طراحی نما و فضای داخلی دفتر کار بر اساس فرم محصول

طراحی نما و فضای داخلی دفتر کار بر اساس فرم محصول

طراحی نما و فضای داخلی دفتر کار بر اساس فرم محصول

فضای کار محیطی است که افراد در آن وقت بسیاری را می گذرانند. ضمن اینکه نیازمند تمرکز لازم برای فعالیت روزانه خود می باشند. طراحی داخلی دفتر کار متناسب با موضوع و قرایند کاری حاکم بر روند کار و ایجاد حس آرامش خاطر را در کارکنان ایجاد می کند. بنابراین این روزها بسیار مورد توجه کارفرمایان قرار دارد. در این مقاله نمونه ای از دفتر کار برای معرفی انتخاب شده که ایده اصلی طراحی نما و فضای داخلی دفتر کار بر اساس فرم محصول تولید شده در این مجموعه انتخاب و طراحی شده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ایده اصلی طراحی نما

مفهوم ساختمان این مجموعه با در نظر گرفتن فعالیت اصلی شرکت، یعنی تولید ماشین آلات نانوایی و شیرینی پزی که خمیر نان و شیرینی تولید می کند، ایجاد شده است. این ایده پشت نقطه شروع ترکیب نمای ما بود. طراحان طی مشاهده خود که خمیر یک الگوی آلولولار ارائه می دهد، تصمیم گرفتند آن را در “ساخت” طراحی نمای خود پیاده سازی کنند.

سه فضای مهم در ساختمان اصلی بر روی آلوئولوها بیرون زده است، اتاق تمرین که بیهوده بیرون زده است، سالن ورودی فرورفته و اتاق جلسه با چرخشی به شکل، به طوری که از نظر بصری و با موقعیت کارخانه قدیمی یکپارچه شود. امکانات با توجه به ساختار فضای داخلی، از یک ماتریس موجود توسعه یافته است، زیرا شرکت حدود ۴۰ سال است که برای بازار کار می کند. این عامل در بهینه سازی و سازماندهی طرح اولیه بسیار مهم بوده است.

بخش های پروژه

ما می توانیم پروژه را در ۶ بخش هسته ای مشخص کنیم:

  • بخش اول: منطقه اداری
  • بخش دوم: منطقه تولید
  • بخش سوم: منطقه ذخیره سازی
  • بخش چهارم: انبار محصول نهایی
  • بخش پنجم: منطقه حمل و نقل و منطقه پذیرش مواد خام
  • بخش ششم، آسیاب، تراشکاری: منطقه جوش و رنگ آمیزی.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی نما و فضای داخلی دفتر کار بر اساس فرم محصول دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگرنده: ماریه عطایی

شرکت معمار آوگون

منبع: homeworlddesign

تعداد بازدید: 150

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *