نیازهای خانواده در طراحی داخلی آپارتمان

نیازهای خانواده در طراحی داخلی آپارتمان

نیازهای خانواده در طراحی داخلی آپارتمان

خانه مکان امن خانواده است. جایی که اعضای خانواد فارق از تمام مسائل و مشکلات و هیجاناتی که در بیرون تجربه می کنند در آن به آرامش و امنیت می رسند. نیازهای خانواده در طراحی داخلی آپارتمان ، مسئله اصلی در طراحی داخلی آپارتمانی است که در این مقاله در پی شرح و بررسی آن هستیم.

در طراحی داخلی آپارتمان این پروژه طراح طی اولین مالاقات خود با این زوج در مورد نیازهای خانه، عملکرد، رویاها و تنظیم بودجه صحبت شده و به جمع بندی رسیدند. در این مرحله همه چیز امکان پذیر است و طراح به تمام خواسته های مشتریان گوش می دهد و مهمتر از همه، به آنچه که آنها نمی گویند گوش می کند. به این ترتیب می تواند با حفظ حرفه ای بودن و بودجه مناسب برای خانواده راه حل ها و جایگزین های دقیقی برای رویای خانواده ارائه دهد. اغلب مردم می دانند که چه چیزی را دوست دارند یا چه سبکی را دوست دارند.

پلان طراحی جدید

طراحی جدید این آپارتمان شامل یک اتاق نشیمن، آشپزخانه، ناهارخوری با پلان باز، چهار اتاق خواب، یک دفتر کار خانگی، دو حمام و یک توالت مهمان بود. تمامی فضاها برای استفاده بهینه از فضا باز طراحی شدند. آشپزخانه تغییر مکان داده و توسعه یافته است و در کنار آن انباری جداگانه ای در نظر گرفته شده است. یک دفتر کار خانگی در کنار فضای عمومی ادغام شده اما از آن جدا شده است. قسمت خشکشویی در حمام کودکان قرار دارد. بسیاری از راه حل های ذخیره سازی خلاقانه در سراسر خانه گنجانده شده اند تا ظاهری مرتب و حداکثر راحتی را برای خانواده جوان حفظ کنند.

قلب خانه، مکان مورد علاقه خانواده

فضاهای مشترک به قلب خانه تبدیل می شوند و آنها هستند که بین یک خانه کاربردی و خانه ای که دوست دارید در آن زندگی کنید تفاوت ایجاد می کنند. رنگ های خنثی روی دیوارها، جزئیات نجاری و مبلمان انتخاب شده ویژگی مینیمالیست و دقیق است. سبک. علاوه بر این، بسیاری از فضاهای ذخیره سازی و استفاده گسترده از مواد طبیعی مانند چوب و آهن که در مناطق مختلف تکرار می شود، به حفظ “سکوت” بصری کمک می کند.

آشپزخانه

آشپزخانه اصلی در جایی قرار داشت که دفتر خانه در حال حاضر است و بسیار کوچک بود. از آنجا که اعضای خانه عاشق آشپزی و سرگرمی هستند و بخش قابل توجهی از زندگی روزمره خانواده را تشکیل می دهند، طراح این پروژه تصمیم گرفت مکان آن را تغییر دهد و آن را مرکز خانه به تمام معنا قرار دهد. این فضا در رنگ های سیاه و سفید طراحی شده است و در مرکز آن جزیره ای بزرگ با سطح مرمر طبیعی قرار دارد. صندلی های بار در اطراف آن قرار داده شده است که به اعضای خانواده امکان می دهد کنار هم بنشینند و سرگرم شوند.

این نشیمن در اطراف سه ضلع خود طراحی شده است تا میز ناهارخوری را شبیه سازی کند و امکان گفتگو و فضای صمیمی را فراهم کند. علاوه بر این، مناطق کاری گسترده ای در اطراف جزیره برنامه ریزی شده بود که به هر دو همسر اجازه می داد همزمان در آشپزخانه کار کنند. یک واحد اجاق گاز دوتایی شامل سیستم های القایی و گاز جانبی بود. قسمت پشتی آشپزخانه که به رنگ سفید خالص طراحی شده است، شامل یک سطح کار، قفسه های نمایشگر، یک سینک و یک یخچال می باشد.

انتخاب کابینت ها

درب ورودی به فضای عمومی باز می شود. در سمت چپ کابینت هایی با روکش مشکی پوشانده شده است که کابینت برق را پنهان می کند و شامل کمد کت و دریچه های تهویه مطبوع است. طرف دیگر کابینت، شامل کابینت های مرتفع آشپزخانه است و در نتیجه تداومی در طول فضای عمومی ایجاد می کند. این شامل کمد انباری، یخچال، اجاق گاز و مایکروویو است و به یک اتاق انبار مجزا دسترسی دارد. تمام کف با پارکت بلوط دودی با طرح استخوان ماهی پوشانده شده است و ظاهری زیبا و چشمگیر ایجاد می کند.

فضای غذا خوری

منطقه ناهار خوری بسیار مهم است. زیرا این زوج میزبان بسیاری از شام های جمعه بودند، و تصمیم گرفته شد که یک مکان مرکزی در ورودی آپارتمان به آن داده شود. برای قسمت ناهارخوری، یک میز گرد با پایه چوبی سیاه شده و یک قسمت بالای مرمری گرد چرخان. در اطراف او صندلی های چوبی مشکی پوشیده شده با پارچه خاکستری قرار دارد و بالای سر او یک چراغ روشنایی مینیمالیستی نیز به رنگ مشکی آویزان شده است که در کنار سایر وسایل روشنایی فنی در فضا خود نمایی می کند. بقیه وسایل روشنایی در پایین آمدن سقف ادغام شدند که همچنین یک تیر ساختاری را پنهان می کند و بر هندسه فضا تأکید می کند. طراح  با انتخاب یک میز گرد امکان یک تجربه مهمان نوازی لذت بخش را فراهم کرده است که باعث ایجاد صمیمیت بین غذاخوری ها می شود.

طراحی دفتر کار پدر در خانه

یک پارتیشن شیشه ای در کنار ناهار خوری طراحی شده است که فضای عمومی را از دفتر خانه جدا می کند اما به پدر خانواده که در خانه کار می کند اجازه می دهد در حین کار با اعضای خانه ارتباط چشمی داشته باشد. پالت رنگ و زبان طراحی که مشخصه خانه است تا قسمت مطالعه ادامه دارد. یک واحد ذخیره سازی با یک قفسه کتاب خاکستری گرافیتی و یک میز و صندلی چوبی طراحی شده است.

طراحی اتاق نشیمن

خانواده خانه ای پر از جمعیت را دوست دارند و از میزبانی لذت می برند. در طراحی اتاق نشیمن، نیاز به فضاهای نشیمن زیادی برای سرگرمی در نظر گرفته شد و چیدمان نشیمن بر این اساس طراحی شده است. این شامل دو مبل خاکستری در اندازه های مختلف و صندلی های چرم شتری رنگ است که برای تشویق گفتگو و ارتباط قرار داده شده است. تلویزیون روی یک ستون قرار داده شده است و میز قهوه، تنها موردی است که با صاحبان خانه قبلی خود نقل مکان کرده است، برای مطابقت با طرح جدید سیاه رنگ شده است. میزهای کوچک کاربردی در کنار مبلمان بزرگ قرار داده شده بود و یک فرش به رنگ های روشن خاکستری و کرم روی زمین قرار گرفتهاست. بر روی دیوار آثار هنری هنرمند اوریگامی ایلان گریبی، یک عکس سیاه و سفید و یک نقاشی از گیورگی منوچر نیازی نصب شده است.

اتاق خواب ها

در اتاق خواب اصلی، یک کابینت دیواری خاکستری خودنمایی می کند که ترکیبی از طاقچه صورتی، میز آرایش، آینه و چهار پایه روکش دار در طراحی ایتالیایی است. تخت دونفره دارای خطوط تمیز به رنگ مشکی است و تلویزیون روی میله در جلوی آن قرار دارد. برای حمام، از طراح خواسته شد تا فضا و ظاهر یک اسپا را ایجاد شود. بر این اساس، او سایه های تیره و عمیق را انتخاب کرد – دیوارها با موزاییک های سیاه پوشیده شده اند. شیرهای آب دارای روکش فولاد ضد زنگ برس خورده هستند. کابینت سینک چشمگیر در روکش مشکی است و شامل دو سینک می باشد. بالای آنها دو آینه برش CNC با نورپردازی داخلی قرار دارد.

سرویس بهداشتی

توالت های مهمان نیز به رنگ مشکی طراحی شده بودند. برای آنها ترکیبی از کاشی های سیاه و موزاییک انتخاب شده است. کفپوش پارکت رنگ های تیره را متعادل کرده است. یک سینک بتونی مربع و یک شیر آب مسی در بالای کابینت نجاری و آهنی در سایه صورتی برای ذخیره و مخفی کردن سیستم لوله کشی قرار داده شده است. یک سیستم آهن صورتی یک قفسه برای قرار دادن صابون ایجاد کرده و همچنین شامل یک قفسه حوله است. یک پرده سیاه پنجره کوچکی را پنهان می کند و لطافتی را به اتاق اضافه می کند.

اتاق تلوزیون

فضای تلویزیون در کنار حمام و اتاق خواب قرار می گیرد و یک منطقه میانی و نقطه ملاقات بین فضای عمومی و اتاق های خصوصی است. یک مبل آبی در ترکیب با یک فرش خاکستری قرار می گیرد. یک واحد با تعداد زیادی انباری در بسته و قفسه های باز برای کتاب ها و تزئینات طراحی شده است. روی دیوار روبروی مبل یک تلویزیون قرار دارد.

اتاق دختران

اتاق دختران در سایه های دلپذیر و گرم صورتی طراحی شده بود و کمدهای دیواری سفارشی با فضای کتاب و بازی نیز برای آنها طراحی شده است. دختران یک حمام مشترک دارند که با کاشی های صورتی برای دیوارها و کاشی های خاکستری برای کف پوشیده شده است. سطح سنگ مرمر همان سطح کار در آشپزخانه است. این در بالای کابینت با روکش و شیرآلات در سایه گرافیت قرار گرفته است. روی دیوار یک آینه شناور است که با نور یکپارچه ترکیب شده است.

جمع بندی نهایی

طراج این پروژه معتقد است: «یک طراحی داخلی خوب، یک خانه شخصی برای هر مستأجر و یک لانه خانوادگی بیشتر از مجموع اجزای آن می‌ سازد. همچنین ارتباطات، روابط، ارتباطات و گرمای مورد نیاز را می‌ سنجد؛ تنها پس از آن است. در طراحی و انطباق با بودجه منعکس شد. به زندگی پر از رویاها، عشق و خانه ای که دوست دارید در آن بزرگ شوید.”

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نیازهای خانواده در طراحی داخلی آپارتمان دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

طراحی داخلی آپارتمان مسکونی یک زوج

پلان دکوراسیون داخلی منزل

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 300

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *