ویلای یک طبقه مدرن و دوستدار طبیعت

ویلای یک طبقه مدرن

ویلای یک طبقه مدرن

این پروژه متعلق به معماری ویلای مدرن با قابلیت هایی متناسب با شرایط آب و هوایی که در آن قرار گرفته است می باشد. این ویلا یک خانه دوستدار محیط زیست گرمسیری است که توسط Alberto Zavala Arquitectos در تاباسکو، مکزیک طراحی شده است. شرایط آب و هوایی در منطقه، توپوگرافی و پوشش گیاهی موجود، همه به عنوان عناصر کلیدی در ایجاد این پروژه دوستدار محیط زیست عمل کردند. این زمین در یک منطقه گرمسیری با پوشش گیاهی سرسبز در حومه شهر قرار دارد که یک درجه نزولی از سطح خیابان بالایی تا باغ عقبی که در مجاورت زمین گلف قرار دارد تشکیل می دهد. در ادامه این مقاله به معرفی ویژگی های این ویلای مدرن خواهیم پرداخت.

قلب پروژه معماری گرمسیری

در طرح، یک درخت منفرد (Guazuma ulmifolia یا بیشتر به نام نارون هندی غربی یا سدر خلیج شناخته می شود) بومی آمریکایی استوایی با ابعاد و ویژگی های بسیار قابل مشاهده وجود دارد. شکل اصلی که طرح را تشکیل می دهد شامل یک سری منشورهای تکان دهنده در راستای توپوگرافی طبیعی زمین و همچنین قرار دادن درخت به عنوان نقطه کانونی یا قلب پروژه است.

معماری گرمسیری با کنار هم قرار دادن فضاهای داخلی منشوری با مناطقی که تا حدی بیرون و باز هستند مانند تراس‌ ها، باغ‌ ها، فواره‌ ها، استخر و راه پله‌ های پرپیچ‌ روباز آشکار می‌ شود. اتاق‌ های خانه به هم می‌ رسند و یک گذرگاه طبقه‌ بندی شده پدید می‌ آید که برای لحظه‌ ای درک مرزهای موجود بین فضاهای داخلی و خارجی را از بین می‌ برد. عناصر طبیعی و همچنین عناصر منطقه به طور بهینه برای باز کردن چشم اندازهای افق سبز و بستن مناطقی که بیشترین نور خورشید را دارند، مانند مناطق جنوب و غرب، استفاده می شود. به همین ترتیب، لبه‌ های بتنی و مناطقی از نوع آلاچیق منبعی برای محافظت در برابر نور مستقیم خورشید و ایجاد محیط‌ های نور و سایه جالب هستند.

استراتژی های زیست اقلیمی

استراتژی‌ های زیست‌ اقلیمی مانند تهویه متقابل با استفاده از سیستم ترکیبی از پنجره‌ های لوور دار و پنجره‌ های شیشه‌ ای کشویی دو جداره (سیستم Duovent) با راه کارهایی برای کاهش تابش خورشیدی در همه مناطق اجرا شده اند.  پنل های خورشیدی بر روی سقف قرار داده شده تا انرژی های تجدید پذیر و پاک تولید شوند. تا آنجایی که روش ساخت در سرتاسر خانه بکار می رود، در تمام دیوارها از بلوک های بتنی هوا کش استفاده شده و از دال های پیش ساخته نیز استفاده شده است که در نتیجه عایق حرارتی و ارزش صوتی بالا در طول زمان منجر به پتانسیل صرفه جویی در انرژی می شود. روشنایی سراسر خانه ۹۰٪ LED است، با سنسورهای داخلی صرفه جویی در انرژی و سیستم جامع اتوماسیون خانگی.

متریال های مناسب

پالت مواد مورد استفاده برای ادغام طبیعی و گرم با محیط سبز اطراف طراحی شده است، این امر با معرفی چوب استوایی، استفاده از تراورتن برای کفپوش بیرونی، طراحی منظر با استفاده از پوشش گیاهی بومی، استفاده از سنگ رودخانه ای منطقه ای در برخی از موارد انجام می شود. دیوارهای بیرونی، و همچنین گنجاندن آبنماهای داخلی برای خنک شدن و ایجاد حس آرامش و آرامش.

 در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه ویلای یک طبقه مدرن و دوستدار طبیعت دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 403

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *