طراحی نمایشگاهی برای آرامش / احمدرضا شریکر

نمایشگاهی برای آرامش/احمدرضا شریکر معماری شمال- ASA North

طراحی داخلی نمایشگاه

نمایشگاهی برای آرامش / احمدرضا شریکر معماری شمال – ASA شمال

معماران: احمدرضا شریکر

مساحت:۲۱۰ متر مربع

مهندس سازه: بهرنگ بنی آدم

مدیر پروژه: مونا جان قربان

عکاس: مونا جانقربان

سال:۲۰۲۰

موقعیت: تهران، ایران

شرح پروژه:

پس از افتتاح «موزه و مرکز فرهنگی هنری معاصر آرگو» به رهبری ASA North، این شرکت در طراحی نمایشگاهی برای آرامش جنبه دیگری از عملکرد خود را نشان داده است: یکی از این جنبه ها تمرکز بر فضا و محیط است. مجموعه‌ بندی و سرپرستی، به جای معماری سنتی. تلاش‌ برای برقراری ارتباط بازدیدکنندگان موزه با شرکت. ASA North واقع در گالری زیرزمینی Argo بنیاد پژمان، طراحی نمایشگاهی برای آرامش را با استودیوی خواهر خود ASA South طراحی کردند. تمرکز این نمایش بر روی فیلمی از عکاس سرشناس ایرانی نیوشا توکلیان است که همنام نمایشگاه است. اولین نمایش این فیلم در این نمایشگاه یک تجربه بصری شخصی ۲۰ دقیقه ای بوده است که پس از مصاحبه هنرمند با بیش از ۱۰۰ زن، طی نزدیک به چهار سال، گرد هم آمده است.

طراحی ASA North-South با قرار دادن یک آینه بدون حاشیه در انتهای آن، همراه با فرش قرمز دعوت کننده، فضای بن بست زیرزمینی گالری این  را به “فضای بی پایان” تبدیل کرده است. همچنین به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که فیلم را مستقیماً روی صفحه یا به طور غیرمستقیم از طریق انعکاس آن روی سطح آینه تماشا کنند.

فضای کلی نمایشگاه برداشتی تجربی از واقعیت است که بر تحریک حسی متمرکز شده است. به گفته متصدیان «ما فکر می‌کردیم که تبدیل فضای محدود تونل‌ مانند، به فضایی بی‌نهایت «استقبال کننده و اغواکننده» جالب باشد. حافظه ما برای تجربه فیلم در فضاهای تاریک استفاده می شود و در اینجا چراغ ها در نمایشگاه فیلم در وسط آینه و صفحه نمایش روشن نگه داشته می شده اند. در بخش « در میان » همراه با مونولوگ هنرمند، به طور همزمان حس صمیمیت و عدم صمیمیت را برانگیخته می کند.»

 این هنرمند درباره طراحی نمایشگاه به خاطر آرامش بیان می‌کند: تاثیر شدیدی بود – مثل اینکه بیننده درون فیلم است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر بیشتری از نمایشگاهی برای آرامش دعوت می نماید.

پلان ها،دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 325

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *