نمونه طراحی ویلا

نمونه طراحی ویلا

ویلاهای طراحی شده توسط گروه معماری آوگون

در دنیای امروز، زندگی ماشینی و صنعتی انسان را مجبور ساخته تا از طبیعت دور گشته و محکوم به زندگی در آپارتمان ها و آسمان خراش ها کرده است. درست است که زندگی مدرن و ماشینی از طرفی منجر به رشد و توسعه صنعت شده و به دنبال آن کیفیت زندگی افراد را افزایش داده، اما دارای آثار و نتایج مخربی هم می باشد و روحیه افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است. از این رو در سال های اخیر افراد برای گریختن از دغدغه های و فشار ها و استرس های ناشی از زندگی شهری و ماشینی به ساخت و خرید ویلا در روستا ها و طبیعت خوش آب و هوای اطراف شهر روی آورده اند. آن ها ترجیح می دهند دست کم روزهایی از هفته را به دور از استرس و تشویش در طبیعت بکر و آرام به تسکین روح و روان خود بپردازند و از تعطیلات خود در کنار اعضای خانواده و دوستانشان لذت برده و با انرژی مضاعف خود را آماده ی کار و تلاش در سایر روزهای هفته سازند. از این رو در سال های اخیر شاهد رشد روز افزون خرید و ساخت ویلا در اطراف کلان شهرها هستیم. داشتن یک ویلایی زیبا، کاربردی، مدرن و به بروز مستلزم داشتن طراحان و معماران با تجربه و حرفه ای می باشد. اگر شما هم تصمیم دارید یک ویلایی به روز، شیک و زیبایی را طراحی کنید، می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در گروه معماری آوگون تماس گرفته و خواسته ها و نیازهای خود در رابطه با ویلای رویایی خود مطرح نمایید. مشاوران و معماران ما آماده ی راهنمایی و ارائه ی خدمات طراحی و ساخت ویلا از صفر تا صد می باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر طراحی و ساخت ویلای رویایی خود را به این مجموعه بسپارید. جهت مشاوره و ارتباط با گروه معماری آوگون با شماره زیر تماس حاصل نمایید:

شماره تلفن دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

 

در این بخش خط معمار تمامی موارد و نکات ریز و درستی که ممکن است در مراحل تصمیم گیری، طراحی و ساخت ویلا بدان برخورد داشته باشید را به طور کامل و جامع شرح خواهد داد. بدین ترتیب بهتر است این مطلب خط معمار را از دست نداده و حتما تا آخر آن را دنبال کنید. در ادامه ی مطالب نیز مجموعه ای از جدید ترین نمونه طراحی ویلا در سراسر دنیا آماده کرده و در قالب ی یک آلبوم ارائه خواهیم داد.

ویلا آماده بخریم یا ویلا بسازیم

اولین موضوعی که برای هریک از شما ها برای داشتن یک ویلای زیبا و شیک ممکن است پیش آید این است که ویلا را آماده بخریم یا خودمان آن را بسازیم؟ این سوال کاملا بجا و منطقی می باشد. اما مهم ترین چیزی که باعث می شود تا شما درست ترین تصمیم را بگیرید این است که شما باید نسبت به معایب و مزایای هر کدام از این روش ها آگاه باشید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر و به صرفه تر می باشد؟ حال در ادامه مزایا و معایب هر یک را توضیح خواهیم داد تا شما بیش تر با آن ها آشنا شوید.

خرید ویلا: به عبارتی می توانیم بگوییم که ساده ترین و کم دردسر ترین روش ها برای داشتن یک ویلا خرید آن می باشد. شما می توانید به دفاتر خرید و فروش ویلا در منطقه ی مورد نظر مراجعه نمایید. در این دفاتر همواره ویلاهای ساخته و آماده ی تحویل دارند. منطبق با سلیقه و متراژ مورد نظر خود نمونه های موجود را معرفی می کنند و شما می توانید این نمونه ها را از نزدیک مشاهده کرده و ویلایی که نزدیک به سلیقه ی شما می باشد را در اسرع وقت خریداری کرده و پس از طی کردن مراحل اداری ساکن آن شوید و از ویلای خود لذت ببرید. در چنین شرایطی درست است که شما در طی مدت زمان کوتاهی ویلای مورد نظر خود را خریداری می کنید، اما نکته ای وجود دارد که ممکن است ویلای خریداری شده آن چیزی که شما در رویاهای خود ایده پردازی کرده اید نباشد. یک نکته ی دیگری هم وجود دارد و این است که ویلاهای آماده نسبت به خرید و ساخت ویلا گران تر و پر هزینه تر می باشد. مهم تر از همه این است که متریال مصرفی در ویلاهای آماده ممکن است کیفیت مطلوب را نداشته باشد و یا این که مورد پسند و مطابق میل شما نباشد.

ساخت ویلا: شاید بتوان گفت که جذاب ترین و هیجان انگیزترین روش دستیابی به ویلای رویایی شما خرید زمین و ساخت آن می باشد. شما گام به گام ساخته شدن و آماده شدن ویلای رویاهایتان را مشاهده خواهید کرد و یا به عبارتی ویلای رویاییتان را خودتان خواهید ساخت. حال مزایا و معایب آن کدامین هستند؟ بهتر است اول از همه مزایای جذاب و دوست داشتنی ساخت ویلا را بگوییم و در نهایت به معایب آن که به نظر جزئی و ناچیز هستند بپردازیم. مهم ترین و اصلی ترین نکته ای که طراحی و ساخت ویلا توسط خود شما دارد این است که شما ویلایی را خواهید داشت که در ذهن خود رویای آن را داشته اید. دومین مزیتی که طراحی و ساخت و یلا دارد، این است که شما می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نموده و و ویلایی با هزینه ی مطلوب و کیفیت بالا داشته باشید. در درجه بعدی کیفیت اجرا می باشد، از آن جا که شما خودتان بر تمامی مراحل نظارت دارید، اجرای ویلای شما کیفیت مطلبوب را خواهد داشت. همچنین شما می توانید متریالی که مطابق سلیقه و دلخواه شماست خریداری نمایید. در این میان تنها عیبی که خرید زمین و ساخت آن دارد مدت زمان طراحی و ساخت آن می باشد که به نظر موضوعی است که در کنار تمامی مزیت هایی که وجود دارد به چشم نمی آید. اما باید یک نکته ای را در نظر داشته باشید وجود کوچکترین خطا و اشتباه در این مورد می تواند تمامی این مزایایی که بدان اشاره کردیم را به ضرر تبدیل سازد. وجود یک تیم حرفه ای و متخصص در امر طراحی و ساخت ویلا می تواند شما را در تمامی این امور راهنمایی کرده و باعث شده تا شما از طراحی و ساخت ویلای خود لذت ببرید. شما می توانید طراحی ویلای خود را به گروه معماری آوگون بسپارید. این مجموعه این اطمینان را به شما خواهند داد تا در کوتاه ترین مدت زمان ویلای شما را با بهترین طرح و با کیفیت ترین اجرا تحویل شما دهند:

شماره تلفن گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی ویلای رویایی شما با گروه معماری آوگون

اگر شما تصمیم به ساخت ویلا داریم، باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید. یکی از مهمترین مسائلی که به نظر می رسد قبل از خرید زمین در نظر داشته بلاشید، گروه طراحی و مشاوره می باشد. انخاب تیم طراحی متخصص و حرفه ای به اندازه ای مهم است که اگر به درستی انجام نشود می تواند نتیجه ای منفی و خسارت آوری را برای شما به بار آورد. بدین ترتیب توصیه می کنیم که شما پیش از انتخاب تیم طراحی حتما تحقیقات لازم را به عمل آورده و  از کیفیت و اعتبار آن ها اطمینان حاصل نمایید. گروه معماری آوگون مجموعه ای از طراحان و متخصصان جوان است که سال هاست در حوزه های مختلف معماری و دکوراسیون داخلی فعالیت کرده اند و پروژه های متعددی از معماری و طراحی داخلی با کاربری های مختلف طراحی کرده است. این مجموعه در حوزه ی طراحی ویلا نیز نمونه های مختلفی را در سراسر ایران طراحی کرده و به اجرا در آورده اند. شما می توانید با مشاوران ما در این مجموعه تماس حاصل نمایید. آن ها شما را در تمامی زمینه های طراحی و ساخت راهنمایی خواهند کرد. جهت ارتباط تلفنی و یا جلسه ی حضوری تماس حاصل نمایید:

شماره تلفن گروه معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه جهت آشنایی بیش تر شما با نمونه کارها و سبک کاری، برخی از نمونه طراحی ویلا و اجرا شده توسط گروه معماری آوگون را برای شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

نمونه طراحی ویلا توسط گروه معماری آوگون

نمونه طراحی ویلا فرجام

نمونه طراحی ویلا رحمتی

شما می توانید برای مشاهده و مطالعه ی سایر نمونه طراحی ویلا توسط گروه معماری آوگون به وبسایت زیر مراجعه نمایید:

Avgoon.org

خدماتی که گروه معماری آوگون ارائه می دهند

روند کار با گروه معماری آوگون بدین صورت است که شما با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته ایده ها و خواسته های خود را برای آن ها مطرح می کنید. کارشناسان و معماران آوگون همواره تمامی جوانب فنی و زیبایی شناسی را در طراحی و ساخت ویلا لحاظ کرده و متناسب با خواسته های شما، موقعیت جغرافیایی سایت و مهم تر از همه ضوابط و مقررات موجود بطرح هایی را ارائه می دهند. حال در ادامه تمامی مراحل از تماس با مجموعه گرفته تا ساخت و تحویل ویلای شما را به طور خلاصه مطرح می کنیم:

_ تماس اولیه و مشاوره با گروه معماری آوگون برای طراحی ویلا:

پس از تماس اولیه و تمایل شما به صورت حضوری به دفتر مراجعه می نمایید. در طی این جلسه خواسته ها و ایده ها میان دو طرف مطرح می شود و در صورت رسیدن به توافق قرارداد طراحی و ساخت بسته می شود.

_ آغاز طراحی و ارائه اتودهای اولیه:

پس از پس از حصول توافق اولیه طراحی ویلای شما مبتنی بر خواسته ها و ایده های شما آغاز می شود. بعد از نقشه برداری، طراحی پلان ویلا، حجم معماری ویلا، طراحی نمای ویلا و طراحی داخلی ویلا صورت می گیرد.

_ رایزنی با کارفرما و رسیدن به نتیجه نهایی: 

از آغاز طراحی پروژه تا تأیید نهایی جلسات مختلفی میان شما و طراحان برگزار می شود. در طی این جلسات نظرات شما و نظر تخصصی کارشناس معمار، به جمع بندی رسیده و طرح نهایی تأیید می شود.

_ آغاز  اجرا و ساخت ویلای شما بر اساس طرح تأیید شده:

پس از گذر از مراحل ذکر شده، عملیات ساخت ویلا آغاز می شود. این امر می تواند توسط شرکت معماری آوگون انجام گرفته و یا اینکه با نظارت شرکت انجام شود. حالت سوم هم وجود داشته و این است که شما خود اقدام به ساخت ویلا نمایید که با وجود نقشه های ارائه شده، این کار نیز مقدور خواهد بود. با این وجود مجموعه آوگون در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

انواع طراحی ویلا

ویلاها در انواع مختلف وجود دارند. انتخاب انواع طراحی ویلا به سلیقه و انتظار شما از ویلا ی مورد خود بستگی دارد. اگر با انواع طراحی ویلا آشنایی ندارید، در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدارین آن ها می پردازیم. بدین صورت شما راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.

ویلای فلت: یک از انواع طراحی ویلا های مرسوم ویلای فلت می باشد. این ویلا با عنوان ویلای یک طبقه نیز مرسوم می باشد. عنوان فلت (flat) به معنی همسطح، صاف و هموار می باشد. به عبارتی فلت سطحی است که با هیچ نقطه ای از خودش اختلاف سطح ندارد.

بدین ترتنیب همانطور که از نامش پیداشت ویلاهای فلت دارای یک طبقه می باشند و هیچ سقف مشترکی با بخشی دیگر نداشته و خودش هم دارای سقفی مشترک نیست. در ویلاهای فلت یا یک طبقه تمامی بخش ها اعم از بخش های خصوصی و عمومی در یک سطح جانمایی می شوند. اگر شما قصد دارید. این نوع فلت ها دارای مزایا و معایبی هستند که در ادامه خلاصه شرحشان می دهیم.

مزایا

_ ساخت ویلای فلت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه می باشد. با توجه به این که این نمونه طراحی ویلا دارای یک سطح می باشد متریال و مصالح کمتری نسبت به ویلای دو طبقه مصرف شده و در نتیجه دسمتزد کمتری پرداخت خواهد شد و علاوه بر این مدت زمان کوتاه تری صرف ساخت آن خواهد شد.

_  رفت و آمد برای افراد مسن در ویلاهای یک طبقه بسیار راحت تر بوده و آن ها مشکلات کم تری برای تردد خواهند داشت.

_ مصرف انرژی در این نوع ویلاها کم تر خواهد بود و به سرعت می توان در فصول مختلف فضای داخلی را متعادل ساخت

_ نظافت و نگهداری از ویلاهای یک طبقه آسان تر از ویلاهای دوبلکس و تریبکس می باشد.

_ دسترسی آسان تری به محوطه دارد. این موضوع بخصوص برای کسانی که دارای کودک هستند، کاربردی و مفید می باشد. به عنوان مثال فرزند شما در محوطه مشغول بازی می باشد. با توجه به دسترسی آسان شما هم با اطمینان می توانید اجازه دهید فرزندتان در محوطه بازی کرده در عین این که آن را تحت کنترل داشته باشید.

معایب

_ همانطور که در بالا بدان اشاره کردیم بخش های خصوصی و عمومی در ویلاهای فلت در یک سطح بوده و از هم تفکیک نیستند و ممکن است که وجود سرو صدا در بخش های عمومی برای اتاق خواب ها مزاحمت ایجاد نماید.

_ با توجه به این که این نمونه طراحی ویلا ها در سطح زمین بنا می شوند، افراد را از بهره مندی از چشم انداز طبیعت اطراف محروم می سازد.

_ در نهایت باید گفت که با توجه به این که فضا در ویلاهای فلت محدود می باشد، برای خانواده های پرجمعیت خیلی مناسب نمی باشد.

ویلای دوبلکس: این نمونه طراحی ویلا به ویلاهایی گفته می شود که در دو سطح طراحی شده و این دو سطح به واسطه یک راه پله به هم وصل می شوند. در ویلاهای دوبلکس فضاهای خصوصی و عمومی از هم تفکیک می شوند. به طور معمول بخش های خصوصی در طبقه بالا و بخش های عمومی در سطح اول جانمایی می شوند. مزایا و معایب این نوع ویلا نیز به ترتیب زیر می باشد:

مزایا:

_ اولین مهم ترین امتیاز مثبت این نوع ویلا ایجاد حریم خصوصی برای بخش های خصوصی است. سر و صدای موجود در بخش های عمومی هیچ گونه مزاحمتی برای کاربران در هنگام حضور اتاق خوابشان و در حین استراحتشان ایجاد نخواهد شد.

_ با توجه به این که این که ارتفاع ویلاهای دوبلکس دوبرابر ویلاهای فلت می باشد و به مراتب پنجره های آن بزرگتر بوده نور طبیعی در طول روز به تمامی بخش های داخلی رسیده و فضا از نور خورشید بهره مند می شوند. علاوه بر این هوا در تمامی بخش ها جریان داشته و تهویه مطبع خواهد داشت.

_ بهره مندی از چشم انداز زیبای طبیعت اطراف ویلا در طبقه دوم. افراد می توانند در حین این که اتاق خواب خود به استراحت می پردازند از مظره ی طبیعی زیبای بیرون نیز لذت ببرند و به حسی از آرامش دست بیابند.

معایب:

_ از مهم ترین و برجسته ترین نقاط ضعف ویلاهای دوبلکس می توان هزینه های بالای ساخت و ساز آن اشاره نمود. هزینه ها و متریال مورد استفاده در ویلای دوبلکس دوبرابر ویلاهای فلت می باشد.

_ ارتفاع دوبرابر ویلاهای دوبلکس باعث می شود تا به انرژی بیش تری(دو برابر)  برای گرمایش و سرمایش این نوع ویلاها لازم شود. از این رو ویلاهای دوبلکس مطرف انرژی بالایی دارند.

ویلای تریبکس: این نمونه طراحی ویلا نیز در سه سطح طراحی می شود. این نوع ویلا به دلیل هزینه های بالای ساخت و سازش نسبت به ویلاهای فلت و دوبلکس خیلی مورد استقبال عموم قرار نمی گیرد و به ندرت دیده می شود. حالا که با انواع طراحی ویلا و نقاط ضعف و قوت آن ها آشنا شدید می توانید تصمیم بگیرید که کدامیک از آن ها با بودجه و علایق شما متناسب می باشند.

طراحی داخلی ویلا

همانطور که طراحان و کارشناسان توصیه می کنند، طراحی داخلی به همان اندازه ی طراحی نما مهم و اساسی بود است. این موضوع در مورد طراحی ویلا هم صادق است. شما می توانید منطبق با نمای ویلای خود فضای داخلی ویلایتان را آن گونه که دوست می دارید طراحی و چیدمان نمایید.

در محوطه ویلا چه امکاناتی و تجهیزاتی می توان قرار داد

حتما شما هم دوست دارید امکات و تجهیزاتی خاص و متفاوتی را برای ویلای خود در نظر داشته باشید، اما گاهی اوقات نمی دانید که کدامین متناسب با فضای شما هستند. در ادامه به تجهیزات که شما می توانید در محوطه ی ویلای خود داشته باشید را معرفی خواهیم کرد:

_ فضای سبز: یکی از رایج ترین تزئینات محوطهی ویلا ایجاد فضای سبز می باشد. کاشت گیاهان تزئینی و درختان میوه گزینه ی مناسبی برای ایجاد فضای سبز می باشند. زیرا علاوه بر این که زیبایی و جلوه ی خاصی به فضا می افزایند، موجب خنک تر ساختن و مطبوع ساختن محوه ی ویلا شده و در فصول مناسب مانند بهار و تابستان شما می توانید با خانواده و دوستان گرد هم آمده و از فضا لذت ببرید.

_ آلاچیق: جانمایی یک آلاچیق در محوطه ی ویلا می تواند جلوه ای متفاوت صمیمانه ای را به ویلای شما بیفزاید. آلاچیق ها در انواع طرح ها و متریال قابل اجرا می باشند.

_ استخر (که می تواند رو بسته و یا روباز باشد): یکی تجهیزاتی که که می تواند فضای محوطه ی ویلای شما را دلچسب سازد طراحی استخر می باشد. وجود استخر در محوطه ی ویلا هم موجب خنک تر شدن هوا شده و هم اعضای خانواده می توانند در فصل گرما بری شنا و سرگرمی از آن استفاده نمایند. لازم به ذکر است که استخر روباز برای فصول گرما مناسب بوده و در فصل سرما کاربردی نمی باشد. نوع دیگر استخر ها رو بسته می باشند. این نوع استخرها برای تمامی فصول سال قابل استفاده می باشد.

_ محوطه ای برای بازی کودکان: اگر شما داری کودک هستید می توانید فضایی از محوطه ی ویلای خود را به آن ها اختصاص دهید. حال شاید این سوال را بپرسید که چرا فضایی ویژه برای کودکان خود باید داشته باشیم؟ در پاسخ بدان باید بگوییم که کودکان به سبب نوپا بودن و کنجکاویشان در معرض خطر قرار می گیرند. بنابراین توصیه ما بر شما این است که اگر می خواهید با اطمینان خاطر و خیالی آسوده فرزندتان در محوطه ی ویلایتان به بازی و سرگرمی بپردازد، بهتر است که فضایی را منطبق با استاندارد ها برای آن ها طراحی کنید و تجهیزات و وسایل های بازی که تمایل دارند را برایشان فراهم آورید. حتی توصیه می شود اگر قصد طراحی استخر برای ویلای خود هستید، بخشی را به صورت کم عمق برای کودکان خود در نظر داشته باشید تا آن ها هم با کمترین میزان خطر به بازی و سرگرمی بپردازند.

_ قرار دادن حجم های تزئینی: قرار دادن حجم های تزئینی بخصوص برای ویلاهایی که دارای سبک کلاسیک می باشند کاربرد فراوانی دارد.

_ پارکینگ: تأمین پارکینگ از عناصر ضروری موجود در محوطه ی ویلا می باشد. شما بر اساس میزان نیاز خود می توانید تعداد پارکینگ ها را مشخص نمایید.

هزینه های طراحی و ساخت ویلا به چه صورت می باشد

برای طراحی و ساخت ویلا هزینه ی قطعی وجود ندارد. یکی از دلایل آن نوسان قیمت مصاح و متریال مورد استفاده در ساخت آن است که در چند سال اخیر افزایش چشم گیری داشته است. هزینه های مرتبط با ساخت و ساز ویلا تحت تاثیر چند نکته ی کلیدی قرار دارد:

متراژ بنا، موقعیت جغرافیایی زمین، کیفیت مصالح و متریال مورد استفاده، دستمزد کارگران، سبک معماری و طراحی داخلی سایر موارد.

لازم به ذکر ست که کوچک ترین خطا مستلزم پرداخت هزینه های دوبرابر خواهد بود.

اما نگران این موضوع نباشید. انتخاب یک تیم حرفه ای و متخصص می تواند تا حد امکان هزینه های ساخت و ساز را برای شما کاهش داده و با در نظر گرفتن بودجه شما ویلایتان را طراح و اجرا سازد. شاید از خود بپرسید که چگونه آن ها می توانند این موضوع را مدیریت نمایند؟ در پاسخ باید گفت که طراحان همیشه بودجه ی کارفرما را در مورد ساخت و ساز در نظر می گیرند. علاوه بر این میزان خطا در ساخت و ساز با نظارت معمارن به حداقل می رسد و شما از پرداخت هزینه های اضافی معاف خواهید بود. مهم تر از آن به سبب تجربه و ارتباط مستقیم با تولید کننده های مصالح و متریال در ارتباطند و می توانند آن ها را با قیمت مطلوب و مناسب تری خریداری نماییند. اما باید بدانید همه برآورد هزینه ها تقریبی است و ممکن است که بیش تر از میزانی که مشخص شده پرداخت نمایید. گروه معماری آوگون نیز همواره سعی می کند تا طرح هایی را ارائه دهد که در عین داشتن کیفیت بالا به لحاظ هزینه ای برای کارفرمایانش مقرون به صرفه باشد. شما می توانید برای مشاوره و برآورد هزینه با کارشناسان ما در مجموعه ی معماری آوگون در تماس باشید:

شماره تلفن:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر نمونه طراحی ویلا مدرن که آماده ساخته دعوت می نماید. همراه ما در خط معمار باشید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 532

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *