشپزخانه کوچک باید در نظر گرفت!


دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی

چه نکاتی را دیزاین آشپزخانه کوچک باید در نظر گرفت!

در این بخش قصد داریم به نکاتی راجع به دیزاین آشپزخانه کوچک بپردازیم. همانطور که می دانید آشپزخانه فضایی برای پخت و پز، غذاخوردن، گپ زدن و لذت بردن است، به همین دلیل به عنوان یکی از بخش های مهم و جدایی ناپذیر از یک خانه شناخته شده است. بدین ترتیب دکوراسیون آشپزخانه باید به گونه ای باشد که این فضا را به فضای خاطره انگیز برای افراد تبدیل سازد. با توجه به این که امروزه آپارتمان ها دارای متراژی کوچک می باشند، به ناچار فضای آشپزخانه نیز کوچک می شود. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آن را دیزاین کرد و زیبایی بدان زیبایی بخشید. آشپزخانه های کوچک می توانند به راحتی در مقابل همتایان بزرگتر خود در یک آشپز بایستند تا غذاهای بزرگ و طعم های دلچسب تولید کنند ، و از نظر طراحی آشپزخانه تفاوتی قائل نمی شوند. در این راستا خط معمار در این بخش قصد دارد تا به شما کاربران گرامی شرح دهد تا چه نکاتی را در دیزاین آشپزخانه کوچک باید در نظر داشت.

استفاده از رنگ های روشن

به کاربردن رنگ های تیره در فضاهای کوچک باعث می شود تا کوچک تر به نظر برسند، بنابراین باید سعی کنید تا در انتخاب رنگ دیواره ها و کابینت ها در آشپزخانه دقت کافی داشته باشید. اما اگر قصد دارید تا رنگ های تیره را برای کابینت های خود به کار ببرید، حداقل سعی کنید که دیواره ها را با رنگ روشن رنگ آمیزی کنید. به علاوه می توانید از نورپردازی مناسب نیز استفاده کنید. نورپردازی به جا و درست باعث می شود آشپزخانه های کوچک حتی بدون در نظر گرفتن رنگ دیواره ها بزرگ تر از حد معمول به نظر برسند. برای ایجاد تأثیر بیش تر می توانید از لامپ های LED در زیر شلف ها و کابینت ها استفاده کنید. در نتیجه اگر برایتان مقدور است از رنگ های روشن و ملایم استفاده کنید.

استفاده از پس زمینه برجسته

همیشه به یاد داشته باشید: این آشپزخانه شما است ، بنابراین فضایی پر از وسایل مورد علاقه خود را ایجاد کنید که سبک شخصی شما را نشان می دهد. تزئین آشپزخانه های کوچک می تواند چالش برانگیز باشد ؛ ممکن است همیشه فضای زیادی برای کار یا تنظیم مجدد عناصر اصلی مبلمان مانند چرخ دستی و جزیره  آشپزخانه نداشته باشید. در عوض شما می توانید با استفاده از پس زمینه برجسته و خاص در پشت اجاق گاز و سینک ظرف شویی این کمبود را جبران سازید. ایجاد بک گراند فضای خالی زیادی نیاز ندارد ، اما طراحی مناسب آن می تواند فوراً تصویری از سرزندگی به آشپزخانه شما بیفزاید. از یک الگوی جسورانه استفاده کنید تا انرژی تازه ای را در فضای آشپزی خود وارد کنید یا با یک الگوی معاصر با رنگ های خنثی پیش بروید تا یک آشپزخانه سنتی خود را به روز کنید.

استفاده از شلف برای افزودن فضای ذخیره سازی

یک قفسه اضافی بین کابینت یا بالاتر از سینک ظرف شویی آشپزخانه اضافه کنید تا فضای ذخیره سازی اضافی برای قرار دادن اشیای اضافی خود داشته باشید. باوچود این سعی کنید که از به کار گیری بیش از حد آن بپرهیزید، زیرا هرچقدر فضاهای کوچک تر خلوت تر باشند مرتب تر به نظر می رسند.

افزودن رنگ

برای تکمیل زیبایی فضای کوچک آشپزخانه خود از رنگ و الگوهای رنگی استفاده کنید. اگر در آشپزخانه خود دیواره ای دارید که در معرض دید است، آن را با یکی از تنالیته های رنگی درخشان رنگ آمیزی کنید. رنگ به فضا زیبایی منحصر به فردی می بخشد. حتی اگر فضای کافی برای رنگ آمیزی ندارید می توانید از کاغذ های چاپی بر روی پنجره ها و حتی فرش های رنگی برای پوشش کف فضا استفاده کنید.

آویزان کردن برخی از ظروف

برخی از ظروف آشپزخانه همچون قابلمه ها فضاهای زیادی را در کابینت ها اشغال می کنند. بنابراین می توانید یک قفسه در سطح بالایی آشپزخانه برای آن ها در نظر بگیرید و یا حتی می توانید آن ها را در فضایی معین آویزان کنید. اما سعی کنید آن ها را در ارتفاعی قرار دهید که به سادگی قابل دسترس باشند.

نصب تابلوهای هنری

 آویز کردن کارهای هنری روی دیوارهای شما روشی آسان برای شخصی سازی فضای شماست. یک نقاشی معاصر را انتخاب کنید که توجه شما را جلب کند ، یا ترکیبی از آگالری عکسهای شخصی را آویزان کنید. فقط یک رنگ یا سبک از قاب را برای متحد کردن گروه انتخاب کنید و همه آن را به هم گره بزنید. چه یک قطعه بزرگ و چه مجموعه کوچکتر را انتخاب کنید ، ایجاد یک نقطه کانونی بزرگ باعث ایجاد شگفتی در یک آشپزخانه کوچک می شود ، زیرا چشم شما را به این فکر می اندازد که فضا بزرگتر از آن است.

حذف درب های کابینت

درب های کابینت گاهی اوقات منجر می شوند تا فضا بسته تر به نظر برسند. بدین ترتیب می توان با حذف درب ها کمک کنید تا فضای کوچک آشپزخانه شما بزرگتر از حد معمول خود جلوه کند. همچنین شما می توانید فضای داخلی کابینت ها را رنگ آمیزی کرده و به فضای آشپزخانه عمق دهید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دعوت می نماید.

دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی

در این بخش به دیزاین آشپزخانه کوچک ایرانی پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,288

۱ دیدگاه

  1. بی نام گفت:

    الهام بخش بود
    تشکر از تهیه و انتشار مطلب

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *